02145323 02191004043

فاصله ایران تا مالدیو چقدر است؟

مجله گردشگری سپهران 20 مرداد ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

مالدیو در چند سال به یکی از قطب‌های گردشگری در آسیا تبدیل شده است. این کشور در جنوب غربی کشور هند واقع شده و چیزی در حدود 300 کیلومتر مربع مساحت دارد. ایرانیان زیادی نیز هر ساله به مالدیو سفر می‌کنند تا با جاذبه‌های بی‌مانند این جزیره زیبا آشنا شوند و آنها را تجربه کنند؛ یکی از سوالات رایجی که اغلب گردشگران می‌پرسند، مربوط به فاصله ایران تا مالدیو است. سفر به این کشور از طریق مسیر هوایی و با خرید بلیط هواپیما میسر خواهد بود. اگر می‌خواهید درباره مسافت ایران تا مالدیو بیشتر بدانید، این مقاله از «سپهران تور» را تا پایان بخوانید.

مسافت ایران تا مالدیو

فاصله ایران تا کشور مالدیو بسته به اینکه از کدام شهر سفر می‌کنید، متفاوت است. شما می‌توانید از فرودگاه‌های بین‌‌المللی امام خمینی، فرودگاه بین ‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، فرودگاه بین‌‌المللی کیش، فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان، فرودگاه بین‌‌المللی شهید قاسم سلیمانی اهواز، فرودگاه شهید دستغیب شیراز و سایر فرودگاه‌های بین المللی به پایتخت مالدیو به نام «ماله» سفر کنید.

سفر مستقیم از ایران به مالدیو امکان پذیر نیست و هیچ کدام از ایرلاین‌های داخل این سفر را پوشش نمی‌دهند. شما باید به پایتخت عمان یعنی مسقط، استانبول در ترکیه یا سایر شهرهای اطراف ایران بروید و از آنجا عازم ماله شوید. پس یک مسیر توقف دارید. توقف در مسیر باعث افزایش زمان و مسافت سفر می‌شود.

فاصله بین ایران تا مالدیو روی نقشه

فاصله بین ایران تا مالدیو روی نقشه

فاصله ایران تا مالدیو چند ساعت است؟

مدت زمان پرواز تهران به ماله نیز بین ۶ تا 10 ساعت است. با این حال، مدت زمان پرواز بسته به مقصد پروازی، شهر محل توقف، نوع ایرلاین و شرایط جوی متفاوت خواهد بود. ایرلاین‌هایی که از ایران به سمت فرودگاه مالدیو پرواز دارند، عبارتند از:

  • ترکیش (Turkish Airlines)
  • آنادولوجت (AnadoluJet)
  • قطر ایرویز (Qatar Airways)
  • ایرفلوت روسیه (Aeroflot)
  • کویت ایرویز (Kuwait Airways)
  • امارات ایرلاین (Emirates Airlines)
  • عمان ایر (Oman Air)
  •  آسترین ایرلاینز (Austrian Airlines)
  • لوفتهانزا (Lufthansa Airlines)

توصیه می‌کنیم ایرلاینی را انتخاب کنید که حداقل زمان توقف را داشته باشد تا سفر باعث خستگی شما نشود.

مسافت هوایی ایران تا مالدیو

اگر در حالت مستقیم بخواهید از تهران به ماله سفر کنید، فاصله هوایی ایران تا مالدیو تقریباً 2 هزار و 550 کیلومتر است؛ اما به دلیل وجود توقف در مسیر، فاصله ایران تا مالدیو با هواپیما بین 3600 تا 4500 کیلومتر افزایش پیدا می‌کند. مطمئناً سفر از جنوب کشور با مسافت کوتاه‌تری همراه است تا اینکه بخواهید از تهران یا مشهد به ماله بروید. بدین دلیل که کشور مالدیو در جنوب ایران قرار دارد. با این حال، شما از مقصد مورد نظر خود پرواز می‌کنید و در نهایت به فرودگاه بین المللی ولانا ماله یا «ابراهیم نصیر» می‌رسید.

تاثیر زمان سفر بر کاهش فاصله ایران تا مالدیو

بهترین زمان سفر به مالدیو در پاییز تا اوایل است که هوا برای گشت و گذار در سواحل و فعالیت‌های آبی عالی است. در این فصول اکثر ایرلاین‌ها به ماله پرواز دارند. پس می‌توانید ایرلاینی را انتخاب کنید که مسافت سفر را کاهش می‌دهد. مطمئناً پرواز با هواپیمایی عمان ایر با مسافت و زمان کمتری نسبت به پرواز ترکیش همراه است. به این دلیل که عمان در جنوب ایران قرار دارد، اما ترکیه در شمال غربی کشور است.

پس وقتی در اوج فصل گردشگری به مالدیو سفر می‌کنید، دستتان برای انتخاب ایرلاین مناسب باز است. ناگفته نماند، هر چه مسیر و زمان توقف بیشتر باشد، معمولاً بلیط هواپیما ارزان‌تر است. در اینگونه شرایط، اگر بودجه‌تان محدود است، پس ارزان‌ترین بلیط مالدیو را بگیرید. با این حال، فاصله مالدیو تا ایران، مسافت و مدت زمان توقف افزایش پیدا می‌کند.

تصویری از هتل های زیبای مالدیو

تصویری از هتل‌های زیبای مالدیو

از ایران تا مالدیو با تورهای هیجان انگیز

فاصله ایران تا مالدیو هر چقدر که باشد، تجربه دیدن این بهشت زیبا ارزش چند ساعت اضافی سفر با هواپیما را دارد. شما وقتی به ماله می‌رسید، تمامی خستگی سفر برطرف می‌شود. این کشور زیبا یک مقصد عالی برای ریلکس کردن و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی خدادادی است. با خرید تور مالدیو می‌توانید از سفر به این کشور متفاوت و کسب یک تجربه خاص لذت نهایی را ببرید.

سوالات متداول:

۱- فاصله ایران تا مالدیو چقدر است؟

اگر مستقیما بخواهید از تهران به ماله سفر کنید، فاصله هوایی 2550 کیلومتر است؛ اما به دلیل وجود توقف در مسیر، فاصله ایران تا مالدیو با هواپیما بین 3600 تا 4500 کیلومتر افزایش پیدا می‌کند.

۲- مسافت هوایی ایران تا مالدیو چقدر است؟

مدت زمان پرواز تهران به ماله نیز بین 6 تا 10 ساعت است. با این حال، مدت زمان پرواز بسته به مقصد پروازی، شهر محل توقف، نوع ایرلاین و شرایط جوی متفاوت خواهد بود.

مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC