02145323 02191004043

همه چیز درباره ماله مالدیو

مجله گردشگری سپهران 14 مهر ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

گردشگران از هر نقطه جهان به جزیره ماله مالدیو سفر می‌کنند تا تجربه‌ای منحصربه‌فرد و به یادماندنی به دست آورند. ماله پرجمعیت‌ترین جزیره کشور مالدیو محسوب می‌شود که به لطف صنعت گردشگری قوی خود توانسته رشد اقتصادی بالایی را تجربه کند. این رشد بالا باعث شده است تا بودجه زیادی برای ارائه امکانات پیشرفته به گردشگران در نظر گرفته شود. شما با سفر به شهر ماله مالدیو می‌توانید از حضور در بهترین استراحتگاه‌ها، خوردن غذاهای بومی خوشمزه، دیدن مکان‌های تاریخی و بسیار چیزهای دیگر در این جزیره زیبا لذت نهایی را ببرید. در این مقاله از وب‌سایت «سپهران تور» به طور کامل درباره ماله مالدیو صحبت می‌کنیم. همراه ما باشید.

ماله مالدیو کجاست؟

اگر می‌دانید مالدیو کجاست حتما در جریانید که ماله مالدیو (Maldives Malé) پایتخت و جزیره اصلی مالدیو است. این شهر با جمعیتی بالغ بر 133 هزار و 412 نفر، در مساحتی به وسعت 1.92 کیلومترمربع گسترش یافته است و به عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. جمعیت ماله از چندین کشور مختلف از جمله هند، چین، سریلانکا، ماداگاسکار، اندونزی و سایر نقاط هستند. مهاجران برای یک زندگی کاملاً جدید گرد هم آمدند تا هویت این شهر را تشکیل دهند.

جزیره ماله در جنوبی‌ترین نقطه جزیره مرجانی ماله شمالی (Kaafu Atoll) دقیقاً روبروی فرودگاه بین‌المللی مالدیو قرار دارد. مردم در ماله به زبان دیوهی صحبت می‌کنند که زبان رسمی کشور مالدیو است. همچنین در سرتاسر پایتخت مالدیو و سایر نقاط این کشور خواهید دید که اکثریت مردم به خوبی انگلیسی صحبت می‌کنند. واحد پول مالدیو نیز روفیا (روفیه) است.

موقعیت ماله مالدیو روی نقشه

موقعیت ماله مالدیو روی نقشه

تاریخچه ماله در مالدیو

مالدیو نامی است که به یکسری از جزایر گفته می‌شود. از طرفی، کلمه ماله به معنای جزیره بزرگ (Malé) نیز مشتق شده از مالدیو است. اولین مهاجران ماله از سواحل همسایه شبه‌قاره هند و سیلان ساحلی به این جزیره آمده بودند. مردم بومی جزایر گیراوارو (Giraavaru) در مالدیو ادعا می‌کنند که از نوادگان اولین مهاجران تامیل مالدیو هستند. ساکنان اولیه تامیل این جزایر را مالاتیوو (Malaitivu) می‌نامیدند که به «جزایر گارلند» یا «جزایر زنجیره‌ای» ترجمه می‌شوند.

طبق افسانه‌ها، ماهیگیران گیراوارو به طور منظم به یک ساحل شنی بزرگ در انتهای جنوبی جزیره مرجانی خود می‌رفتند تا ماهی تن را پس از یک صید موفق تمیز کنند. این منطقه همان ماله امروزی است. هنگامی که ابن‌بطوطه در سال 1343 میلادی از ماله مالدیو بازدید کرد، یک توضیح کلی از شهر و همچنین جزایر مالدیو نوشت وی اظهار داشت که ملکه، رهندی خدیجه (Rehendhi Khadeeja) خانه‌ای در جزیره ماله داشت که بر اساس توصیف او همان کاخ حاکمان بعدی در مرکز جزیره است.

ماله در سال 1888 میلادی حدود 2148 ساکن داشت، اما رشد سریع جمعیت باعث توسعه شهر شد. در زمان سلطنت محمد شمس‌الدین سوم، قلعه‌های قدیمی و دیوارهای فروریخته تخریب و در مقیاس کوچک‌تر در سال‌های 1925 تا 1927 میلادی بازسازی و جاده‌ها آسفالت شدند. گورستان‌های وسیع سابق نیز تخریب شد تا راه برای ساخت خانه‌های بیشتر باز شود. کاخ سلطنتی به همراه دژها و سنگرهای زیبا در زمان رئیس‌جمهور ابراهیم نصیر ویران شد. فقط موزه ملی و مسجد جمعه ماله و همچنین آخرین اقامتگاه سلطان باقی ماندند. همه این کارها به هدف نوسازی شهر و توسعه آن برای پذیرش توریست انجام شد.

ماله مالدیو

ماله مالدیو

جاهای دیدنی ماله مالدیو

پایتخت مالدیو به خاطر مساجد با طراحی فوق‌العاده، معماری رنگارنگ، بازارهای ماهی باشکوه، غذاهای محلی نفیس و مهم‌تر از همه، فرهنگ غنی آسیایی که دارد که مشهور است. در ادامه به جاهای دیدنی مالدیو در ماله اشاره می‌کنیم.

مسجد جامع جمعه

اگر برای مدت طولانی در پایتخت مالدیو اقامت دارید، بهتر است از مسجد جامع جمعه یا هوکورو میسكی (Hukuru Miskiiy) یک مسجد سنگی مرجانی باشکوه دیدن کنید. مسجد جامع جمعه یک مسجد بزرگ و مشهور است که در مرکز شهر ماله قرار دارد. هوکورو میسكی اکنون بیشتر یک مکان تاریخی است، ولی اکثر مردم برای نمازهای روزانه و سایر فعالیت‌های مذهبی به این مکان می‌روند. مسجد جامع جمعه هم در داخل و هم از بیرون، بسیار زیبا و خیره‌کننده است.

مسجد جامع جمعه

مسجد جامع جمعه

ساحل هنویرو

اگرچه سواحل مالدیو بسیار زیادند، اما ساحل هنویرو (Henveiru Beach) یک ساحل مصنوعی در ماله است که به دلیل مناظر زیبا و فضایی آرام محبوبیت زیادی دارد. این ساحل که در بخش شرقی جزیره ماله مالدیو قرار دارد، مکانی عالی برای ریلکس کردن است. این مکان بیشتر بعدازظهرها و آخر هفته‌ها فعال است. درنتیجه، می‌توانید از محیط آرام اقیانوس در پایتخت مالدیو برای کسب آرامش استفاده کنید.

پل سیناماله

اگر قصد دارید به دوچرخه‌سواری یا گشت‌وگذار با اتومبیل بروید، می‌توانید بازدید از پل سیناماله (Sinamale Bridge) را در برنامه سفر خود قرار دهید. این پل سه جزیره ماله، هولهوله (Hulhule) و هولهوماله (Hulhumale) را به هم متصل کرده است. بهترین نکته در مورد پل ماله این است که به فرودگاه مالدیو نزدیک است. این پل می‌تواند برای عکاسی نیز عالی باشد، زیرا مناظر زیبایی را از اقیانوس هند ارائه می‌دهد.

پل سیناماله

پل سیناماله

بنای یادبود پیروزی

بنای یادبود پیروزی (Victory Monument) مکانی عالی برای آشنایی با تاریخ ماله مالدیو است، به ویژه زمانی که دولت هند به این کشور دوست‌داشتنی در مبارزه و شکست هجوم شورشیان سریلانکا کمک کرد. بنای یادبود پیروزی به دلیل وجود سنگ مرمر سفید و وجود نشان دایره‌ای قرمز و سبز در وسط، ارزش بازدید زیادی را ارائه می‌دهد. از آنجایی که بنای یادبود پیروزی دور از زندگی پرمشغله شهری قرار دارد، مردم اغلب برای درک مفهوم صلح و کسب آرامش به این منطقه می‌آیند.

بنای یادبود پیروزی

بنای یادبود پیروزی

بنای یادبود سونامی

یکی دیگر از مکان‌های گردشگری که باید در پایتخت مالدیو ببینید، بنای یادبود سونامی (Tsunami Monument) است که در چند قدمی اسکله قرار دارد. این بنا برای بزرگداشت جان‌باختگان چندین کشور در سونامی سال 2004 میلادی ساخته شد. بنای یادبود سونامی یک مکان دوست‌داشتنی، تمیز و آرام است. این مکان همچنین برای چشم‌اندازه زیبا از دریا محبوب است، زیرا فضای وسیع آن منظره خیره‌کننده‌ای از اقیانوس هند را فراهم می‌کند.

بنای یادبود سونامی

بنای یادبود سونامی

موزه ملی مالدیو

موزه ملی مالدیو که در شهر ماله قرار دارد، یک سازه عظیم است که جذابیت زیادی برای دیدن و بازدید دارد. قبل از ورود به موزه، خرید بلیط لازم است. سپس می‌توانید یک نمای کلی از تاریخ مالدیو را در داخل موزه تماشا کنید و اطلاعات خود را در مورد این کشور افزایش دهید. این موزه با گنجینه‌های تاریخی و عتیقه‌جات، اطلاعات زیادی در مورد تاریخ جذاب ماله مالدیو از جمله پادشاهان این کشور در اختیار شما قرار می‌دهد.

موزه ملی مالدیو

موزه ملی مالدیو

باغ راسرانی

باغچه راسرانی (Rasrani Bageecha) که قبلاً به عنوان پارک سلطان شناخته می‌شد، پس از بازسازی مجدداً بازگشایی شده است. این پارک مکانی عالی برای گذراندن یک شب با فرزندانتان است، زیرا چندین فضای بازی و همچنین حوضچه‌های ماهی دارد. هنگام بازی فرزندانتان می‌توانید در باغچه راسرانی به صورت رایگان استراحت کنید و عکس‌های به یادماندنی بگیرید. علاوه بر این، پارک زمستانی راسرانی یک تجربه فوق‌العاده برای اسکیت و برف‌بازی است.

باغ راسرانی

باغ راسرانی

بازار محلی ماله

بازار محلی که تنها چند متر از بازار ماهی ماله فاصله دارد، مملو از میوه‌ها و سبزیجات تازه از چندین جزیره محلی مالدیو است که همگی در مناطق گرمسیری این کشور کشت می‌شوند. از انبه گرفته تا هندوانه، میوه‌های تازه در بازار محلی ماله هم ارزان و هم خوشمزه هستند. خوردن این میوه‌های تازه در یک روز آفتابی گرم ممکن است به شما کمک کند خنک شوید. همچنین چندین میوه خاص و بومی مانند دونکیو کاجورو را تنها در ماله خواهید دید.

هتل‌ های ماله مالدیو

هتل های مالدیو در ماله مجموعه‌ای از هتل‌ها را با امکانات مختلف ارائه می‌دهد. هتل‌های مدرن و مجهز شهر اغلب منظره‌های خیره‌کننده‌ای را از اقیانوس هند به نمایش می‌گذارند. همچنین اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت در جزیره هستند که در هزینه‌های اقامت صرفه‌جویی می‌کنند. در ادامه به تعدادی از بهترین هتل در ماله مالدیو و ویژگی‌های آنها اشاره می‌کنیم.

هتل جن ماله (Hotel Jen Malé)

  • واقع در قلب ماله، ایده آل برای مسافران تجاری و تفریحی
  • مناظر پانوراما خیره‌کننده از اقیانوس هند و استخرهای لوکس روی پشت‌بام
  • غذاهای بین‌المللی در رستوران محل با تاکید بر غذاهای دریایی تازه
  • نزدیک به بازار ماهی ماله، مسجد جمعه و پارک سلطان

هتل جن ماله

    هتل جن ماله

    هتل سامرست (The Somerset Hotel)

    • اتاق‌های شیک و جادار با امکانات مدرن و پیشرفته
    • ترانسفر فرودگاهی رایگان برای راحتی بیشتر
    • فاصله کم مکان‌های دیدنی کلیدی مانند موزه ملی ماله و مرکز اسلامی
    • دارای رستوران مجهز و سرو انواع غذاهای بین‌المللی و مالدیویی

    هتل سامرست

      هتل سامرست

      هتل ماگیری (Maagiri Hotel)

      • محبوب برای مسافران تجاری به دلیل داشتن امکانات برگزاری جلسه
      • منظره تماشایی از اقیانوس هند و بندر مجاور از اتاق‌های هتل
      • یک سالن بدن‌سازی مجهز با امکانات کامل برای مسافران
      • چندین گزینه غذاخوری در محل با ارائه غذاهای بین‌المللی و غذاهای دریایی تازه

      هتل ماگیری

        هتل ماگیری

        سامان گرند (Samann Grand)

        • اتاق‌های مقرون‌به‌صرفه و مجلل با فضای داخلی مدرن و امکانات رفاهی
        • ارائه مناظر استثنایی از شهر و اقیانوس برای اتاق‌ها
        • غذاخوری با چشم‌انداز زیبا و سرو غذاهای محلی و بین‌المللی
        • موقعیت مکانی مناسب برای اقامت کوتاه‌مدت و بلندمدت

        هتل اکتاو مالدیو (Hotel Octave Maldives)

        • اقامتگاه مقرون‌به‌صرفه با اتاق‌های تمیز و راحت و امکانات مناسب
        • رفتار صمیمانه کارکنان صمیمی و وجود یک فضای خانوادگی مثبت
        • دسترسی آسان به پایانه‌های کشتی، بازارها و مکان‌های دیدنی اصلی
        • رستوران داخلی با انواع غذاها از جمله غذاهای محلی مالدیو

        هزینه سفر به ماله مالدیو

        در جداول زیر به تفکیک هزینه‌های بالقوه سفر به ماله مالدیو اشاره می‌کنیم:

        محل اقامتهزینه
        مهمان‌خانه‌ها۵۰ تا ۱۵۰ دلار
        هتل‌های میان رده۲۰۰ تا ۵۰۰ دلار
        هتل‌های لوکس۶۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار
        غذاهزینه
        رستوران‌های محلی۱۵ تا ۳۰ دلار
        رستوران‌های میان رده۵۰ تا ۱۰۰ دلار
        رستوران‌های لوکس۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار
        رفت و آمدهزینه
        ترانسفر قایق تندرو۵۰ تا ۱۵۰ دلار برای هر نفر (یک طرفه)
        ترانسفر هواپیمایی دریایی۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار برای هر نفر (رفت و برگشت)
        گشت و گذارهزینه
        غواصی سطحی۳۰ تا ۱۰۰ دلار
        غواصی عمیق۵۰ تا ۱۵۰ دلار
        اسپا و آبگرم۱۰۰ تا ۳۰۰ دلار
        ورزش‌های آبی (جت اسکی و غیره)۵۰ تا ۲۰۰ دلار
        بلیط هواپیمابین ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون
        هزینه‌های جانبیعوارض خروج از کشور، خرید سوغاتی و سایر موارد

        چه تفریحاتی در ماله مالدیو وجود دارد؟

        در ماله مالدیو می‌توانید برای انجام تفریحات زیر اقدام کنید:

        • خرید کردن: چندین فروشگاه و مرکز خرید در داخل و اطراف ماله وجود دارند که می‌توانید برای خرید مواد غذایی، پوشاک و سایر موارد اقدام کنید. بازار محلی ماله، بازار جزیره، سنترو مال، له کیوت (Le cute)، مرکز تجارت STO، چاندهانی ماگو و سوغاتی فروشی آنگولو از مراکز خرید اصلی هستند.
        • فعالیت‌های آبی: موج‌سواری و غواصی در راهوگاندو (Raalhugandu) بسیار محبوب است. امواج زیبایی این ساحل و داشتن یک منظره خاص از پل سیناماله باعث شده تا موج‌سواری راهوگاندو یک تجربه فراموش ناشدنی در میان سواحل مالدیو باشد. از دیگر فعالیت‌های آبی می‌توان به کروز های کاتاماران، جت اسکی، کایاک سواری و پاراسیلینگ اشاره کرد.
        • خدمات اسپا: ماله مالدیو را باید یکی از بهترین مکان‌های دنیا برای خدمات اسپا دانست. شما می‌توانید برای ماساژ، آبگرم، استخرهای درمانی، خدمات زیبایی و سایر موارد به اسپاهای ماله بروید. هزینه خدمات می‌تواند مقرون‌به‌صرفه یا زیاد باشد. پس استفاده از سالن‌های اسپا با هر بودجه‌ای امکان‌پذیر است.

        مرکز تجارت STO

          مرکز تجارت STO

          بهترین زمان سفر به ماله مالدیو

          بهترین زمان سفر به مالدیو برای بازدید از ماله، بین نوامبر و آوریل (آبان تا اردیبهشت) در فصل خشک است. در این دوره هوای ماله مالدیو گرم و آفتابی با کمترین بارندگی است که برای لذت بردن از سواحل بکر، آب‌های شفاف و فعالیت‌های خارج از منزل مانند غواصی ایده آل است. آب‌وهوای ماله گرمسیری است و دما بین 25 درجه سانتی‌گراد تا 31 درجه سانتی‌گراد (77 درجه فارنهایت تا 88 درجه فارنهایت) متغیر است. دسامبر تا مارس (دی تا فروردین) فصل اوج گردشگری در ماله است، بنابراین انتظار قیمت‌های بالاتر و بازدیدکنندگان بیشتر را داشته باشید. اگر جمعیت کمتر و هزینه‌های کمتر را ترجیح می‌دهید، سفر در اواخر نوامبر یا اوایل آوریل عالی خواهد بود.

          راه‌ های دسترسی به ماله مالدیو

          دسترسی و رفت‌وآمد در ماله به دلیل اندازه کوچک جزیره و اتکای آن به سیستم‌های حمل‌ونقل محلی و مبتنی بر آب تا حدودی منحصربه‌فرد است. در ادامه به روش‌های رفت‌وآمد به ماله مالدیو اشاره می‌کنیم.

          خدمات کشتی

          از آنجایی که ماله توسط آب احاطه‌شده است، کشتی‌ها نقش مهمی در رفت‌وآمد دارند. خدمات کشتی، ماله را به جزایر مجاور مانند هولهوماله و ویلیماله (Villimale) و جزیره فرودگاه (فرودگاه بین‌المللی Velana) متصل می‌کند. این کشتی‌ها روش اصلی حمل‌ونقل برای ساکنان و بازدیدکنندگانی هستند که بین جزایر رفت‌وآمد می‌کنند.

          قایق ‌های تندرو

          برای سفر سریع‌تر و خصوصی‌تر بین ماله و جزایر اطراف، قایق‌های تندرو به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. این یک گزینه ترجیحی برای گردشگران و مسافرانی است که می‌خواهند به سرعت به جزایر تفریحی یا جزایر مرجانی نزدیک برسند. هزینه قایق‌های تندرو کمتر از خدمات کشتی است.

          تاکسی

          تاکسی یکی دیگر از وسایل حمل‌ونقل رایج در ماله مالدیو است. اگرچه این جزیره کوچک است، اما تاکسی‌ها برای کسانی که ترجیح می‌دهند پیاده‌روی یا موتورسواری نکنند، سفر راحت را فراهم می‌کنند. تاکسی‌ها متری کار می‌کنند و کرایه‌ها نسبتاً مقرون‌به‌صرفه است.

          موتورسیکلت

          موتورسیکلت محبوب‌ترین وسیله حمل‌ونقل در ماله مالدیو است. خیابان‌های باریک و تراکم بالای جمعیت، موتورسیکلت‌ها را راهی مناسب و کارآمد برای پیمایش در شهر کرده است. تقریباً هر خانواده مالدیوی حداقل یک موتورسیکلت دارد و معمولاً توسط مردم محلی استفاده می‌شود. گردشگران نیز می‌توانند موتورسیکلت را برای مدت مشخصی کرایه کنند.

          بازدید از ماله مالدیو را پشت گوش نیندازید

          ماله مالدیو مکان‌های خیره‌کننده، دیدنی و زیبای بسیاری دارد. اگر واقعاً می‌خواهید با مالدیو آشنا شوید، باید مدتی را در ماله بگذرانید تا ماهیت و فرهنگ بومی مردمان این سرزمین آشنا شوید. این شهر به عنوان پایتخت مالدیو شناخته می‌شود و به عنوان قطب اصلی گردشگری، فرهنگی، تاریخی و سیاسی این کشور شناخته می‌شود. پس پیشنهاد می‌کنیم تور مالدیو را رزرو کنید تا سفری خاطره‌انگیز به مهم‌ترین جزیره این کشور زیبا و دوست‌داشتنی داشته باشید.

           

          سوالات متداول:

          ۱- ماله کجاست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

          ماله پایتخت کشور مالدیو است و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای این کشور به شمار می‌رود. این شهر که در یکی از جزایر کوچک مالدیو واقع شده، به خاطر زیرساخت‌های شهری مدرن و امکانات گردشگری مشهور است. ماله با وجود اندازه کوچک، دارای بازارهای محلی، مساجد تاریخی، موزه‌ها و سواحل زیبا است که گردشگران را جذب می‌کند.

          ۲- بهترین زمان برای سفر به ماله چه زمانی است؟

          بهترین زمان برای سفر به ماله و مالدیو به طور کلی، از نوامبر تا آوریل است. در این مدت، هوا خشک و آفتابی است و شرایط مناسبی برای فعالیت‌های تفریحی مانند غواصی، شنا و گشت و گذار در جزایر فراهم می‌شود. از ماه مه تا اکتبر، فصل بارانی است که ممکن است سفر شما تحت تأثیر باران‌های موسمی قرار گیرد، اما معمولاً هزینه‌ها در این دوره کمتر است.

          مقالات پربازدید
          6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC