02145323 02191004043

هزینه سفر به مارماریس چقدر است؟

مجله گردشگری سپهران 27 تیر ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

مارماریس شهری در جنوب غربی ترکیه، یک بهشت ساحلی با طبیعت بکر و جاذبه‌های فراوان است. این شهر زیبا هر ساله میزبان هزاران گردشگر از سراسر جهان است و یکی از قطب‌های توریستی ترکیه به شمار می‌آید. هزینه‌های سفر به مارماریس شامل بلیط رفت و برگشت، هتل، خوراک، تفریحات و خرید است. در این مقاله به جزئیات هزینه سفر به مارماریس بیشتر خواهیم پرداخت.

بهترین ارز برای سفر به مارماریس چیست؟

بهترین ارز برای سفر به  جزیره مارماریس  لیر است. دلایل متعددی برای استفاده از لیر در مارماریس وجود دارد. لیر ترکیه واحد پول رسمی کشور ترکیه است و در تمام معاملات و تراکنش‌ها در مارماریس استفاده می‌شود. لیر را به راحتی می‌توانید در صرافی‌ها، بانک‌ها و دستگاه‌های خودپرداز در مارماریس تهیه کنید و نرخ ارز لیر در مقایسه با سایر ارزها مانند یورو و دلار نسبتاٌ مناسب است.

با استفاده از لیر، از پرداخت کارمزد اضافی برای تبدیل ارز هنگام خرید یا پرداخت هزینه‌ها جلوگیری می‌کنید.

تصویری از لیر ترکیه

تصویری از لیر ترکیه

لیست هزینه‌های سفر به مارماریس

اگر می‌دانید مارماریس کجاست باید در جریان باشید که هزینه سفر به مارماریس مانند هر سفر توریستی دیگری نیازمند شناسایی و برنامه‌ریزی قبل از سفر است. در ادامه به برخی از این هزینه‌ها اشاره می‌کنیم:

  • هزینه هتل و اقامت
  • هزینه بلیط رفت و برگشت
  • هزینه‌های رفت و آمد در شهر و سفر به نقاط گردشگری اطراف شهر
  • هزینه بازدید از اماکن تاریخی و استفاده از امکانات تفریحی
  • هزینه خریدهای مرسوم و سوغاتی
  • هزینه خورد و خوراک
  • هزینه اینترنت و تماس تلفنی

هزینه بلیط در سفر به مارماریس

بخشی بزرگی از هزینه سفر به مارماریس مربوط به بلیط رفت و برگشت به این شهر است. مهم‌ترین و رایج‌ترین راه سفر به جزیره مارماریس مسافرت هوایی است که به 2 روش می‌توانید از ایران این مسیر را طی کنید.

1. اولین مسیر، پرواز به شهر ازمیر است که در فاصله حدود ۲۴۵ کیلومتری از مارماریس قرار دارد. در حال حاضر، ایرلاین‌های مختلفی مانند ایران ایر، ماهان و ترکیش ایر پروازهای مستقیم تهران به ازمیر را ارائه می‌دهند. پس از فرود در ازمیر، می‌توانید با اتوبوس یا تاکسی به مارماریس بروید. این مسیر به عنوان یک گزینه مقرون به صرفه برای سفر به مارماریس شناخته می‌شود.

2. اگر به دنبال سفری کوتاه‌تر هستید، می‌توانید از مسیر هوایی بدروم استفاده کنید. فرودگاه بدروم در فاصله حدود ۱۳۰ کیلومتری از مارماریس قرار دارد. از بدروم نیز می‌توانید با اتوبوس یا تاکسی به سمت مارماریس حرکت کنید. این مسیر به شما امکان می‌دهد تا در زمان صرفه‌جویی کنید، زیرا فاصله فرودگاه بدروم تا مارماریس به طور قابل‌توجهی کوتاه‌تر از فرودگاه ازمیر است.

با توجه به عواملی مانند نوع ایرلاین، ظرفیت بار، تاریخ سفر، کلاس پرواز و… بازه قیمتی سفر هوایی از تهران به ازمیر در تیر ۱۴۰۳ بین ۸ تا ۴۰ میلیون تومان و از تهران تا بدروم بین ۱۳ تا ۵۸ میلیون تومان است.

نمایی از فرودگاه ازمیر

نمایی از فرودگاه ازمیر

هزینه خورد و خوراک در سفر به مارماریس

هزینه خورد و خوراک و غذا در مارماریس به نوع رستورانی که به آن مراجعه می‌کنید و سلیقه شما بستگی دارد. می‌توانید با ۵۰ تا ۱۰۰ لیر در رستوران‌های محلی یا با خرید ساندویچ و فست فود، یک وعده غذا میل کنید.

برای صرف یک وعده غذای معمولی در رستورانی با قیمت متوسط، باید بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیر هزینه کنید.

رستوران‌های لوکس و بین‌المللی در مارماریس قیمت‌های بالایی دارند. در این رستوران‌ها برای یک وعده غذا باید بیش از ۲۰۰ لیر هزینه کنید.

تصویری از یک رستوران در مارماریس

تصویری از یک رستوران در مارماریس

هزینه اقامت در سفر به مارماریس

اقامت در مارماریس بازه قیمتی گسترده‌ای دارد زیرا اقامتگاه‌هایی که در این شهر ساحلی توریستی وجود دارد متنوع هستند و افراد با هر سلیقه و بودجه‌ای می‌توانند در این شهر اقامت داشته باشند. از هتل‌های لوکس ۵ ستاره تا هاستل‌های اشتراکی را در مارماریس می‌توانید پیدا کنید.

قیمت بهترین هتل های مارماریس به صورت میانگین به ازای هر نفر شبی هزار و 600 لیر معادل ۵۰ دلار است. هزینه اقامت در بهترین هتل مارماریس ممکن است تا شبی ۵۰ میلیون تومان نیز برسد.

نمایی از یک هتل ۵ ستاره در مارماریس

نمایی از یک هتل ۵ ستاره در مارماریس

هزینه بازدید از جاهای دیدنی مارماریس

برای بازدید از اکثر جاذبه‌های گردشگری در جزیره مارماریس باید بلیط تهیه کنید. قیمت بلیط ورودی جاهای دیدنی مارماریس به طور معمول بین ۴۰۰ تا هزار و 300 لیر است. هزینه برخی تورهای گردشگری در مارماریس مانند تور ساحل خصوصی لاک‌پشت‌ها تا 11 هزار لیر نیز می‌رسد؛ اما این تورها معمولا چند روزه هستند.  البته برخی از جاذبه‌ها مانند قلعه مارماریس و موزه مارماریس بلیط مشترک دارند که می‌توانید با تهیه یک بلیط از هر دو جاذبه بازدید کنید.

تصویری از قلعه مارماریس

تصویری از قلعه مارماریس

هزینه حمل و نقل در سفر به مارماریس

حمل و نقل عمومی در مارماریس مانند دیگر شهرهای ترکیه بسیار در دسترس و رایج است. در این شهر تاکسی، دولموش و اتوبوس تمام نقاط شهر را به یکدیگر متصل می‌کند. استفاده از دولموش به دلیل ارزان بودن، محبوب‌ترین روش سفر درون شهری در مارماریس است. هزینه بلیط دولموش برای هر نفر بین ۳۰ تا ۸۰ لیر است. این قیمت برای تاکسی از ۱۵۰ لیر شروع می‌شود.

هزینه تفریحات در سفر به مارماریس

تفریحات مارماریس طیف گسترده‌ای دارند. از گردش بر فراز آسمان با بالون تا کاوش در اعماق دریا با غواصی و اسنورکلینگ و استراحت در سواحل مارماریس از تفریحات در مارماریس هستند. هزینه این تفریحات از ۴۰۰ لیر آغاز می‌شود. برای مثال هزینه بالون‌سواری در مارماریس 3 هزار و 800 لیر، هزینه سافاری ۷۰۰ لیر و هزینه استفاده از پارک آبی آکوآ دریم هزار لیر است.

هزینه خرید در مراکز خرید مارماریس

هزینه خرید در شهرهای توریستی به خصوص برای خانم‌ها حد و مرز مشخصی نمی‌شناسد! بسته به میزان بودجه‌ای که برای سفرتان به مارماریس در نظر گرفته‌اید، بازه گسترده‌ای از مراکز خرید و سوغاتی‌ وجود دارد. اگر برایتان مهم نیست که حتما از برندها خرید کنید، می‌توانید از بازارهای محلی مارماریس دیدن کرده و لوازم مورد نیازتان را تهیه کنید. اما مراکز خرید مارماریس با برندهای لوکس بین‌المللی نیز بسیار پرطرفدار هستند.

نمایی از یک مرکز خرید در مارماریس

نمایی از یک مرکز خرید در مارماریس

هزینه اینترنت و تماس تلفنی در سفر به مارماریس

برای استفاده از اینترنت و برقراری تماس تلفنی در مارماریس، باید سیم‌کارت کشور ترکیه را تهیه کنید. هزینه سیم‌کارت ترکیه در حال حاضر بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ لیر است. این میزان به ازای تعداد ساعات مکالمه و حجم بسته اینترنت قیمت‌گذاری می‌شود.

هزینه سفر به مارماریس در سال ۲۰۲۴ 

مارماریس نیز مانند هر شهر گردشگری دیگری مستلزم صرف هزینه‌هایی مانند بلیط رفت و برگشت، هزینه اقامت در هتل های مارماریس، حمل و نقل در شهر، تفریحات و خورد و خوراک است که در این مقاله به صورت جامع در مورد آن صحبت کردیم. برای مدیریت بهتر هزینه سفر به مارماریس، بهتر است از قبل در مورد مخارج مختلف این سفر تحقیق و برنامه‌ریزی کنید. اگر قصد سفر به مارمایس را دارید، بهتر است همین الان با بررسی جزئیات تور مارماریس برای رزرو یا خرید اقدام کنید تا هزینه کمتری برای خرید تور مارماریس بپردازید.

سوالات متداول:

۱- هزینه کلی سفر به مارماریس چقدر است؟

هزینه سفر به مارماریس بسته به فصل، نوع اقامتگاه و فعالیت‌های مورد نظر گردشگران متفاوت است. به طور متوسط، هزینه یک هفته اقامت در فصول کم‌گردشگر و اقامت در هتل‌های میان‌رده و بلیط هواپیما، حدود 10 تا 15 میلیون تومان است. برای کاهش هزینه‌ها، می‌توانید از تورهای لحظه آخری و اقامتگاه‌های ارزان‌تر استفاده کنید.

۲- چه عواملی بیشترین تاثیر را بر هزینه سفر به مارماریس دارند؟

عوامل اصلی که بر هزینه سفر به مارماریس تاثیر می‌گذارند شامل زمان سفر (فصل سفر)، نوع اقامتگاه و برنامه‌های تفریحی و گردشگری است. سفر در فصول پرگردشگر (تابستان) معمولاً گران‌تر است و انتخاب هتل‌های لوکس نیز هزینه‌ها را افزایش می‌دهد. برای کاهش هزینه‌ها می‌توان از هتل‌های اقتصادی و سفر در فصول کم‌گردشگر استفاده کرد.

مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC