02145323 02191004043

آشنایی با پارک آبی باتومی

مجله گردشگری سپهران 21 مرداد ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

گردشگرانی که به شهر باتومی در گرجستان سفر می‌کنند، به دنبال مکان‌های ساحلی هستند که زمانی را به ریلکس کردن و آب‌تنی اختصاص دهند. پارک آبی یا آکوا پارک باتومی (Batumi Aquapark) یکی از بهترین مکان‌های توریستی است که تمام نیازهای شما برای هیجان و بازی با آب برآورده می‌کند. شما می‌توانید در این پارک شنا کنید و با سوار شدن در ترن هوایی، سطح آدرنالین خود را افزایش دهید. لذت و هیجان همان چیزی که پارک آبی باتومی به ارمغان می‌آورد. در این مقاله از وب‌سایت «سپهران تور» به طور کامل در مورد آکوا پارک شهر باتومی گرجستان صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

پارک آبی آکوا باتومی کجاست؟

پارک آبی باتومی گرجستان در خیابان شریف کیمشیاشویلی (Sherif Khimshiashvili) و نزدیک بلوار جدید (New Boulevard) قرار دارد. این پارک آبی در امتداد خط ساحلی دریای سیاه، نزدیک به ساحل باتومی واقع شده و دسترسی آسان به ساحل شهر را ارائه می‌دهد. این پارک فقط در فاصله کوتاهی از بناهای مهمی مانند دلفیناریوم باتومی و برج الفبا قرار دارد. شما با وسایل نقلیه عمومی، خودروی کرایه‌ای یا با تور می‌توانید به راحتی به آکوا پارک بروید. موقعیت مکانی خوب این پارک باعث شده است تا در فاصله چند قدمی بسیاری از هتل‌ها و استراحتگاه‌های باتومی قرار داشته باشد. پس می‌توانید یکی از بهترین هتل های باتومی را در نزدیکی این پارک رزرو کنید.

تصویری از پارک آبی باتومی

تصویری از پارک آبی باتومی

تاریخچه پارک آبی باتومی

پارک آبی آکوا باتومی در اوایل دهه 2010 افتتاح شد و هدفش افزایش شهرت باتومی به عنوان یک مقصد برتر گردشگری در سواحل دریای سیاه گرجستان بود. این پارک بخشی از یک ابتکار گسترده‌تر برای نوسازی زیرساخت‌های باتومی و جذب بازدیدکنندگان بین‌المللی بود که هم‌زمان با توسعه سریع شهر در دستور ساخت قرار گرفت. این پارک به سرعت در میان مردم محلی و گردشگران خارجی محبوب شد.

آکوا پارک باتومی در طول سال‌ها امکانات خود را گسترش داد تا همگام با صنعت رو به رشد گردشگری گرجستان حرکت کرد. موقعیت استراتژیک این پارک در نزدیکی بلوار جدید و ساحل باتومی، این پارک را به یکی از مهم‌ترین تفریحات باتومی تبدیل کرده است. موفقیت پارک آبی منعکس‌کننده تبدیل شهر ساحلی باتومی از یک محیط آرام به یک شهر تفریحی پویا و مدرن است.

نمایی از پارک آبی باتومی

نمایی از پارک آبی باتومی

قسمت ‌های مختلف پارک آبی باتومی

پارک آبی باتومی به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود. جاذبه‌های اصلی شامل سرسره‌های آبی متعدد است که هر کدام از نظر ارتفاع و شدت متفاوت هستند. بخش‌های دیگر نیز به منظور ایجاد هیجان بیشتر در پارک تعبیه شده‌اند. در ادامه به قسمت‌های مختلف آکوا پارک باتومی اشاره می‌کنیم.

استخرهای پارک آبی باتومی

استخرهای آکوا پارک برای پذیرایی از بازدیدکنندگان مختلف طراحی شده‌اند و انواع مختلفی از فعالیت‌های آبی را ارائه می‌دهند. استخر اصلی بسیار بزرگ است که برای شنا عالی خواهد بود. همچنین استخرهای اختصاصی برای کودکان وجود دارند که کم‌عمق‌تر و ایمن‌تر هستند. استخرهای اغلب فواره‌های آب و سرسره‌های کوچک دارند. این استخرها در اطراف پارک قرار گرفته‌اند و امکان دسترسی آسان به بخش‌های مختلف را فراهم می‌کنند.

بخش گیاه‌ شناسی پارک آبی باتومی

بخش گیاه‌شناسی آکوا پارک یک ویژگی منحصربه‌فرد است که زیبایی طبیعی را با امکانات تفریحی پارک ادغام می‌کند. این بخش مسیرهایی دارد که پوشیده از گیاهان استوایی، مناطق سایه‌دار با درختان بزرگ و باغ هستند. این جنبه گیاه‌شناسی نه‌تنها به جذابیت پارک می‌افزاید، بلکه فضایی باطراوت و آرام ایجاد می‌کند. بازدیدکنندگان می‌توانند در حین استراحت در استخرهای مجاور یا قدم زدن در باغ‌ها از زیبایی طبیعت لذت ببرند.

مجموعه ورزشی پارک آبی باتومی

مجموعه ورزشی آکوا پارک یک عنصر پویا به پارک اضافه می‌کند و امکاناتی را برای فعالیت‌های فیزیکی مختلف ارائه می‌دهد. این بخش از پارک شامل زمین‌های بسکتبال و والیبال است. همچنین منطقه‌ای برای فعالیت‌های تناسب ‌اندام مانند تجهیزات باشگاه در فضای باز یا مکان‌هایی برای یوگا، تمرین‌های گروهی و سونا باشد. این مجموعه ورزشی برای بازدیدکنندگان یک جنبه تفریحی-ورزشی عالی دارد.

سرسره‌ های پارک آبی باتومی

سرسره‌های آبی یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های این پارک هستند که برای هیجان بازدیدکنندگان در هر سنی طراحی شده‌اند. این سرسره‌ها از سواری‌های پرسرعت و پیچ‌های تند گرفته تا سرسره‌های معمولی با ارتفاع زیاد، هر جنبه از نیازهای گردشگران برای ترشح کسب هیجان را برآورده می‌کنند.

برخی از سرسره‌ها ممکن است پیچ‌وتاب و حلقه داشته باشند که به ترن هوایی معروف هستند. در حالی که سایر سرسره‌ها به صورت مستقیم هستند. همچنین این پارک سرسره‌های مسابقه‌ای چند لاین دارد که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند با هم مسابقه دهند. پس تنوع سرسره‌ها به شما کمک می‌کنند تا تجربه لذت‌بخشی را کسب کنید.

نمایی از سرسره های پارک آبی باتومی

نمایی از سرسره های پارک آبی باتومی

رودخانه و استخر موج مصنوعی پارک آبی باتومی

رودخانه و استخر موج مصنوعی از بخش پرطرفدار آکوا پارک هستند. رودخانه یک آبراه پرپیچ‌وخم است که به شما اجازه می‌دهد تا به آرامی روی لوله‌های بادی شناور شوید و تا دورتادور پارک را سفر کنید. این رودخانه معمولاً در اطراف پارک می‌پیچد و مناظری از جاذبه‌های مختلف ارائه می‌دهد.

استخر موج مصنوعی شبیه‌سازی‌شده امواج اقیانوس است. این استخر مکانی محبوب برای کسانی است که از عاشق موج‌سواری و رفتینگ هستند. ابعاد استخر موج مصنوعی مناسب است و برای خانواده‌ها بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

امکانات متعدد پارک آبی باتومی

به‌غیراز بخش‌های متعدد پارک که خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌دهند، امکانات دیگر نیز در آکوا پارک وجود دارند که برای رفاه بیشتر شما تعبیه شده‌اند. این امکان عبارتند از:

  • فودکورت و رستوران‌هایی که انواع تنقلات و وعده‌های غذایی را ارائه می‌دهند.
  • صندلی‌ها و مکان‌های سایه‌دار برای استراحت در اطراف پارک وجود دارند.
  • رختکن مجهز به امکاناتی برای تعویض لباس، دوش و کمد و سایر موارد است.
  • امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، حمام و پارکینگ نیز ارائه می‌شوند.

قیمت بلیط پارک آبی باتومی

پارک آبی باتومی برای هزار نفر طراحی شده است و بهترین مکان برای تعطیلات تابستانی در هر سنی محسوب می‌شود. هزینه ورودی پارک آبی 40 لاری گرجستان است. هزینه برای کودکان زیر 6 سال رایگان است.

تصویری هوایی از پارک آبی باتومی

تصویری هوایی از پارک آبی باتومی

روزها و ساعت کاری پارک آبی آکوا باتومی

پارک آبی آکوا باتومی فقط در فصل تابستان (ژوئن تا آگوست) باز است. ساعت کار از 10 صبح تا 8 شب است. همچنین پیشنهاد می‌کنیم در روزهایی که در باتومی هستید برای دیدن مجسمه علی و نینو، مجسمه نمادین عشق و اتحاد نیز اقدام کنید.

علاوه بر این، بازدیدکنندگان می‌توانند جاهای دیدنی باتومی از جمله شهر قدیمی و موزه باستان‌شناسی باتومی را ببینند. ساحل آکوا پارک و اطراف آن چندین رستوران خاص دارد. رستوران آجارا در نزدیکی پارک، تلفیقی از غذاهای گرجی و اروپایی را ارائه می‌کند، در حالی که رستوران Chardin 12 به خاطر غذاهای دریایی لذیذش شناخته می‌شود.

بازدید از پارک آبی باتومی در تور گرجستان

پارک آبی باتومی یکی از شگفت‌انگیزترین پارک‌های آبی در گرجستان به حساب می‌آید و گردشگران و مردم محلی زیادی به آن سر می‌زنند. آکوا پارک یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌هایی است که می‌توانید در آن لذت ببرید و اوقات مفرح و فوق‌العاده‌ای را با خانواده و دوستان خود سپری کنید. ازآنجایی‌که پارک در مرکز شهر قرار دارد و استخرهای شنا با اندازه‌ها و عمق‌های مختلف دارد، فضایی خانوادگی برای همه سنین محسوب می‌شود. همچنین امکانات تفریحی و رفاهی بسیار مناسبی نیز ارائه می‌دهد. با تور باتومی می‌توانید این پارک منحصربه‌فرد را از نزدیک تجربه کنید.

سوالات متداول:

۱- چه لوازمی باید به پارک بیاورم؟

باید مایو، کرم ضد آفتاب، حوله و لباس اضافی همراه خود داشته باشید. کمدهایی برای نگهداری امن وسایل شما در دسترس هستند.

۲- آیا غذا و نوشیدنی در پارک موجود است؟

بله، پارک آبی باتومی گزینه‌های مختلف غذاخوری ازجمله کافه و رستوران دارد. با این حال، آوردن غذا به داخل پارک ممنوع است.

مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC