02145323 02191004043

معرفی تفریحات باتومی؛ رایگان و پولی

مجله گردشگری سپهران 23 خرداد ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

شهر باتومی گرجستان از پررفت‌وآمدترین شهرهای توریستی این کشور محسوب می‌شود. این شهر بندری در جنوب غرب گرجستان و در میان آب‌های دریای سیاه قرار دارد. ساحل زیبای باتومی، مجسمه‌های سنگی و مدرن، درختان سرسبز و از همه مهم‌تر جذابیت‌های تفریحات باتومی این شهر را به یکی از محبوب‌ترین مقصدها برای گردشگران تبدیل کرده است. هر سال تعداد زیادی از گردشگران این شهر را به‌عنوان مقصد انتخاب می‌کنند تا در کنار تماشای زیبایی‌های طبیعی آن، از تفریحات آبی مثل ماهی‌گیری، قایق‌سواری، غواصی و پاراشوت بهره ببرند. در این مقاله معروف‌ترین تفریحات باتومی را به همراه هزینه آن معرفی کردیم.

تفریحات آبی باتومی

باتومی کجاست ؟ باتومی در میان آب‌های دریای سیاه قرار دارد؛ درنتیجه تفریحات آبی بی‌شماری را در دل خود جای داده است. این شهر در فصل تابستان برای گردشگران، برنامه‌های جذابی ترتیب می‌دهد و شما در صورت سفر به گرجستان بهترین تفریحات باتومی را در این فصل آنجا پیدا خواهید کرد. در ادامه تعدادی از این تفریحات را با ارائه جزئیات کاربردی بررسی کرده‌ایم.

پارک های آبی؛ از پرطرفدارترین تفریحات باتومی

یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی گرجستان در شهر باتومی ساخته شده است و تنها 3 کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارد. پارک آبی باتومی از امکانات سرگرم‌کننده‌ای مثل سرسره‌های بلند و پرپیچ‌وخم، موج‌های مصنوعی لرزان و 4 استخر برخوردار است. دو استخر به بزرگسالان اختصاص دارد و یک استخر نیز برای کودکان ساخته شده است.

علاوه بر استفاده از تفریحات آبی پارک آکوا می‌توانید روی صندلی‌های حصیری ریلکس کنید و حمام آفتاب بگیرید. این پارک آبی هر روز از ساعت 9 صبح تا 8 شب فعالیت می‌کند و هزینه بلیط آن برای بزرگسالان 30 لاری گرجستان و برای کودکان زیر هفت سال رایگان است؛ بنابراین هنگام برنامه‌ریزی هزینه سفر به باتومی نرخ روز لاری گرجستان را از سایت‌های معتبر پیدا کنید تا پول کافی همراه خود داشته باشید.

تصویری از پارک آبی در باتومی

تصویری از پارک آبی در باتومی

ماهی گیری و قایق سواری  

اسکله تفریحی باتومی میزبان گردشگرانی خواهد بود که عاشق ماهی‌گیری هستند و دوست دارند با قایق‌های تفریحی گردشی در دریای سیاه ماهی صید کنند. شما با سفر به شهر باتومی می‌توانید تفریح جذاب ماهی‌گیری را امتحان کنید که یکی از تفریحات رایگان آن محسوب می‌شود. علاوه بر آن در اطراف اسکله تفریحی جاذبه‌های گردشگری مثل مجسمه علی و نینو، برج فانوس، برج الفبا و چرخ‌وفلک قرار داد که آنجا می‌توانید عکس‌های جذابی بگیرید. برای استفاده از قایق‌‌های گردشگری لازم است هزینه‌ای معادل 5 لاری گرجستان را همراه داشته باشید. در کنار اسکله تفریحی می‌توانید برای ماهی‌گیری به دریاچه نوریگلی بروید؛ این دریاچه ماهی‌های‌ زیادی دارد و امکان قایق‌سواری نیز در آن فراهم شده است.

نمایی از قایق سواری در باتومی

نمایی از قایق سواری در باتومی

رفتینگ

اگر ادعا کنیم که شهر باتومی روی آب قرار گرفته است دروغ نگفته‌ایم؛ در سرتاسر این شهر رودخانه‌های زیادی خواهید دید که رونق زیادی به تفریحات باتومی گرجستان می‌دهند. یکی از این تفریحات رفتینگ با قایق‌های بادی پر سرعت است که در مدت یک ساعت هیجان زیادی را از حرکت موج‌های آب و بالا و پایین شدن قایق به شما خواهد داد.

اگر خواهان این تفریح هستید، لازم است که جلیقه نجات بپوشید و به توصیه مربی‌های آن توجه کنید تا درگیر اتفاقات غیرمترقبه نشوید. علاوه بر رودخانه‌های جاری در شهر باتومی می‌توانید این تفریح را در دریاچه‌های مصنوعی اطراف باتومی نیز امتحان کنید. معمولا برنامه تفریحی رفتینگ در قالب تور برگزار می‌شود و هزینه آن بین 40 تا 100 لاری متفاوت خواهد بود.

عکسی از رفتینگ در باتومی

عکسی از رفتینگ در باتومی گرجستان

غواصی

اگر همواره دوست داشته‌اید غواصی را امتحان کنید اما فرصت آن برای شما پیش نیامده است، این بار در سفر به باتومی فرصت این تجربه را در مرکز غواصی از دست ندهید. مرکز غواصی از پرطرفدارترین تفریحات شهر باتومی محسوب می‌شود و تعداد زیادی از گردشگران برای تماشای زندگی جاری در اعماق دریای سیاه به آنجا می‌روند.

ابتدا استادان با تجربه آموزش‌های لازم را به شما خواهند داد و بعد امکانات لازم را برای غواصی شامل یک ‌دست لباس، ماسک، عینک و کپسول اکسیژن در اختیارتان می‌گذارند. این فرآیند می‌تواند به‌تنهایی نصف ‌روز شما را به خود اختصاص دهد. بنابراین برنامه‌ریزی زمانی خود را برای استفاده از سایر تفریحات باتومی طبق این زمان‌بندی انجام دهید. اگر بالای 15 سال سن دارید و با اصول شنا آشنا هستید، با پرداخت 40 لاری گرجستان می‌توانید در آب‌های دریای سیاه غواصی کنید.

تصویری از غواصی در باتومی

تصویری از غواصی در شهر باتومی گرجستان

پاراشوت؛ از هیجان انگیزترین تفریحات باتومی

از میان تفریحات آبی باتومی تفریحی را انتخاب کنید که آدرنالین خون شما را زیادتر می‌کند و هیجان زیادی به همراه دارد؛ البته اگر ترس از ارتفاع و پرواز ندارید. پاراشوت یکی از همان تفریحات هیجان‌انگیز در شهر باتومی است؛ تفریحی که با استفاده از چتر نجات بین شما و دریای سیاه فاصله می‌اندازد.

پاراشوت ترکیبی از چتر متصل به صندلی‌های دو نفره است که آن را به قایق‌های کوچکی وصل کرده‌اند. این اتصال باعث می‌شود حدود یک متر از دریا فاصله بگیرید. برای لذت بردن از تفریح پاراشوت آموزش خاصی نیاز ندارید. فقط لازم است از تجهیزات ایمنی مثل کلاه و جلیقه نجات استفاده کنید. این ورزش دریایی هزینه تفریحات باتومی را برای شما زیاد خواهد کرد و هزینه آن چیزی معادل 75 لاری گرجستان به‌ازای نیم ساعت است.

نمایی از پاراشوت

نمایی از پاراشوت؛ از هیجان انگیزترین تفریحات باتومی

قایق های موزی

شهر بندری باتومی رودخانه‌ها و دریاچه‌های فراوانی دارد و تنوع تفریحات آبی در آن زیاد است. قایق‌های موزی شکل یکی از این تفریحات به حساب می‌آید و می‌توانید هیجان زیادی را با بالا و پایین رفتن در میان موج‌های دریای سیاه تجربه کنید. این قایق‌ها در واقع قایق‌های بادی هستند که مثل موز کشیده و قوس‌دار طراحی شدند.

ظرفیت هر یک از این قایق‌ها بین 4 تا 5 نفر است و سرنشینان باید بالای 10 سال سن داشته باشند. هنگام استفاده از آن، جلیقه نجات و کلاه ایمنی را فراموش نکنید. به‌ازای هر نفر هزینه‌ای معادل 10 لاری گرجستان خواهید پرداخت و فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای قایق‌سواری محسوب می‌شود.

عکسی از قایق های موزی در باتومی

عکسی از قایق های موزی در باتومی

جت اسکی

اگر می‌خواهید دل به بازیگوشی موج‌های دریای سیاه بسپارید و هیجان موج‌سواری را برای همیشه به خاطر داشته باشید، سراغ جت اسکی بروید. با استفاده از جت اسکی راه رفتن روی آب را تجربه می‌کنید. کافی است به اسکله تفریحی باتومی بروید و به صورت گروهی یا فردی موج‌سواری کنید، پیشنهاد می‌کنیم تجربه مسابقات گروهی جت اسکی را از دست ندهید. جت اسکی یکی از تفریحات باتومی گرجستان است که مورد توجه تعداد زیادی از گردشگران قرار دارد. هزینه استفاده از آن برحسب زمان محاسبه می‌شود و به‌ازای 15دقیقه مبلغی معادل 70 لاری گرجستان خواهید پرداخت.

تصویری از جت اسکی سواری در باتومی

تصویری از جت اسکی سواری در باتومی

بهترین تفریحات باتومی در زمستان

تابستان‌های شهر باتومی گرجستان گرم و معتدل است و آب‌وهوایش آنجا را به یکی از شلوغ‌ترین شهرهای گرجستان در فصل تابستان تبدیل می‌کند. اگر هدف سفرتان بیشتر از تفریح به دست آوردن آرامش و دور شدن از دغدغه‌های شهری است، در فصل زمستان به گرجستان سفر کنید.

سفر زمستانه ترکیبی از امتیازات مثبت و منفی است؛ از طرفی بیشتر شهرها خلوت است و از طرف دیگر تنوع تفریحات به دلیل برودت هوا کمتر خواهد شد. سرما در گرجستان به‌قدری است که شنا کردن در آب‌های دریای سیاه را غیر ممکن می‌کند؛ زیرا دمای هوا به زیر صفر می‌رسد و سرد می‌شود. با این حال بابت تفریحات باتومی نگرانی نداشته باشید؛ از آنجایی که صنعت گردشگری نقش مهمی در اقتصاد گرجستان دارد، بازار آن در فصل زمستان از رونق نمی‌افتد و تفریحات زمستانه‌ای مثل دلفیناریوم، آبنمای رقصان و تله‌کابین فعالیت می‌کنند. در ادامه تعدادی از بهترین تفریحات باتومی را در فصل زمستان معرفی می‌کنیم.

بازدید از دلفیناریوم باتومی

دلفین‌ها و شیرهای دریایی از حیوانات دریایی باهوش و بامزه محسوب می‌شوند که رفتارها و سبک زندگی‌شان مورد توجه بیشتر انسان‌ها قرار گرفته است؛ درنتیجه تعدادی از این دلفین‌‌ها و شیرهای دریایی تحت تعلیم مربیان زبده حرکات آکروباتیک و نمایشی را در دلفیناریوم باتومی اجرا می‌کنند.

دلفیناریوم باتومی یک استخر بزرگ و سرپوشیده دارد که محل زیست دلفین‌ها به شمار می‌آید و گرچه الان تنها از جاهای دیدنی باتومی به شمار می‌رود، اما روزگاری به‌عنوان بزرگ‌ترین دلفیناریوم جهان شهرت داشته است. اگر همواره آرزوی دیدن دلفین‌ها را از نزدیک داشته‌اید و در فصل زمستان به گرجستان سفر کردید، با پرداخت مبلغی بین 15 تا 20 لاری به دلفیناریوم باتومی بروید و از آنجا دیدن کنید.

نمایی از دلفیناریوم باتومی

نمایی از دلفیناریوم باتومی

بازدید از آبنمای رقصان باتومی

یکی از تفریحات رایگان باتومی بازدید از آبنمای رقصان این شهر است. آبنمای رقصان جلوه‌ای رنگارنگ و زیبا به شب‌های زنده و جشنواره‌های زمستانی باتومی می‌بخشد. این آبنما هر شب از ساعت 20 روشن می‌شود و همراه با پخش موسیقی جلوه تازه‌ای به شهر می‌دهد.

این آبنما در بلوار باتومی قرار دارد و اطراف آن نیمکت‌هایی برای نشستن و تماشای رقص نور و آب گذاشته شده است. اگر از این آبنما بازدید کردید، می‌توانید تصاویر زیبایی ثبت کنید و آنها را به یادگاری از سفرتان داشته باشید.

عکسی از آبنمای رقصان باتومی

عکسی از آبنمای رقصان باتومی

تله کابین آرگو در باتومی

اگر مسیر اسکله تفریحی باتومی را پیاده ادامه دهید، به تله‌کابین آرگو خواهید رسید. تله‌کابین در نزدیکی میدان پیازا و کنار ایستگاه قطار قرار دارد؛ بنابراین در محدوده مرکز شهر واقع شده است و دسترسی خوبی دارد. طول این تله‌کابین دو کیلومتر است و 15 دقیقه زمان می‌برد تا به ارتفاعات کوه آنوریا برسید.

اگر در روز به تله‌کابین بروید، نمایی 360 درجه از شهر را از جنگل‌های سرسبز و رودخانه‌های جاری خواهید دید. اگر در شب از آن استفاده کنید، چراغ‌های روشن شهر چشم‌انداز زیبایی را از داخل کابین به نمایش می‌گذارد. امکانات رفاهی کاملی برای گردشگران در نظر گرفته شده است و طراحان آن تمامی نکات ایمنی را رعایت کرده‌اند؛ با این حال تله‌کابین برای افرادی که ترس از ارتفاع دارند مناسب نیست. هزینه آن برای بزرگسالان 30 لاری و برای کودکان بالای 5 سال 15 لاری است که مبلغ آن به نرخ روز پرداخت خواهد شد.

تصویری از تله کابین آرگو در باتومی

تصویری از تله کابین آرگو در باتومی

چرخ و فلک باتومی

چرخ و فلک باتومی جذابیت بیشتری در شب دارد و یکی از ارزان‌ترین تفریحات باتومی محسوب می‌شود. موقعیت آن در خیابان میراکل قرار دارد و هزینه بلیط آن مبلغی معادل 5 لاری گرجستان است. اگر می‌خواهید شهر را 360 درجه تماشا کنید و به‌گونه‌ای متفاوت‌تر جاذبه‌های آن را ببینید، یکی از شب‌های زمستان به چرخ‌وفلک باتومی سر بزنید. جاذبه‌های گردشگری دیگری مثل مجسمه علی و نینو، برج فانوس و برج الفبا در محدوده آن قرار دارد که بازدید از این جاذبه‌ها گردش شبانه را تکمیل خواهد کرد.

نمایی از چرخ و فلک باتومی در شب

نمایی از چرخ و فلک باتومی در شب

اسکی و برف بازی؛ از بهترین تفریحات باتومی

اگر برنامه‌ریزی سفر شما با ماه دسامبر در فصل زمستان همزمان شده است، تماشای برف و دیدن جنگل‌های یکدست سفید را در ارتفاعات باتومی از دست ندهید. آجارای، مستیا، راچا و کازبیگی از مناطق مرتفع این شهر محسوب می‌شود و در زمستان‌های گرجستان که دمای هوا به زیر صفر می‌رسد، فضای مناسبی برای برف‌بازی و اسکی دارد. در طول زمستان خطوط اسکی، تله‌کابین و تله‌اسکی در این مناطق از عاشقان برف و اسکی‌سواران استقبال می‌کنند و همه‌روزه فعالیت دارند. هزینه آن معادل 10 تا 20 لاری گرجستان محاسبه می‌شود و باید به نرخ روز آن را بپردازید.

عکسی از اسکی در برف باتومی

عکسی از اسکی در برف باتومی

تفریحات شبانه باتومی

زندگی شبانه در شهر باتومی مانند بسیاری از شهرهای توریستی با آنچه که در روز دیده می‌شود، متفاوت است و همه چیز با غروب خورشید تغییر می‌کند. کلاب‌های شبانه بعد از غروب آفتاب فعالیت خود را آغاز می‌کنند و برنامه‌های متنوعی را مثل پخش زنده موسیقی و کنسرت دارند. کلابگردی و خوشگذرانی در دیسکوها از پرطرفدارترین تفریحات شبانه باتومی است. در کنار آنها می‌توانید در اسکله تفریحی غروب خورشید را تماشا کنید و بعد پیاده‌روی شبانه‌ای را در خط ساحلی تا تله‌کابین آرگو داشته باشید.

شهر باتومی تفریحات رایگان زیادی دارد که نباید خودتان را از آنها بی‌بهره بگذارید؛ ازجمله تماشای برج آلفا، برج فانوس و میدان اروپا که بازدید از آن را نباید از دست بدهید. علاوه بر اینها می‌توانید طعم متفاوت غذاهای گرجستانی را در رستوران‌های بین‌الملی امتحان کنید و در جشنواره‌های خیابانی فرهنگ و آداب گرجستان را کمی بهتر بشناسید.

بهترین تفریحات باتومی کدام است؟

تنوع تفریحات شبانه باتومی زیاد است و گوشه‌گوشه این شهر جذابیت‌های بی‌نظیری دارد. اگر به قیمت تفریحات باتومی اهمیتی نمی‌دهید، می‌توانید به سراغ تفریحات گران‌قیمتی مثل پاراشوت و غواصی بروید. در صورتی که در فصل تابستان به این شهر سفر کنید، حمام آفتاب را در پارک آبی آکوا و پیاده‌روی در اسکله تفریحی را از دست ندهید. این شهر تفریحات ارزان و رایگانی را مثل ماهیگیری و قایق‌سواری را دارد تا هیچ یک از گردشگران بی‌نصیب از تفریح به شهر خود برنگردند. در مجموع هزینه تفریحات باتومی گران محسوب می‌شوند و لازم است در تور باتومی بودجه کافی به همراه ببرید، به‌گونه‌ای که بتوانید هزینه‌های معمول سفر را مثل اقامتگاه، غذا و بلیط را بپردازید، سوغاتی بخرید و از تفریحات باتومی بهره ببرید. فراموش نکنید که همیشه مقداری پول برای مخارج پیش‌بینی‌نشده داشته باشید.

سوالات متداول:

۱- چه تفریحاتی در سواحل باتومی می‌توان انجام داد؟

سواحل باتومی فرصت‌های متنوعی برای تفریحات دریایی فراهم می‌کنند؛ از جمله شنا، آفتاب‌گرفتن، ورزش‌های آبی مانند جت‌اسکی و پاراسیلینگ و همچنین پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری در کنار ساحل زیبا.

۲- چه جاذبه‌های گردشگری مهمی در باتومی وجود دارد؟

باتومی دارای جاذبه‌های متعددی از جمله باغ گیاه‌شناسی باتومی، میدان اروپا، مجسمه علی و نینو، دلفیناریوم و برج الفبا است. این شهر همچنین با معماری مدرن و تاریخی، کافه‌ها و رستوران‌های متنوع و فضای پرجنب‌وجوش خود گردشگران زیادی را جذب می‌کند.

مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC