02145323 02191004043

آب و هوای مارماریس و بهترین زمان سفر به آن

مجله گردشگری سپهران 17 مهر ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

آب و هوای مارماریس به دلیل همجواری با دریای اژه، به عنوان اقلیم مدیترانه‌ای شناخته می‌شود. اقلیم مدیترانه‌ای نیمه گرمسیری است که در آن اختلاف حداکثر دما در تابستان با حداقل دما در زمستان کم است. تابستان‌های مارماریس طولانی، آفتابی و گرم است، درحالی‌که زمستان با آب و هوای معتدل‌تر و مرطوب‌تر همراه است. بارش باران از پاییز تا انتهای زمستان وجود دارد. میانگین دمای سالانه نیز 25 درجه سانتی‌گراد است. با این حال، هر فصل می‌تواند ویژگی‌ها و زیبایی‌های مخصوص به خود را داشته باشد. اگر قصد سفر به مارماریس را دارید، ما در این مقاله از وب‌سایت «سپهران تور» به طور کامل به شرایط آب و هوای مارماریس ترکیه و بهترین زمان سفر به این شهر می‌پردازیم.

آب و هوای مارماریس در بهار

آوریل آغاز بهار در مارماریس است. دمای هوا افزایش پیدا می‌کند و هوا به‌طورکلی گرم و مطبوع است. درحقیقت، فصل توریستی در مارماریس شروع می‌شود و با گرم شدن هوا، بازدیدکنندگان بیشتری وارد شهر می‌شوند. آب و هوای مارماریس در فروردین عمدتا آفتابی است، اما گاهی اوقات شاهد بارش باران خواهد بود. میانگین دما در آوریل حدود 20 درجه سانتی‌گراد است. از طرفی، آب دریا هنوز نسبتاً خنک و در حدود 18 درجه سانتی‌گراد است. اگر می‌خواهید از شلوغی دوری کنید و از زیبایی‌های طبیعی شهر لذت ببرید، آوریل زمان خوبی برای بازدید از مارماریس است.

ماه می که با اردیبهشت مصادف می‌شود، با هوای گرم و آفتابی همراه است. گردشگران بیشتری وارد مارماریس می‌شوند تا در فعالیت‌ها و رویدادهای مختلفی حضور داشته باشند. هوای اردیبهشت در مارماریس گرم و آفتابی است و میانگین دمای آن حدود 25 درجه سانتی‌گراد است. آب دریا نیز در حدود 21 درجه سانتی‌گراد است که آرام آرام گرم می‌شود. اردیبهشت زمانی خوبی برای لذت بردن از ساحل، شنا کردن و شرکت در ورزش‌های آبی است.

ژوئن زمانی است که هوای مارماریس گرم‌تر می‌شود. همین موضوع گردشگران بیشتری را وارد شهر می‌کند تا از سواحل، پارک‌های آبی و گزینه‌های تفریحی شبانه لذت ببرند. میانگین دمای در خرداد حدود 28 درجه سانتی‌گراد است. آب دریا نیز گرم است و حدود 24 درجه سانتی‌گراد خواهد بود. اگر به فعالیت‌های خارج از منزل مانند پیاده‌روی، شنا و گشت‌وگذار در جاهای دیدنی مارماریس علاقه دارید، در خرداد به مارماریس سفر کنید.

شهر مارماریس در بهار

مارماریس در فصل بهار

آب و هوای مارماریس در تابستان

جولای یا تیر ماه شروع فصل تابستان در مارماریس است که با هوای گرم و آسمان آفتابی همراه است. میانگین دمای هوا در این ماه حدود 89 درجه سانتی‌گراد است. آب دریا نیز حدود 26 درجه سانتی‌گراد است. در این ماه می‌توانید از ساحل، فعالیت‌های آبی و گشت‌وگذار در بسیاری از مغازه‌ها، رستوران‌ها و مکان‌های تفریحی شبانه شهر لذت ببرید.

آگوست که مصادف با مرداد ماه است، گرم‌ترین ماه سال در مارماریس با میانگین دمای حدود 31 درجه سانتی‌گراد است. دمای آب دریا نیز حدود 27 درجه سانتی‌گراد است. مرداد را باید یکی از ماه‌های پرتقاضا برای سفر به مارماریس دانست. درنهایت، آب و هوای مارماریس در سپتامبر (شهریور) رو به سردی می‌رود. بااین‌حال، هوا هنوز گرم و آفتابی و میانگین دما حدود 27 درجه سانتی‌گراد است. دمای آب دریا در حدود 25 درجه سانتی‌گراد است. اگر می‌خواهید از ماه‌های شلوغ مانند خرداد، تیر و مرداد دوری کنید و از تعطیلات آرام‌تر لذت ببرید، سپتامبر عالی است.

آب و هوای مارماریس در پاییز

اکتبر پایان فصل گردشگری در مارماریس است. در ماه اکتبر، دمای شهر با کاهش قابل‌توجهی همراه است. میانگین دما حدود 22 درجه سانتی‌گراد است. دمای آب دریا نیز در حدود 22 درجه سانتی‌گراد است. اگر می‌خواهید از تعطیلات آرام‌تری لذت ببرید و زیبایی‌های طبیعی شهر را کشف کنید، مهر ماه را برای سفر به مارماریس انتخاب کنید.

هوا در نوامبر سردتر می‌شود، اما نه آن‌قدر که به خود بلرزید! هوا خنک است و میانگین دمای حدود 18 درجه سانتی‌گراد است. دمای آب دریا نیز در حدود 19 درجه سانتی‌گراد است. اگر می‌خواهید از جاذبه‌های فرهنگی و مکان‌های تاریخی شهر لذت ببرید، سفر در آبان لذت‌بخش خواهد بود. دسامبر مصادف با پایان پاییز و شروع زمستان است. هوا سردتر می‌شود، به‌طوری‌که میانگین دما حدود 16 درجه سانتی‌گراد است. دمای آب دریا به 17 درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد که برای شنا خیلی سرد است. در آذر می‌توانید برای بازدید از موزه‌ها، مکان‌های تاریخی و حمام‌های سنتی ترکیه‌ای لذت ببرید.

مارماریس در فصل پاییز

مارماریس در فصل پاییز

آب و هوای مارماریس در زمستان

زمستان را باید کم‌گردشگرترین زمان سال دانست. هوای مارماریس سردتر می‌شود و میانگین دما حدود 11 درجه سانتی‌گراد است. روزها عمدتا آفتابی هستند، اما عصرها ممکن است سرد باشد و گاهی اوقات بارش باران را تجربه کنید. اگر به دنبال یک اقامت آرام و زمستانی هستید، ژانویه را برای سفر این شهر زیبا انتخاب کنید.

ماه‌های بعدی که شامل فوریه و مارس هستند نیز با سرمای هوا و تعداد کم گردشگران همراه خواهند بود. آب و هوای مارماریس در روزهای منتهی به سال گرم‌تر می‌شود، اما شهر هنوز ساکت است و خود را برای ماه‌های شلوغ بهار و تابستان آماده می‌کند.

بهترین زمان سفر به مارماریس

بهترین زمان برای بازدید از مارماریس بین فروردین تا شهریور است. با توجه به گرمای شدید فصل تابستان، این فصل برای همه توصیه نمی‌شود، اما برای کسانی که عاشق آفتاب گرفتن هستند، عالی است. آب و هوای مارماریس در عید نوروز بسیار مناسب است. هوا در این زمان‌ها گرم می‌شود، اما هنوز مقدار خنکی احساس می‌شود. فصل اصلی برای شنا و فعالیت‌های آبی عمدتاً در تعطیلات تابستانی است. دمای آب تا 26 درجه سانتی‌گراد در تابستان خواهد بود و برای داشتن تعطیلات فراموش‌نشدنی و تجربه فعالیت‌های آبی ایده‌آل است.

مارماریس در پاییز و زمستان تحت تاثیر افزایش بارندگی قرار می‌گیرد. دمای هوا در شب‌های زمستان می‌تواند به 3 تا 6 درجه سانتی‌گراد برسد. بااین‌حال، برخی هتل‌ها به مسافران پیشنهادات ویژه زمستانی را با اسپاها آرامش‌بخش، استخرهای سرپوشیده و آبگرم ارائه می‌دهند. همچنین زمستان ارزان‌ترین فصل سفر محسوب می‌شود. از طرفی، هزینه سفر در بهار و تابستان بیشتر است.

طبیعت زیبای مارماریس

طبیعت زیبای مارماریس

سفر در بهترین آب و هوای مارماریس با تور

آب و هوای مارماریس مدیترانه‌ای است و در بیشتر روزهای سال شاهد هوای آفتابی و خنک است. شما می‌توانید در هر موقع از سال به این شهر سفر کنید، اما توصیه ما این است که بهتر و تابستان را برای سفر در نظر بگیرید. بهار نسبت به تابستان خنک‌تر است و برای کسانی که از گرما فرار می‌کنند، بهترین فصل سفر به مارماریس محسوب می‌شود. بااین‌حال، تابستان را باید پرتقاضاترین فصل برای سفر به این شهر بندری در نظر گرفت. با رزرو تور مارماریس ترکیه می‌توانید به همراه خانواده از یک سفر بسیار خاطره‌انگیز لذت ببرید.

سوالات متداول:

۱- آب و هوای مارماریس چگونه است؟

مارماریس آب و هوای مدیترانه‌ای دارد که در بیشتر روزهای گرم است. بااین‌حال، با نزدیک شدن به فصل پاییز، هوا می‌تواند به تدریج شروع به خنک شدن کند.

۲- بهترین زمان برای بازدید از مارماریس چه موقعی است؟

بهترین زمان برای بازدید از مارماریس در فصول بهار و تابستان است. در این ماه‌ها می‌توانید انتظار روزهای طولانی آفتابی، آب گرم دریا و تفریحات لذت‌بخش باشید.

مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC