02145323 02191004043

هزینه سفر به باتومی تقریبا چقدر است؟

مجله گردشگری سپهران 29 مهر ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

شما مجموعه‌ای از تجربیات بی‌نظیر را در شهر باتومی گرجستان تجربه خواهید کرد؛ اما برای اینکه بتوانید سفری خاطره انگیز داشته باشید، بررسی هزینه سفر به باتومی اهمیت زیادی دارد. شما باید موارد زیادی را در بودجه خود بگنجانید که برخی از آنها هزینه‌های معمول هستند، مانند بلیط هواپیما و اقامتگاه و بعضی دیگر به انتظارت شما از جمله کیفیت هتل، نوع تفریحات، نوع غذا و سایر موارد بستگی دارد. مطمئناً با یک برنامه‌ریزی مالی و تخمین بودجه می‌توانید در تعطیلات بعدی خود در باتومی نهایت لذت را ببرید. در این مقاله از وب‌سایت «سپهران تور» به طور کامل در مورد هزینه سفر به باتومی 1403 صحبت می‌کنیم.

لیست هزینه‌ های سفر به باتومی

هزینه سفر به باتومی گرجستان کاملاً به ترجیحات و سبک زندگی شما بستگی دارد. اگر هدفتان اقامت در یک هتل اقتصادی است و می‌خواهید از سواحل و آب و هوای باتومی نهایت لذت را ببرید، باید بودجه مشخصی را کنار بگذارید. اگر هم قصد این را دارید در بهترین هتل اقامت کنید و همه تفریحات و جاذبه‌های تاریخی باتومی را کاوش کنید، باز هم باید بودجه مشخصی را تنظیم کنید.

شایان ذکر است، قیمت بلیط هواپیما، هتل، غذا، تفریحات، رفت‌وآمد و سایر موارد در باتومی نسبت به یک سال پیش تغییر کرده‌اند؛ اما صرف‌نظر از این موضوع، نمی‌توان انکار کرد که سفر به این شهر زیبا نسبت به مقاصد محبوب دیگر مانند استانبول یک مقصد مقرون‌به‌صرفه و ارزان‌قیمت است. در جدول زیر می‌توانید خلاصه هزینه سفر به باتومی را مشاهده کنید:

اقامتگاههزینه
یک تخت در هاستل40 تا 55 لاری (15 تا 20 دلار)
اتاق در یک هتل متوسط68 تا 95 لاری (25 تا 35 دلار)
سوئیت در یک هتل درجه یک200 تا بیش از 400 لاری (80 تا 150 دلار)
غذا و نوشیدنیهزینه
بطری آب معدنی1.50 لاری (56 سنت)
قهوه لاته در یک کافه خوب10 لاری (3.70 دلار)
نان تازه1.20 تا 3 لاری (0.45 تا 1.10 دلار)
یک وعده خینکالی (غذای معروف گرجی)1.20 تا 2 لاری (45 تا 75 سنت)
صبحانه معمولی17 لاری (6.30 دلار)
غذا برای 2 نفر در یک رستوران متوسط50 تا 70 لاری (18 تا 26 دلار)
غذا برای 2 نفر در یک رستوران مجلل100 تا 150 لاری (37 تا 56 دلار)
حمل و نقلهزینه
ترانسفر فرودگاهی خصوصی55 لاری (20 دلار)
کرایه مترو و اتوبوس شهرییک لاری (37 سنت)
کرایه تاکسی5 تا 15 لاری (1.90 تا 4.50 دلار)
مینی ون مارشوتکایک لاری (تقریباً 0.38 دلار)
ماشین و راننده GoTripشروع از ۲۵ دلار در روز
اجاره خودروشروع از ۲۰ دلار در روز
فعالیت‌ها و سرگرمی‌هاهزینه
نمایش دلفین‌ها در دلفیناریوم20 لاری (7.40 دلار)
بلیط ورودی آکواریوم2 لاری (75 سنت)
بلیط ورودی آکواپارک40 لاری (14.73 دلار)
قایق موزی10 لاری (3.70 دلار)
اسکوتر آبی یا جت اسکی70 لاری (26 دلار)
روش سفرهزینه
بلیط هواپیما۷ تا ۳۰ میلیون تومان
بلیط اتوبوس۳ میلیون تومان (متوسط هزینه)
کل هزینه سفرهزینه
سفر اقتصادیحدود 600 تا 1000 دلار
سفر با بودجه متوسطحدود 1200 تا 2000 دلار
سفر مجللحدود 2500 تا 4000 دلار
هزینه‌های جانبیدریافت گذرنامه و عوارض خروج از کشور

برای اطلاع از هزینه‌های دقیق بهتر است ادامه مطلب را بخوانید.

در سفر به باتومی چه واحد پولی با خود ببریم؟

واحد پول رسمی گرجستان لاری است که به اختصار GEL نامیده می‌شود. گرجستان از اسکناس و سکه استفاده می‌کند که تتری نامیده می‌شود. نرخ ارز ممکن است هم در ایران و هم در گرجستان نوسانات زیادی داشته باشد. در زمان نوشتن این مقاله، 1 USD = 2.72 GEL است. برای کسب اطلاعات بیشتر از نرخ ارز رسمی و بررسی هزینه سفر به گرجستان به وب‌سایت بانک ملی گرجستان مراجعه کنید.

واحد پولی باتومی

واحد پول باتومی گرجستان

هزینه بلیط در سفر به باتومی

هزینه سفر به باتومی می‌تواند بسته به مبدا (تهران، مشهد، تبریز یا سایر شهرها)، نوع روش حمل‌ونقل، زمان سفر و غیره متفاوت باشد. شما می‌توانید به دو صورت هوایی و زمینی به باتومی سفر کنید. برای آنکه متوجه شوید باتومی کجاست سفر هوایی گران‌تر از سفر زمینی است، اما راحتی بیشتری را ارائه می‌دهد. بلیط مستقیم هواپیما بین 7 تا 30 میلیون تومان متغیر است. اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، با هواپیما به تفلیس بروید و سپس با اتوبوس راهی باتومی شوید. هزینه سفر از تفلیس به باتومی براساس قیمت هواپیما، اتوبوس و تاکسی تا باتومی متفاوت است.

شما می‌توانید تمام سفر خود را به صورت زمینی با اتوبوس به باتومی بروید. ناگفته نماند، ایران با گرجستان مرز زمینی ندارد، پس باید ابتدا به ترکیه، ارمنستان یا آذربایجان بروید و سپس راهی باتومی شوید. هزینه سفر زمینی به باتومی براساس نوع روش از جمله اتوبوس یا خودروی شخصی متفاوت است. قیمت میانگین بلیط اتوبوس از تهران به باتومی 3 میلیون تومان است. همچنین تورهای ترکیبی به صورت هوایی و زمینی قابل وجود دارند که می‌توانید بسته به شرایط خود هر یک از آنها را تهیه کنید. هزینه سفر به باتومی با ماشین شخصی طبق جدول زیر است:

هزینه گواهینامه بین‌المللی یک ساله۱۴۱ هزار تومان
هزینه پلاک بین‌المللی۴۲۵ هزار تومان
دفترچه مالکیت یا کارت مالکیت خودرو۱۰۰ هزار تومان
برچسب CD و IR۵ هزار تومان
هزینه کاپوتاژ یا مجوز خروج از کشور۳۰ هزار تومان
بیمه بین‌المللی ماشینبراساس نوع خودرو (ایرانی یا خارجی)

هزینه اقامت در سفر به باتومی

هزینه اقامت در بهترین هتل های باتومی بسته به نوع اقامتگاه و فصل سفر به طور قابل‌توجهی متفاوت است. اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، هاستل‌هایی با قیمت 40 تا 55 لاری (15 تا 20 دلار) هر شب موجود هستند. قیمت هتل‌های سه ستاره متوسط ​​از 68 تا 95 لاری (25 تا 35 دلار) هر شب متغیر است. هتل‌های چهار و پنج ستاره مجلل می‌توانند بین 200 تا بیش از 400 لاری (80 تا 150 دلار) قیمت داشته باشند که باید در کل هزینه سفر به باتومی حساب کنید.

در باتومی یکسری مهمانخانه نیز وجود دارد که هزینه بسیاری کمتری از شما می‌گیرند. قیمت یک شب اقامت در مهمانخانه‌های ارزان‌قیمت می‌تواند 10 لاری (3.7 دلار) باشد. قیمت اقامتگاه‌ها در پاییز و زمستان نسبت به بهار و تابستان معمولاً پایین‌تر است. اقامت در هاستل‌ها گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه است، در حالی که هتل‌های نزدیک به مکان‌های دیدنی یا سواحل ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند.

یک هتل در باتومی

یک هتل در باتومی

هزینه بازدید از جاذبه ‌های باتومی

در بررسی هزینه سفر به باتومی باید مبلغ مشخصی را برای دیدن جاذبه‌های دیدنی این شهر کنار بگذارید. جاهای دیدنی باتومی مانند باغ گیاه‌شناسی حدود 15 لاری (5.50 دلار) هزینه ورودی دارند. سواری با تله کابین باتومی که مناظر پانوراما از شهر را ارائه می‌دهد، حدود 25 لاری (9.30 دلار) برای یک سفر رفت‌وبرگشت هزینه دارد. ورودی دلفیناریوم باتومی تقریباً 20 لاری (7.40 دلار) است.

اگر هم علاقه‌مند به هنر و فرهنگ هستید، موزه باستان‌شناسی باتومی هزینه ورودی 3 لاری (1.10 دلار آمریکا) دارد و موزه هنر باتومی نیز نرخ مشابهی را دریافت می‌کند. بازدید از برج الفبا حدود 8 لاری (3 دلار) هزینه دارد. همچنین دیدن مجسمه علی و نینو و کلیسای جامع مادر مقدس رایگان است.

جاهای دیدنی باتومی

جاهای دیدنی باتومی

هزینه تفریحات در سفر به باتومی

هزینه سفر شامل تفریحات باتومی و سرگرمی‌ها نیز می‌شود. بسیاری از تفریحات باتومی مانند سواحل رایگان هستند، اما برای استفاده از برخی خدمات و فعالیت‌های آبی مانند قایق‌سواری باید هزینه بپردازید. کرایه تخت آفتاب‌گیر و چتر معمولاً حدود 5 تا 10 لاری (1.80 تا 3.60 دلار) هزینه دارد. فعالیت‌های محبوب ساحلی شامل جت اسکی، پاراسلینگ و پارو سواری است که بسته به مدت زمان و نوع فعالیت از 50 تا 200 لاری (18 تا 72 دلار) قیمت دارند.

همچنین پارک آبی باتومی مانند آکواپارک نیز وجود دارد که در آن هزینه ورودی تقریباً 30 تا 40 لاری (11 تا 14 دلار) برای هر نفر است. بلوار باتومی با مناظر زیبا و امکان پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری می‌تواند راهی عالی برای لذت بردن از فضای ساحلی باتومی باشد.

پارک آبی در باتومی

پارک آبی؛ یکی از بهترین تفریحات در باتومی

هزینه غذا در سفر باتومی

قیمت خوردوخوراک در باتومی بسته به اینکه خودتان غذا تهیه می‌کنید یا به رستوران می‌روید متفاوت است. اگر خودتان در اقامتگاه غذا درست می‌کنید، هزینه‌هایتان به مراتب کاهش پیدا می‌کند. اقلام ضروری مانند نان، شیر و تخم‌مرغ قیمت مناسبی دارند. یک لیتر شیر حدود 3 تا 4 لاری (1 تا 1.5 دلار) و یک قرص نان حدود 2 لاری (0.75 دلار) است. میوه‌ها و سبزیجات تازه از بازارهای محلی مقرون‌به‌صرفه هستند و قیمت آنها به طور متوسط ​​2 تا 5 لاری (0.75-2 دلار) در هر کیلوگرم خواهند بود.

غذا خوردن در رستوران از مواد مهم در هزینه سفر به باتومی است. قیمت غذا در رستوران بسته به کیفیت خدمات و نوع غذاها متفاوت است. یک وعده غذا در یک رستوران ارزان‌قیمت معمولاً حدود 20 تا 30 لاری (7 تا 11 دلار) هزینه دارد، در حالی که یک وعده غذایی دو نفر در یک رستوران بهتر می‌تواند 80 تا 120 لاری (30 تا 45 دلار) هزینه داشته باشد. یک وعده خینکالی (غذای معروف گرجی) بین 1.20 تا 2 لاری (45 تا 75 سنت) هزینه دارد. حتی می‌توانید از غذا خوردن به عنوان یکی از تفریحات شبانه باتومی نام ببرید. به‌طورکلی، قیمت غذا در باتومی گرجستان بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

یک رستوران در باتومی

یک رستوران در باتومی

هزینه خرید در مراکز خرید باتومی

بوتیک معروف و مراکز خرید باتومی محصولات مختلف را با قیمت‌های گوناگون ارائه می‌دهند. پوشاک و لوازم جانبی از برندهای معتبر جهانی را می‌توانید در مکان‌هایی مانند باتومی مال پیدا کنید. به‌عنوان‌مثال، یک شلوار جین برند می‌تواند حدود 100 تا 200 لاری (40 تا 75 دلار) قیمت داشته باشد. سوغاتی گرجی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. چرچخلا یک شیرینی سنتی گرجی است که معمولاً 2 تا 5 لاری (0.75 تا 2 دلار) قیمت دارد. سوغاتی‌های گران‌قیمت مانند فرش‌های دست‌بافت یا جواهرات نقره، باید انتظار قیمت بین 50 تا 300 لاری (20 تا 115 دلار) را داشته باشید.

مرکز خرید در باتومی

مرکز خرید در باتومی

هزینه حمل ‌و نقل در باتومی

رفت‌وآمد در شهر شامل هزینه است که به کل هزینه سفر به باتومی شما میفزاید. رایج‌ترین گزینه‌های رفت‌وآمد شهری شامل اتوبوس، مارشوتکا (مینی‌بوس) و تاکسی است. قیمت یک اتوبوس یا مارشوتکا در داخل شهر حدود یک لاری (تقریباً 0.38 دلار) است. این مینی‌بوس‌ها بیشتر مناطق شهر را پوشش می‌دهند. از طرفی، شبکه اتوبوس شهری باتومی امکان دسترسی آسان به نقاط توریستی مانند سواحل، پارک‌ها و بلوار باتومی را فراهم می‌کند. تاکسی‌ها با متوسط ​​کرایه پایه 5 لاری (1.92 دلار) برای یک سفر کوتاه در داخل شهر و هزینه اضافی حدود 1-1.5 لاری (0.38 تا 0.58 دلار) در هر کیلومتر در دسترس هستند.

اپلیکیشن‌های اشتراک‌گذاری خودرو مانند Bolt یا Yandex نیز در باتومی در وجود دارند. استفاده از این اپ‌ها همچنان نرخ‌های معقولی را در مقایسه با کشورهای غربی ارائه می‌دهند. اگر قصد دارید برای مدت طولانی در باتومی بمانید و به استقلال بیشتری نیاز دارید، اجاره خودرو می‌تواند گزینه خوبی باشد. کرایه خودرو نیز در باتومی امکان‌پذیر است و قیمت از 60 لاری در روز (23 دلار) شروع می‌شود. بااین‌حال، کرایه کردن خودرو باعث افزایش هزینه سفر به باتومی می‌شود.

ون حمل و نقل عمومی در باتومی

ون؛ یکی از روش‌های حمل و نقل عمومی در باتومی

هزینه اینترنت و تماس تلفنی در سفر به باتومی

اگر برای چندین روز در باتومی اقامت دارید، خرید سیم‌کارت گزینه خوبی است. قیمت سیم‌کارت با اینترنت همراه بین 20 تا 30 لاری (7 تا 11 دلار) هزینه دارد. قیمت سیم‌کارت حدود 5 لاری (1.84 دلار) است. یک بسته اینترنتی معمولی ممکن است شامل 10 تا 20 گیگابایت حجم و تماس‌های محلی نامحدود ارائه دهد.

قیمت هر یک دقیقه مکالمه با اپراتورهای تلفن همراه مگتی کام (MagtiCom)، بی‌لاین (Beeline) و جئوسل (Geocell) حدود ۰.۲ لاری است. بسیاری از هتل‌ها، کافه‌ها و مناطق عمومی دسترسی رایگان به وای فای را ارائه می‌دهند. اگر می‌خواهید از خرید سیم‌کارت محلی خودداری کنید، هزینه‌های رومینگ بین‌المللی اعمال می‌شود که می‌توانند بسیار گران‌تر باشند. پس باید هزینه سیمکارت و اینترنت را در کل هزینه سفر به باتومی حساب کنید.

فروشگاه خرید سیمکارت در باتومی

فروشگاه خرید سیم‌کارت در باتومی

برآورد هزینه سفر به باتومی؛ یک ضرورت قبل از سفر

باتومی نسبت به مقاصد دیگر سفر مانند استانبول، مقرون‌به‌صرفه است. شما می‌توانید با بودجه مناسبی به این شهر ساحلی زیبا سفر کنید و خاطره فراموش ناشدنی را برای خود رقم بزنید. قبل از سفر ضروری است هزینه‌هایی از جمله پرواز، اقامت و غذا و تفریحات را در نظر بگیرید. هزینه نهایی به روش سفر، زمان سفر و ترجیحات شما بستگی دارد. هزینه سفر زمینی به گرجستان اغلب ارزان‌تر از هوایی است. برای سفر اقتصادی باید بین 600 تا 1000 دلار برای یک هفته بودجه کنار بگذارید، در حالی که سفر با قیمت متوسط می‌تواند حدود 1200 تا 2000 دلار هزینه داشته باشد. با رزرو تور باتومی می‌توانید برنامه ریزی دقیق‌تری در هزینه خود داشته باشید.

سوالات متداول:

۱- برای یک سفر 7 روزه به باتومی چقدر باید بودجه داشته باشم؟

سفر اقتصادی بین حدود 600 تا 1000 دلار، سفر با بودجه متوسط تقریباً 1200 تا 2000 دلار و سفر مجلل بین 2500 تا 4000 دلار به بالا خواهد بود.

۲- آیا می‌توانم با بودجه کم به باتومی سفر کنم؟

باتومی مقصدی مقرون‌به‌صرفه برای اکثر مسافران است. اگر هزینه‌ها را به حداقل برسانید، می‌توانید با قیمت 600 تا 700 دلار برای یک هفته کل شهر را بگردید.

۳- آیا جاذبه‌های رایگان در باتومی وجود دارند؟

سواحل باتومی، میدان پیاتزا و بلوار باتومی جاذبه‌های رایگان این شهر هستند. همچنین می‌توانید از پارک‌ها و باغ‌های شهر بدون هیچ هزینه‌ای دیدن کنید.

مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC