02145323 02191004043

ساحل بانوان کوش آداسی

تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
مجله گردشگری سپهران 31 مرداد ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

کوش آداسی یک شهر ساحلی پرطرفدار در ترکیه است که هرساله هزاران گردشگر را به ماجراجویی دعوت می‌کند. یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های این شهر، ساحل بانوان یا ساحل لیدیز بیچ است. ساحل بانوان کوش آداسی یک جاذبه بکر و زیباست که تنها چند دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد. این بهشت ​​برای کسانی است که به دنبال مکانی آرامش‌بخش برای آفتاب گرفتن، لذت بردن از آب‌تنی یا انجام فعالیت‌های مربوط ورزش‌های آبی است. ساحل بانوان برای چندین دهه جاذبه‌ای شناخته‌شده برای بازدیدکنندگان محلی و بین‌المللی است. در این مقاله از وب‌سایت «سپهران تور» به طور کامل در مورد ساحل لیدیز بیچ کوش آداسی صحبت می‌کنیم.

درباره لیدیز بیچ کوش آداسی

بدون شک ساحل بانوان (Ladies Beach) یکی از محبوب‌ترین و زیباترین ساحل‌های کوش آداسی است؛ اما آیا می‌دانستید که چرا به این نام مشهور شده است؟ در گذشته‌های دور و در دوران عثمانی در این منطقه باغ زیتون بسیار بزرگی وجود داشت. در این باغ بانوان مشغول چیدن زیتون بودند و وقتی از آفتاب درخشان مدیترانه احساس گرما و خستگی می‌کردند، به دریا می‌رفتند تا ریلکس کنند. این ساحل در آن زمان مخصوص بانوان بود.

سپس ساحل بانوان در دهه 1950 میلادی، پس ‌از اینکه بانویی به همراه همسر و فرزندانش به کمپ پا گذاشتند، وضعیت تغییر کرد و بعدازآن مردان و زنان وارد ساحل شدند. ساحل لیدیز بیچ با گذشت زمان به یک ساحل عمومی محبوب تبدیل شد که برای همه باز است. نام آن همچنان باقی‌مانده و یادآوری از گذشته منحصربه‌فردش است.

نمایی از ساحل کوش آداسی

نمایی از ساحل کوش آداسی

ساحل بانوان کوش آداسی کجاست؟

ساحل بانوان یک ساحل شنی زیبا در میان سواحل کوش آداسی است که تنها در سه کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. این ساحل در قسمت جنوبی شهر کوش آداسی واقع‌شده است. ساحل لیدیز بیچ معروف‌ترین و محبوب‌ترین ساحل کوش آداسی است که از نظر موقعیت مکانی در شبه جزیره ییلانسی بورنو (Yilanci Burnu) قرار دارد. شما می‌توانید از مرکز شهر و با خودرو در فاصله زمانی 10 دقیقه به ساحل برسید.

آدرس ساحل بانوان کوش آداسی

ساحل بانوان در استان آیدین، شهر کوش آداسی و منطقه دنیزلی قرار دارد. اگر می‌دانید کوش آداسی ترکیه کجاست منطقه دنیزلی را هم حتما می‌شناسید.

  • آدرس: Kadinlar Denizi Mahallesi, 09400 Kusadasi/Aydın Province, Turkey

امکانات ساحل بانوان کوش آداسی

یکی از جاذبه‌های اصلی ساحل بانوان، ساحل شنی بکر آن است که برای آفتاب گرفتن عالی خواهد بود. این ساحل حدود یک کیلومتر امتداد دارد و فضای کافی برای استراحت، آب‌تنی و آفتاب گرفتن را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. صندلی‌های آفتاب‌گیر و چتر برای اجاره در دسترس هستند که راحتی و آسایش بیشتری را به شما ارائه می‌دهند.

در امتداد کل ساحل یک تفرجگاه کوچک وجود دارد که مملو از هتل‌، رستوران‌، کافه‌ و همچنین مغازه‌های کوچکی است که برای خرید اجناس مختلف عالی هستند. در همان ابتدای ساحل، یک سوپرمارکت زنجیره‌ای به نام Migros وجود دارد. در اینجا می‌توانید مواد غذایی، کالاهای خانگی، اسباب‌بازی و لباس مخصوص شنا تهیه کنید. هیچ فروشگاه بزرگ دیگری در ساحل وجود ندارد. در انتهای طرف دیگر ساحل نیز یک داروخانه کوچک است. بااین‌حال، امکانات اصلی ساحل بانوان کوش آداسی به شرح زیر هستند:

فعالیت ‌های ساحلی و ورزش‌های آبی

ساحل بانوان فقط ریلکس کردن و آب‌تنی نیست! این ساحل فعالیت‌های آبی مختلفی را برای ماجراجویی بیشتر ارائه می‌دهد. امواج ملایم دریا موج‌سواری انتخاب خوبی هستند. از دیگر ورزش‌های آبی محبوب می‌توان به جت اسکی، پاراسلینگ و قایق‌سواری اشاره کرد. این ساحل همچنین مناطقی برای والیبال و سایر بازی‌های ساحلی دارد که امتحان کردنشان ارزش زیادی دارد. به‌طورکلی، ورزش‌های آبی محبوب ساحل بانوان عبارتند از:

  • موج‌سواری: اگر مبتدی یا حرفه‌ای هستید موج‌سواری را امتحان کنید.
  • جت اسکی: هیجان سرعت را روی آب درنهایت لذت تجربه کنید.
  • پاراسلینگ: از آسمان به چشم اندازه‌های زیبای ساحل نگاه کنید.
  • قایق‌سواری: قایق‌هایی شبیه موز را به همراه خانواده سوار شوید.

تصویری از قایق سواری در ساحل بانوان کوش آداسی

    تصویری از قایق سواری در ساحل بانوان کوش آداسی

    گزینه‌ های غذاخوری در ساحل بانوان

    ساحل بانوان مملو از کافه‌ها، بارها و رستوران‌های متعددی است که انواع غذاها را ارائه می‌دهند. از غذاهای سنتی ترکی گرفته تا غذاهای بین‌المللی، برای هر ذائقه‌ای غذایی خاصی وجود دارد. بسیاری از غذاخوری‌ها با صندلی‌هایی در فضای باز به شما اجازه می‌دهند تا از چشم‌اندازهای خیره‌کننده ساحل و دریا لذت ببرید و درعین‌حال وعده غذایی مورد علاقه خود را نوش‌جان کنید. در ادامه به رستوران‌های پیشنهادی ساحل بانوان اشاره می‌کنیم:

    • رستوران Palm Beach: به خاطر غذاهای دریایی و غذاهای مدیترانه‌ای معروف است.
    • رستوران SomeWhere Else: ترکیبی از غذاهای ترکی و بین‌المللی را ارائه می‌دهد.
    • رستوران هتل Ladies Beach: برای تجربه غذاخوری در کنار ساحل گزینه خوبی است.

    نکته: همچنین امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی و دوش وجود دارند.

    عکس رستوران هتل لیدیز بیچ کوش آداسی

    عکس رستوران هتل Ladies Beach کوش آداسی

    نحوه دسترسی به ساحل بانوان ترکیه در کوش آداسی

    ساحل بانوان از مرکز شهر کوش آداسی به راحتی قابل‌دسترسی است. شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای ناچیز از تاکسی استفاده کنید یا از حمل‌ونقل محلی (دولموش) استفاده کنید. اگر دوست دارید برای لذت بردن از منظره خیره‌کننده کوش آداسی قدم بزنید، این امکان را دارید در ساحل بانوان قدم بزنید. در راه خود به ساحل بانوان می‌توانید تصاویر زیبایی از جزیره کبوتر و شبه جزیره ییلانسی بورنو بگیرید، زیرا این مسیر نقاط شگفت‌انگیزی زیادی برای عکاسی دارد.

    بهترین زمان بازدید از ساحل لیدیز بیچ کوش آداسی

    بهترین زمان سفر به کوش آداسی برای بازدید از ساحل بانوان از ماه می تا اکتبر (اردیبهشت یا مهر) است که هوا گرم و آفتابی است. در این ماه‌ها، دریا برای شنا بسیار مناسب است و این امکان را دارید تمام فعالیت‌های ساحلی را تجربه کنید. جولای و آگوست (تیر تا شهریور) ماه‌های اوج گردشگری هستند، اما اگر خلوتی را دوست دارید در ماه‌های می (اردیبهشت)، ژوئن (خرداد)، سپتامبر (مهر) یا اکتبر (آبان) به کوش آداسی سفر کنید. در ادامه یک بررسی اجمالی از آب‌وهوای کوش آداسی داریم:

    • مه تا ژوئن: دمای هوا دلپذیر، شلوغی متوسط و ایده‌آل برای ریلکس کردن
    • جولای تا آگوست: دمای هوا گرم‌تر، شلوغ و ایده‌آل برای فعالیت‌های آبی
    • سپتامبر تا اکتبر: دمای هوا دلپذیر، شلوغی کمتر و ایده‌آل برای گشت‌وگذار

    باید به این موضوع اشاره کنیم که ساحل بانوان در سواحل دریای اژه قرار دارد. این دریا کمی خنک‌تر از مدیترانه است، بنابراین کسانی که دوست دارند در آب گرم 30 درجه شنا کنند، بهتر است به آلانیا یا آنتالیا بروند. گرم‌ترین ماه‌های کوش آداسی جولای، آگوست و اوایل سپتامبر است. در این زمان از سال، آب دریا در صبح بسیار زلال و آرام، اما خنک (25 درجه سانتی‌گراد) خواهد بود. آب دریا تا غروب به 28 درجه سانتی‌گراد گرم می‌رسد.

    پس از ناهار امواج ظاهر می‌شوند که شن‌ها را به هم می‌زند و آب کدر می‌شود. در هنگام غروب، امواج گاهی اوقات بسیار بزرگ هستند، بنابراین شنا کردن سخت می‌شود، اما موج‌سواری بهترین گزینه است. ناگفته نماند، گرمای زیاد هوا بعد از ساعت 13:00 و قبل از ساعت 17:00 است. پس اگر می‌خواهید کمی هوا و آب دریا خنک باشد، صبح تا ظهر به ساحل بروید.

    نمایی از ساحل بانوان کوش آداسی

    نمایی از ساحل بانوان کوش آداسی

    آیا بازدید از ساحل بانوان کوش آداسی هزینه ورودی دارد؟

    خود ساحل رایگان است، اما برخی از خدمات نیاز به پرداخت هزینه دارد. سرویس بهداشتی وجود دارد، اما باید به ازای هر فرد دو لیر پرداخت کنید. چتر در ساحل رایگان است، اما برای یک تخت آفتابی باید 15 لیر بپردازید. برای دریافت یک چتر رایگان باید خیلی زود، حدود ساعت 8 تا 9 صبح به ساحل بیایید. ساعت 10 صبح این مکان مملو از جمعیت خواهد بود. در ساعت 11 تا 12 بعدازظهر پیدا کردن یک صندلی آفتاب‌گیر رایگان دشوار است.

    خرید چتر آفتاب از مغازه به قیمت 60 تا 70 لیر توصیه می‌شود. شما می‌توانید آن را درست در کنار آب قرار دهید و به‌این‌ترتیب در هزینه‌های خود برای استفاده روزانه از ساحل صرفه‌جویی کنید و نگران پیدا کردن چتر نباشید. خرید چتر ارزان‌تر از اجاره تخت‌های آفتاب‌گیر با 15 لیر قیمت در روز است. همچنین رختکن رایگان و دوش وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید.

    نکته: لوازم ضروری مانند کرم ضد آفتاب، عینک، کلاه و لباس شنا به همراه داشته باشید.

    جاهای دیدنی کوش آداسی اطراف ساحل بانوان

    کوش آداسی شهری پرجنب و جوش است که در آن سوی ساحل بانوان، جاذبه‌های زیادی برای ارائه دارد. با یک پیاده‌روی کوتاه یا رانندگی از ساحل به جاذبه‌های مختلف ازجمله مکان‌های تاریخی، بازارهای محلی و مناظر دیدنی دسترسی خواهید داشت. جزیره کبوتر یکی از مواردی است که باید از آن بازدید کرد و مناظر پانوراما از دریای اژه و بندر کوش آداسی را ارائه می‌دهد. مرکز شهر مملو از مغازه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها است که برای گشت‌وگذار عالی خواهند بود. بااین‌حال، جاهای دیدنی کوش آداسی نزدیک به ساحل بانوان عبارتند از:

    • جزیره کبوتر: در قلعه کاوش کنید و از مناظر خیره‌کننده لذت ببرید.
    • بازار کوش آداسی: سوغاتی‌های محلی و محصولات تازه بخرید.
    • کوش آداسی مارینا: برای صرف غذا و تماشای قایق‌های تفریحی به این مکان بروید.
    • شهر باستانی افسوس: مهم‌ترین مکان باستان‌شناسی کوش آداسی را ببیند.
    • خانه مریم مقدس: از این مکان زیارتی برای مسیحیان و مسلمانان دیدن کنید.
    • غار زئوس: غار زئوس، از این غار طبیعی با یک استخر آب شیرین لذت ببرید.
    • پارک آبی آدالند: یک روز پر از سرگرمی را در بهترین پارک آبی کوش آداسی برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.
    • شبه جزیره گوورسینادا: از قلعه کوش آداسی و مناظر خیره‌کننده دید کنید.

    شهر باستانی افسوس

      شهر باستانی افسوس؛ از جاهای دیدنی اطراف ساحل بانوان کوش آداسی

      اقامت در اطراف ساحل بانوان کوش آداسی

      گزینه‌های اقامتی زیادی از هتل‌های مقرون‌به‌صرفه گرفته تا استراحتگاه‌های مجلل در نزدیکی ساحل بانوان وجود دارند. نزدیکی به ساحل این اطمینان را به شما می‌دهد که با دسترسی آسان به ساحل و سایر جاذبه‌های محلی می‌توانید از زمان خود در کنار دریا نهایت استفاده را ببرید. برخی از بهترین هتل های کوش آداسی برای اقامت عبارتند از:

      • هتل سون سیز (Seven Seas Sealight Elite Hotel)
      • هتل تی‌ان‌آر (TNR Otel & Spa)
      • هتل گرند بلو اسکای (Grand Blue Sky International)
      • هتل لاویستا بوتیک (Lavista Boutique Hotel & Spa)
      • هتل پالمین (Palmin Hotel)
      • هتل دریچی (Derici Hotel)
      • هتل لیدیز بیچ کوش آداسی (Ladies Beach Hotel)
      • هتل گلدن گیت (Hotel Golden Gate)
      • هتل مینای (Minay Hotel)
      • هتل افه بوتیک (Efe Boutique Hotel)

      تصویری از هتل گرند بلو اسکای کوش آداسی

        تصویری از هتل گرند بلو اسکای کوش آداسی

        تجربه فراموش نشدنی در ساحل بانوان کوش آداسی

        ساحل بانوان ترکیه پذیرای زنان و مردان است تا از زیبایی آن لذت ببرند و از فعالیت‌های متنوع را تجربه کنند. این ساحل که در شهر زیبای کوش آداسی قرار دارد، یکی از زیباترین مکان‌های ترکیه است که ترکیبی عالی از آرامش و ماجراجویی را ارائه می‌دهد. چه از علاقه‌مندان به حمام آفتاب باشد و چه یک موج‌سواری، ساحل لیدیز بیچ کوش آداسی به شما هر چه نیاز دارید ارائه می‌دهد. با تور کوش آداسی به این شهر ساحلی سفر کنید و از ساحل بانوان که در برنامه تور قرار دارد نهایت استفاده را ببرید.

        سوالات متداول:

        ۱- آیا ساحل بانوان برای خانواده‌ها مناسب است؟

        بله، ساحل بانوان برای عموم باز است و مردان، زنان و کودکان می‌توانند از آن استفاده کنند.

        ۲- ساعت کاری ساحل بانوان چقدر است؟

        ساحل بانوان به صورت 24 ساعته در هفت روز هفته برای عموم باز است. با این حال، کافه‌ها و ورزش‌های آبی از صبح تا غروب آفتاب کار می‌کنند.

        ۳- آیا می‌توانم غذا و نوشیدنی خود را به ساحل بانوان بیاورم؟

        بله، می‌توانید غذا و نوشیدنی خود را به ساحل بیاورید. همچنین اگر ترجیح می‌دهید در ساحل غذا بخرید، رستوران‌ها زیادی در کنار ساحل وجود دارند.

        مقالات پربازدید
        6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC