02145323 02191004043

با تفریحات جزیره بالی آشناتر شوید

مجله گردشگری سپهران 29 خرداد ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

تفریحات جزیره بالی تنوع زیادی دارد و هر مسافری با هر سلیقه‌ای می‌تواند تفریح مورد علاقه خود را پیدا کند. شما می‌توانید غذاهای متفاوتی را با ادویه‌های مخصوص بالی امتحان کنید، در سواحل شنی سفید رنگ دریای بالی قدم بزنید، حمام آفتاب بگیرید یا با بازدید از شالیزارهای پلکانی تگالالانگ جریان زندگی سنتی را در بالی بشناسید. تفریحات شبانه بالی نیز رنگ و نور را به آرامش شب‌های بالی می‌دهد و ماهانه کنسرت‌های زنده زیادی در کلاب‌های بالی برگزار می‌شود. اینها تنها بخش کوچکی از تفریحات بالی هستند که ما جزئیات بیشتری را ازجمله هزینه تفریحات بالی در این مقاله برای شما آوردیم. مطالعه آن دانستنی‌های عمومی را در اختیارتان قرار خواهد داد، حتی اگر قصد سفر به جزایر بالی را ندارید.

شکم گردی؛ از معروفترین تفریحات جزیره بالی

روز گرم بهاری را در نظر بگیرید که بعد از گشت‌وگذار در ساحل بالی می‌خواهید برای اولین‌بار غذایی از جزیره بالی را امتحان کنید. مطمئن باشید که از تنوع منوی غذاهای محلی بالی سردرگم خواهید شد. این تنوع غذایی ارتباط نزدیکی با قدمت جزایر بالی اندونزی و تفریحات آن دارد؛ هر قدر تاریخ کشوری عمیق‌تر، غذای آن نیز متنوع‌تر خواهد بود. در ادامه برای‌آنکه شما پیش از سفر غذاها و رستوران‌های بالی را بشناسید، مختصر و کوتاه تعدادی از آن را معرفی کردیم:

  • اگر طرفدار غذاهای کبابی با چاشنی ادویه‌های تند هستید، ساته یا ساتای، گوشت تکه‌ای به سیخ کشیده شده، را در یکی از وعده‌های غذایی خود قرار دهید
  • ناسی کامپور نیز غذایی ترکیب‌شده از برنج و مخلفات است که این بار می‌توانید طعم برنج را با دستور پخت‌های آشپزهای بالی بچشی
  • هر طعم و مزه‌ای را از دست دادید، طعم لذیذ بتوتو را از دست ندهید؛ مرغ یا اردک مزه‌‌‌دار شده با ادویه‌های مخصوص را داخل برگ‌های موز یا پوست تنه موز می‌پیچند و 7 ساعت در زیر زغال داغ قرار می‌دهند تا کباب شود، روش پخت بتوتو ویژه بالی است و نظیرش را در جای دیگری پیدا نخواهید کرد؛
  • اگر هزینه تفریحات بالی اهمیت زیادی ندارد، به رستوران ساردین در منطقه سمینیاک بروید. سقف این رستوران با حصیر و بامبو و اطراف آن باز است؛ علاوه‌برآن شالیزار کوچکی در محوطه قرار دارد که می‌توانید کشت و کار را در آنجا تماشا کنید
  • اگر روز شما بعد از گردش در ساحل کوتا به پایان رسید، حتماً غذای خود را در رستوران ساحلی سگارا همراه با غروب خورشید صرف کنید. غذاهای متنوع اندونزیایی و بین‌المللی در این رستوران سرو می‌شود که پر طرفدارترین آن غذاهای دریایی و سنتی است
  • رستوران کوبو آخرین و سومین رستورانی است که باید به آن سر بزنید. این رستوران کنار رودخانه آیونگ قرار دارد و پیشنهاد می‌کنیم قرارهای عاشقانه خود را در این رستوران بگذارید. منوی این رستوران ترکیبی از غذاهای محلی و مدیترانه‌ای است و برای رفتن به آن باید خود را به منطقه جلال رایا واقع در محله اوبود برسانید.

شما می‌توانید برای تکمیل فهرست تفریحات جزیره بالی غذای خود را یا در رستوران‌های داخل هتل یا در رستوران‌های ساحلی صرف کنید. پیشنهاد ما رستوران‌های ساحلی خواهد بود تا از طبیعت بکر بالی لذت ببرید و غذاهای محلی مثل بتوتو و ناسی کامپور را در آنجا میل کنید.

تصویری از غذاهای بالی

تصویری از غذاهای بالی

قدم ‌زدن در سواحل

یکی از تفریحات بی‌هزینه و رایگان قدم‌زدن در سواحل بالی است. حتماً بارهاوبارها این تفریح بی‌دردسر و رمانتیک را در طول اقامت خود امتحان می‌کنید و با گردش در ساحل شنی و سفیدرنگ بالی ایام خوشی را برای خود خواهید ساخت. جزیره بالی محدود به یک یا دو ساحل نیست و تنوع زیادی دارد: کوتا، نوسا دوآ، پسیر پتی، سانور بالی و لگیان تنها چند مورد از سواحل مطرح و مشهور بالی هستند که هر کدام زیبایی خود را دارند و برای رفتن به آن باید از قایق‌های گردشگری یا محلی استفاده کنید.

اگر خوش‌شانس باشید، حین قدم‌زدن در سواحل بالی می‌توانید از تفریحات شبانه بالی مثل کنسرت‌های زنده لذت ببرید و در طول روز نیز در کنار حمام آفتاب، نوشیدنی‌های خنک طبیعی بالی را از دست ندهید. قدم‌زدن در سواحل تاثیری در قیمت تفریح در بالی نخواهد داشت و شما قادرید علاوه بر تماشای طبیعت، در کافه‌های ساحلی گشتی بزنید و روی صندلی‌های حصیری حمام آفتاب بگیرید.

نمایی از سواحل بالی

نمایی از سواحل بالی

سافاری؛ تماشای گونه های جانوری در تفریحات جزیره بالی

اگر می‌خواهید حیات‌وحش جزیره بالی را بهتر بشناسید و زندگی طبیعی حیوانات را از نزدیک تماشا کنید، سافاری در پارک ساحلی بالی را از دست ندهید. پارک ساحلی زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و حیوانات در حال انقراض است که تحت حفاظت در آنجا زندگی می‌کنند. باید یک بار این جانوران را مشاهده و از تفریحات بالی استفاده کنید تا واقعا ببینید بالی کجاست.

برای استفاده از سافاری باید مبلغ اندکی را به‌عنوان هزینه تفریحات بالی در نظر بگیرید و بلیط آن را تهیه کنید. این مبلغ بین 880 تا هزار و 100روپیه اندونزی است و وابسته به زمان متفاوت خواهد بود. سافاری با مینی‌بوس، پیاده‌روی، قایق‌سواری، قفس و فیل‌سواری از جمله سافاری‌های این جزیره هستند که در ادامه به طور مختصر آن را بررسی کردیم:

  • با استفاده از مینی‌بوس‌های محلی واقع در پارک ساحلی و جنگل میمون‌ها می‌توانید از نزدیک حیواناتی را مثل کرگدن، گورخر، ببر، میمون و بسیاری دیگر از گونه‌های جانوری تماشا کنید
  • امکان قایق‌سواری در بخشی از پارک ساحلی فراهم شده است. در واقع محیط مصنوعی را با الهام از طبیعت آفریقا ایجاد کردند تا بتوانید ساوانای آفریقایی را حین قایق‌سواری ببینید
  •  در کنار استفاده از مینی‌بوس و قایق شما می‌توانید در پاک ساحلی بالی پیاده‌روی کنید و به حیوانات غذا بدهید. در این مسیر پستانداران کوچکی را که اهلی هستند تماشا خواهید کرد
  •  یکی از بخش‌های جذاب سافاری بالی، سافاری شبانه است. اگر ماجراجویی را دوست دارید یا می‌خواهید خاطره‌ای متفاوت از سفر خود به بالی داشته باشید، سافاری در قفس را تجربه کنید. در این سافاری شما داخل قفس می‌روید و حیوانات وحشی مثل ببر روی سقف قفس می‌پرند و شما نزدیک‌ترین و هیجان‌انگیزترین تجربه را از هم‌زیستی با یک جانور وحشی خواهید داشت
  • فیل‌سواری نیز بخش آخر سافاری در بالی است. این فیل‌ها توسط مربیان کارآزموده آموزش دیده‌اند و شما می‌توانید بر شانه‌های آنها گشت کوتاهی در پارک بزنید.

اگر دوست داشتید غذا دادن به حیوانات اهلی را تجربه کنید، سافاری پیاده‌ را امتحان کنید و اگر از طرفداران هیجان و ماجراجویی هستید، برخورد بسیار نزدیک با حیوانات وحشی را با سافاری شبانه از دست ندهید.

عکسی از سافاری در بالی

عکسی از سافاری؛ از بهترین تفریحات بالی

تفریحات آبی جزیره بالی

وقتی درباره تفریحات بالی اندونزی صحبت می‌کنیم، توجهمان بیشتر به حمام آفتاب و شنا در دریا معطوف می‌شود و سفر خود را با این نگاه آغاز خواهیم کرد. درحالی‌که هر جا دریا است، اهالی آن شهر یا کشور امکان تفریحات آبی و دریایی مهیجی را فراهم کرده‌اند.

شرایط در بالی به‌گونه‌ای است که می‌توانید بدون اینکه خیس شوید یا حتی به شنا تسلط داشته باشید، زیست موجودات دریایی را تماشا کنید و بابت نداشتن مهارت کافی یا حساسیت‌های فردی نگرانی نداشته باشید. در ادامه هر یک از این تفریحات را معرفی کردیم تا ضمن دانستن هزینه این تفریحات جزیره بالی، از سرگرمی‌های متفاوت جزیره عقب نمانید.

رفتینگ

از جمله تفریحات آبی که می‌توانید در بستر رودخانه‌هایی مثل آیونگ و تلاگا واجا تجربه کنید، رفتینگ است. در واقع رفتینگ قایق بادی است که با افتادن در مسیر پر پیچ‌وخم رودخانه و موج‌های کوتاه خاطره مهیجی را از قایق‌سواری برای شما خواهد ساخت. هزینه رفتینگ 2 هزار روپیه به‌ازای هر نفر است و تا ماه مارس می‌توانید از آن استفاده کنید.

تصویری از رفتینگ در بالی

تصویری از رفتینگ در بالی

موج‌سواری

در هر یک از جزیره‌های بالی اقامت داشته باشید، می‌توانید از موج‌سواری لذت ببرید و آن را امتحان کنید. قبل از آن لازم است تخته موج‌سواری را اجاره کنید و مبلغی معادل 400 روپیه بپردازید. حتماً لباس موج‌سواری همراه داشته باشید تا راحت‌تر با موج‌های بازیگوش دریای بالی بالا و پایین بروید. بهتر است قبل از خرید تور بالی، از هزینه سفر به بالی اطلاع داشته باشید و برای آن برنامه ریزی کنید.

نمایی از موج سواری در بالی

نمایی از موج سواری در بالی

بنانا‌سواری

بناناسواری از جمله تفریحات آبی مخصوص بالی است. شما به‌ازای هر نفر 400 روپیه خواهید پرداخت تا سوار بر یک قایق بادی موزی‌شکل روی موج‌های دریا قایق‌سواری کنید. این تفریح آبی بالی به شنا نیاز ندارد ولی لازم است برای قایق‌سواری جلیقه نجات بپوشید.

عکسی از بنانا سواری در بالی

عکسی از بنانا سواری در بالی

پارک آبی

پارک آبی واتریوم بالی یکی از پارک‌های آبی برتر جهان است که تفریحات مهیج و سرگرم‌کننده‌ای مثل سرسره‌های پر پیچ‌وخم دارد. این پارک آبی با داشتن 3 هزار هکتار وسعت، بیش از صد وسیله تفریحی مدرن دارد. برای برنامه‌ریزی قیمت تفریحات بالی مبلغی معادل 30 دلار را به‌ازای هر نفر در نظر بگیرید و همراه‌داشتن لباس شنا را فراموش نکنید.

تصویری از پارک آبی در بالی

تصویری از پارک آبی واتریوم در بالی

اسکوتر‌سواری در زیر دریا

اسکوترسواری در زیر دریا یکی از آن تفریحات آبی جدید در بالی است. بدون اینکه دوره خاصی بگذرانید، تنها با سوارشدن روی وسیله‌ای شبیه به موتور و قراردادن کلاهی حبابی شکل روی سر می‌توانید زیر دریا بروید و زندگی جاری در عمق آب‌ها را تماشا کنید. این تفریح برای افراد 12 سال و بیشتر مناسب است و برای کودکان باید هزینه‌ای معادل دو نفر را بپردازید.

اگر برای محاسبه قیمت تفریحات بالی برنامه‌ریزی می‌کنید، خوب است بدانید تفریحات بالی با قیمت روز محاسبه می‌شود و زمان و نوع تور انتخابی شما در آن تأثیرگذار خواهد بود.

همچنین باید به خاطر داشته باشید که تفریحات آبی را زمانی می‌توانید تجربه کنید که در بهترین زمان سفر به بالی یعنی فصول گرم سال سفر کرده باشید. اگر مهارت کافی در شنا ندارید می‌توانید از اسکوترسواری استفاده کنید و اگر هیجان‌طلب هستید، موج‌سواری و بناناسواری را از دست ندهید.

شنا با کوسه ها؛ از عجایب تفریحات جزیره بالی

یکی از عجیب‌ترین تفریحات آبی بالی شنا با کوسه‌ها است. شما در هر یک از هتل های بالی اقامت کنید، می‌توانید در دریا غواصی کنید، کوسه‌های بزرگ و کوچک را از نزدیک ببینید و کنارشان عکاسی کنید. اهالی بالی اقامتگاه امنی را برای بچه کوسه‌ها فراهم کردند تا از خطر شکار دور بمانند. در کنار آن، فضا برای کنار هم قرارگرفتن انسان‌ها و کوسه‌ها کاملاً ایمن است و خطری شما را تهدید نخواهد نکرد.

این تجربه به شما نشان خواهد که کوسه‌ها در فیلم ترسناک‌تر از واقعیت هستند و از نزدیک جذاب‌تر به نظر می‌آیند. شما برای غواصی و دیدن کوسه‌ها باید مبلغی معادل هزار و 125 روپیه بپردازید و بلیط آن را تهیه کنید. همچنین لازم است لباس غواصی بپوشید. اما خبر خوب اینکه محدودیت سنی برای این تفریح تعیین نشده است.

تصویری از شنا با کوسه ها در بالی

تصویری از شنا با کوسه ها در بالی

بازدید از شالیزارهای برنج بالی

هنگامی که وارد بالی شوید، سرسبزی این جزایر توجه شما را جلب خواهد کرد. شالیزارهای پلکانی برنج در بالی  قدمت و اصالت سلسله جزایر اندونزی را روایت می‌کند و حتی از جاهای دیدنی بالی به شمار می‌رود؛ زیرا این شیوه ساخت شالیزار ویژه بعضی از کشورهای جنوب شرق آسیا است و تاریخ ساخت اولین شالیزار مشخص نیست. 

از جمله این شالیزارها، شالیزار تگالالانگ است که به‌صورت پلکانی ساخته شده و طبقه پایینی آن روی طبقه بالایی قرار دارد. بازدید از شالیزارها جزو تفریحات پولی بالی محسوب می‌شود و باید پیش از ورود بلیط آن را تهیه کنید. البته لازم است هزینه‌ای معادل 20 هزار روپیه به‌ازای هر نفر بپردازید. مزارع پلکانی تگالالانگ در مسیر جاده اوبود به کینتامانی قرار دارد و برای رفتن به آن لازم است از خودروی شخصی استفاده کنید.

نمایی از شالیزارهای برنج در بالی

نمایی از شالیزارهای برنج در بالی

تفریحات شبانه جزیره بالی

اگر فهرستی از تفریحات جزیره بالی را آماده می‌کنید، احتمالاً تفریحات شبانه بالی جایگاه اول تا سوم فهرست شما را به خود اختصاص داده است. تفریحات شبانه بالی شب‌های زنده و پر شوری برای گردشگران ایجاد می‌کند و نمی‌گذارد کسی بدون خوشگذرانی به هتل خود بازگردد. شما می‌توانید به کلاب‌های شبانه بروید یا شام رمانتیک خود را روی کشتی صرف کنید.

در کلاب‌های بالی موسیقی زنده پخش می‌شود و بسیاری از خواننده‌های مطرح کنسرت‌های خود را در آن برگزار می‌کنند. تقارن برنامه‌های کلاب با جشنواره‌های خیابانی در بالی شب‌های رنگارنگ و شلوغی را از رقص و آواز می‌سازد که تا مدت‌ها وصف آن را تعریف خواهید کرد. اینها تفریحات شبانه جزیره بالی هستند که جزئیات بیشتر درباره‌ آن را در ادامه به‌تفصیل آوردیم.

رفتن به کلاب‌های شبانه‌ بالی

جریان زندگی روزانه در بالی با غروب خورشید تغییر زیادی می‌کند و روزمرگی و کار هر روزه جای خود را به رقص، آواز و کنسرت‌های زنده در نایت کلاب‌ها می‌دهد. برنامه‌های این کلاب‌ها تا پاسی از شب ادامه دارد و به همراه سرو نوشیدنی‌های خنک و مزه‌های متفاوت شب متفاوتی را تجربه خواهید کرد.

دو منطقه کوتا و سمینیاک اصلی‌ترین مناطقی هستند که زندگی شبانه در آنها جریان دارد و از فضای جذابی برخوردارند. کلاب‌های مشهوری مثل تاون هاوس، چارلی بار و بریج بالی تا صبح برنامه‌های سرگرم‌کننده‌ای را با همراهی خواننده‌های جهانی برگزار می‌کنند و خواب شبانه را از شما خواهند ربود.

شام روی کشتی؛ از تفریحات چشم نواز جزیره بالی

یکی از تفریحات متفاوتی که می‌توانید در بالی تجربه کنید، صرف شام عاشقانه روی کشتی‌های گردشگری بالی است. معمولاً این کشتی‌ها منوی متنوعی را از غذاهای محلی و بین‌المللی دارند و گرسنه به هتل بازنخواهید گشت. در حالی که کشتی مدتی را در دریا گشت می‌زند، شما هم می‌توانید با دوستان و آشنایان شام لذیذی را صرف کنید.

اگر در برنامه‌ریزی خود صرف غذا را در کشتی گردشگری قرار دادید، بدانید بخش زیادی از هزینه تفریحات بالی اندونزی را به خود اختصاص خواهد داد؛ چراکه تفریح گرانی محسوب می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین این کشتی‌ها، کشتی تفریحی Bali Hai Cruises است که هم‌زمان با غروب خورشید شما را در اطراف جزیره خواهد گرداند.

تماشای جشنواره های خیابانی

جشنواره‌های خیابانی بالی یکی دیگر از تفریحات جزیره است که تماشای آن هزینه‌ای ندارد و تأثیری در قیمت تفریحات بالی نخواهد داشت. نمایش‌های کاباره‌ای، تئاتر خیابانی و آوازخوانی‌های گروهی تنها بخشی از برنامه‌های جزیره هستند که معمولاً فرهنگ باستانی و کهن را روایت می‌کنند. این جشنواره‌ها بعد از غروب خورشید آغاز می‌شود و تا پاسی از شب ادامه دارد.

علاوه بر تئاتر خیابانی، حرکات آکروباتیک، رقص‌های ریتمیک با لباس‌های رنگارنگ و تئاترهای مدرن بخش دیگری از جشنواره‌های خیابانی هستند. شما اگر می‌خواهید کمترین هزینه را برای تفریحات بالی اندونزی بپردازید، بهترین گزینه جشنواره‌های خیابانی بالی خواهد بود.

تصویری از جشنواره های خیابانی در بالی

تصویری از جشنواره های خیابانی در بالی

کدام یک از تفریحات جزیره بالی را امتحان کنیم؟

بالی یکی از سلسله جزایر کشور اندونزی است که فرصت تفریحات زیادی را برای گردشگران فراهم می‌کند. اینکه کدام یک از تفریحات مذکور در این مقاله را انتخاب کنید، وابسته به هدف شما از سفر است. اگر به دنبال آرامش و دوری از دغدغه‌های روزانه هستید، قدم‌زدن در سواحل، غواصی و شنا با کوسه‌ها برای شما مناسب خواهد بود. اگر اهل تجملات و تفریحات گران‌قیمت هستید، صرف شام روی کشتی را از دست ندهید و حتماً به رستوران‌های گران بالی بروید. تنوع تفریحات جزیره بالی زیاد است و با هر سلیقه‌ای می‌توانید تفریح موردعلاقه خود را پیدا کنید و خاطرات زیادی از سفرتان با تور بالی تعریف کنید.

سوالات متداول:

۱- بهترین تفریحات آبی در جزیره بالی کدام‌ها هستند؟

بالی مجموعه‌ای از تفریحات آبی متنوع را ارائه می‌دهد، از جمله غواصی و اسنورکلینگ در مناطق مانند نوسا پنیدا و منجانگان، موج‌سواری در سواحل معروفی مثل کوتا و اولواتو، و قایقرانی و کایاک‌سواری در آب‌های آرام اطراف جزیره. همچنین، بازدید از پارک‌های آبی مثل «واتربوم بالی» نیز از جمله تفریحات محبوب در این جزیره است.

۲- چه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در بالی وجود دارد؟

بالی غنی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری است که شامل بازدید از معابد معروف مانند «تاناه لوط» و «اولواتو» تماشای رقص‌های سنتی بالیایی مثل «کچاک» و «بارونگ» و شرکت در کارگاه‌های هنری مانند نقاشی باتیک و ساخت جواهرات نقره می‌شود. همچنین، بازارهای هنری و صنایع دستی بالی، مانند بازار اوبود، مکان‌های عالی برای خرید محصولات محلی و تجربه فرهنگ بالیایی هستند.

مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC