02145323 02191004043

تخمین هزینه سفر به بالی

مجله گردشگری سپهران 24 مرداد ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

بالی در اندونزی چند سالی است که به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در جهان شناخته می‌شود. گردشگران ایرانی نیز هر ساله به این جزیره سرسبز که با آب‌های ساحلی نیلگون احاطه شده است، سفر می‌کنند تا بهشت واقعی را روی زمین از نزدیک ببینند. بااین‌حال، بررسی هزینه سفر به بالی اهمیت زیادی دارد، زیرا شما تنها در صورت پرداخت هزینه مناسب می‌توانید از بودن در بالی و لذت‌های بی‌نظیر این جزیره بهره ببرید. به همین دلیل، در این مقاله از وب‌سایت «سپهران تور» به سوال هزینه سفر به بالی چقدر است؟ پاسخ می‌دهیم.

لیست هزینه‌ های سفر به بالی

اگر به دنبال هزینه سفر به بالی از ایران هستید، تخمین می‌زنیم که باید 330 هزار روپیه یا 22 دلار در روز برای غذا، نوشیدنی و فعالیت‌های خود به عنوان حداقل هزینه صرف کنید. اگر می‌خواهید از غذاخوری‌های فانتزی، قهوه‌های غربی و غیره لذت ببرند، باید حداقل 500 هزار روپیه یا 32 دلار داشته باشند. محل اقامت، خرید سوغاتی و تفریحاتی مانند ماساژ، هزینه‌های دیگری را به بودجه شما اضافه می‌کنند.

در جدول زیر هزینه تخمینی سفر 7‌روزه یک نفر به بالی ارائه شده است. لطفا توجه داشته باشید که این هزینه‌ها بر اساس یک بودجه متوسط ​​تعیین شده‌اند و بسته به نیازهای شما متفاوت خواهند بود. ما جزئیات هر هزینه را در ادامه توضیح می‌دهیم.

مخارجهزینه
اقامت۱۵۰ دلار
حمل و نقل۵۰ دلار
غذا و نوشیدنی۱۰۰ دلار
گشت و گذار و تفریحات۱۵۰ دلار
خرید۵۰ دلار
مجموع۵۰۰ دلار

در سفر به بالی چه واحد پولی با خود ببریم؟

از آنجا که همه می‌دانید بالی کجاست ارزی که باید هنگام سفر به بالی همراه داشته باشید، روپیه اندونزی (IDR) است که واحد پول رسمی این کشور محسوب می‌شود. درحالی‌که کارت‌های اعتباری در هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید پذیرفته می‌شوند، برای خریدهای کوچک‌تر، بازارهای محلی و مناطق خارج از نقاط توریستی اصلی، داشتن پول نقد به روپیه ضروری است. دستگاه‌های خودپرداز و صرافی‌ها در سراسر بالی در دسترس هستند؛ اما توصیه می‌شود برای راحتی، قبل از رسیدن یا در فرودگاه مقداری پول به روپیه مبادله کنید. دلار و یورو نیز اغلب در برخی مکان‌ها پذیرفته می‌شوند.

تصویری از روپیه اندونزی

تصویری از روپیه اندونزی؛ واحد پول بالی

هزینه پرواز در سفر به بالی

هزینه پرواز به بالی بسته به شهر مبدا، فصل گردشگری، روز سفر، تعداد توقف در مسیر، نوع ایرلاین و سایر موارد متفاوت باشد. به طور متوسط، پروازهای رفت‌وبرگشت از شهرهای بزرگ کشور مانند تهران، مشهد و شیراز به فرودگاه بین‌المللی انگوراه رای (Ngurah Rai) در دنپاسار (پایتخت بالی) می‌تواندبین 50 تا 500 میلیون تومان در کلاس اکونومی متغیر باشد. سفر به بالی طولانی است (حدود 17 ساعت) و توصیه می‌کنیم ایرلاین مناسبی را انتخاب کنید.

هزینه خورد و خوراک در سفر به بالی

وقتی صحبت از غذا و نوشیدنی می‌شود، این بخش را نیز باید در هزینه سفر به بالی لحاظ کنید. به طور متوسط، می‌توانید انتظار داشته باشید که روزانه 10 دلار صرف غذا و نوشیدنی بپردازید. طیف گسترده‌ای از رستوران‌های محلی و غرفه‌های غذایی خیابانی وجود دارند که می‌توانید از غذاهای اصیل بالیایی با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه لذت ببرید.

با حدود 2 دلار می‌توانید یک بشقاب ناسی گورنگ (برنج سرخ شده مخصوص بالی) را میل کنید. اگر بودجه کمی دارید، غرفه‌های غذای خیابانی را انتخاب کنید که در آنها می‌توانید تنقلات محبوبی مانند سیخ‌های ساتای و پیسانگ گورنگ را با کمتر از 10 هزار روپیه (0.70 دلار) امتحان کنید.

برای کسانی که به دنبال تجربه غذاخوری مجلل‌تر هستند، بسیاری از رستوران‌های سطح بالا نیز در دسترس هستند. همچنین بالی به خاطر نارگیل‌های با طراوت و آب‌میوه‌های استوایی خود معروف است. اگر علاقه‌مند به امتحان کردن نوشیدنی محلی بالی به نام «بینتانگ» هستید، باید دو دلار بپردازید.

عکسی از غذاهای محلی بالی

عکسی از غذاهای محلی بالی

هزینه اقامت در سفر به بالی

بالی مجموعه‌ای از گزینه‌های اقامتی را با توجه به بودجه‌ها و سلیقه‌های مختلف ارائه می‌دهد. هزینه متوسط ​​اقامت در بالی 60 دلار است. هزینه سفر به بالی در هر شب اقامت به عبارتند از:

  • هاستل: پنج تا 10 دلار
  • مهمان‌خانه‌ها: 15 تا 30 دلار
  • هتل‌های میان رده: 30 تا 60 دلار
  • استراحتگاه‌ها و ویلاهای لوکس: 100 دلار و بیشتر

به یاد داشته باشید، اینها فقط متوسط قیمت‌های هتل های بالی ​​هستند. بسته به فصل و مکان، هزینه‌ها می‌توانند متفاوت باشند. شما می‌توانید اقامتگاه‌های محلی را با هزینه کم پیدا کنید. برای تجربه‌ای مجلل‌تر، هتل‌های چهار و پنج ستاره زیادی در بالی وجود دارند. فراموش نکنید که ویلاهای خصوصی استخردار نیز موجود هستند که برای زوج‌های عاشق جهت سفر ماه‌عسل عالی خواهند بود. این ویلاها قیمت بسیار بالایی هستند و فضایی رمانتیک و شاعرانه دارند.

نمایی از یک هتل زیبا در بالی

نمایی از یک هتل زیبا در بالی

هزینه بازدید از جاهای دیدنی بالی

هنگام سفر از بالی، فعالیت‌ها و جاذبه‌های زیادی وجود دارند که شما را سرگرم می‌کنند. از کاوش در معابد باستانی گرفته تا لذت بردن از ورزش‌های آبی، برای هر سلیقه‌ای یک جاذبه دیدنی و تفریح خاص وجود دارد. شما می‌توانید از معبد معروف معبد تاناه لوت (Tanah Lot) دیدن کنید یا زندگی شبانه پر جنب‌وجوشی در منطقه محبوب ساحلی سمینیاک (Seminyak) را تجربه کنید.

تصویری از جنگل مقدس میمون ها

تصویری از جنگل مقدس میمون ها

ما همیشه توصیه می‌کنیم هنگام بازدید از بالی، فعالیت‌ها و جاذبه‌های مقرون‌به‌صرفه را انتخاب کنید تا از بودجه خود نهایت استفاده را ببرید. گزینه‌های دیدنی و تفریحی زیادی وجود دارند که به شما امکان می‌دهند که زیبایی و فرهنگ بالی را بدون صرف هزینه زیاد تجربه کنید. کاوش در بازارهای محلی را در نظر بگیرید، جایی که می‌توانید سوغاتی‌های منحصربه‌فرد را با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه پیدا کنید.

در جدول زیر می‌توانید هزینه مشاهده جاهای دیدنی بالی را بررسی کنید:

جاذبه دیدنیهزینه
معبد تاناه لوت۴.۲ دلار
جنگل مقدس میمون ها۵.۶ دلار
شالیزارهای پلکانی تگالالانگ۱.۴ دلار
پارک دریایی و سافاری بالی۱۲.۶ دلار
کوه باتوروابسته تور

هزینه تفریحات در سفر به بالی

سواحل زیبای بالی را از دست ندهید، زیرا بیشتر آنها رایگان هستند. همچنین آب‌های نیلگون بالی شما را به غواصی دعوت می‌کند. غواصان باید برای یک روز غواصی، حدود 30 تا 50 دلار بپردازند. اسنورکلینگ مقرون‌به‌صرفه‌تر است و حدود 15 دلار برای یک گشت‌وگذار یک روزه هزینه دارد. موج‌سواری در سواحل معمولاً بین 20 تا 40 دلار متغیر است.

بسیاری از گردشگران به سمت یوگا و مدیتیشن تمایل پیدا می‌کنند. قیمت‌ها از 50 دلار در روز برای گزینه‌های اقتصادی تا 200 دلار یا بیشتر در مراکز معروف متغیر هستند. از طرفی، ماساژهای بالیایی و درمان‌های آبگرم به خاطر خواص آرامش‌بخش خود مشهور هستند. انتظار داشته باشید که از 20 دلار برای یک ماساژ یک ساعته در یک اسپای محلی تا 100 دلار یا بیشتر در یک اسپای سطح بالا بپردازید. 

اگر هم به دنبال ماجراجویی هستید، تورهای قایق‌سواری در آب‌های سفید، دوچرخه‌سواری کوهنوردی در دسترس هستند. قیمت‌ تفریحات جزیره بالی ممکن است متفاوت باشد، اما هزینه آنها از حدود 50 دلار برای یک گشت‌وگذار نیم روزه شروع می‌شود.

غواصی در بالی

غواصی؛ یکی از بهترین تفریحات در بالی

هزینه حمل ‌و نقل در بالی

رفت‌وآمد در بالی نسبتا آسان و مقرون‌به‌صرفه است و باعث کاهش هزینه سفر به بالی می‌شود. گزینه‌های حمل‌ونقل عمومی شامل اتوبوس، مینی‌بوس (معروف به Bemos) و تاکسی هستند. هزینه متوسط ​​یک تاکسی در هر کیلومتر 0.50 دلار است یا می‌توانید برای مسافت‌های طولانی‌تر با راننده در مورد نرخ ثابت مذاکره کنید.

اجاره اسکوتر نیز یک گزینه محبوب است که قیمت آن از حدود 3 دلار در روز شروع می‌شود. همچنین اجاره دوچرخه تقریباً 2 دلار است. فقط یادتان باشد که از کلاه ایمنی استفاده کنید. اگر ترجیح می‌دهید خودتان رانندگی نکنید، کرایه ماشین شخصی با راننده یکی دیگر از راه‌های راحت برای گشت‌وگذار در جزیره است؛ اما کرایه خودرو با راننده گران است و از حدود 35 دلار در روز شروع می‌شود.

عکسی از یک مینی بوس در بالی

عکسی از یک مینی بوس در بالی

هزینه خرید در مراکز تجاری بالی

فرقی نمی‌کند بهترین زمان سفر به بالی را انتخاب کنید یا در فصل‌های کم‌گردشگر سفر کنید، از بازارهای سنتی گرفته تا مراکز خرید مدرن، امکان خرید هر محصولی در بالی وجود دارد. شما می‌توانید سوغاتی‌ها و صنایع‌دستی را با قیمت یک تا دو دلار پیدا کنید. مغازه‌ها یا بازارهای کوچک‌تر می‌توانند مقرون‌به‌صرفه باشند و به شما امکان می‌دهند بین پنج تا 50 دلار هزینه کنید. اگر به دنبال خرید کالاهای گران‌قیمت از برندهای لوکس هستید، به مراکز تجاری مجلل بروید. قیمت کالاها در مراکز خرید گران‌قیمت مانند مرکز خرید بیچ واک (Beachwalk) از 50 تا 500 دلار متغیر است.

نمایی از یک مرکز خرید در بالی

نمایی از یک مرکز خرید در بالی

هزینه اینترنت و تماس تلفنی در سفر به بالی

هنگام بررسی هزینه سفر به بالی باید به هزینه اینترنت و مکالمات تلفنی نیز توجه کنید. هزینه اینترنت و تماس تلفنی در سفر به بالی می‌تواند کاملا مقرون‌به‌صرفه باشد، به خصوص اگر از سیم‌کارت محلی استفاده کنید. یک سیم‌کارت اعتباری با یک اینترنتی معمولاً بین حدود 3 تا 10 دلار هزینه دارد. تماس‌های تلفنی در اندونزی نیز ارزان هستند.

تماس‌های بین‌المللی ممکن است گران‌تر باشند، بنابراین توصیه می‌شود از اپلیکیشن‌هایی مانند واتس‌اپ یا اسکایپ استفاده کنید. همچنین وای فای رایگان به طور گسترده در هتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها در دسترس است.

بررسی هزینه سفر به بالی و انتخاب بهترین و هیجان انگیزترین تورهای بالی

دانستن میانگین هزینه سفر به بالی 1403 می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی موثرتر برای داشتن سفری لذت‌بخش کمک زیادی کند. هزینه‌های سفر به بالی شامل هزینه اقامت، خورد و خوراک، دیدن جاذبه‌ها، رفت و آمد و استفاده از تفریحات مختلف در این جزیره زیباست. با بررسی هزینه‌های سفر این امکان را دارید تا انتخاب‌های هوشمندانه‌ای انجام دهید و در طول سفر دچار مشکل مالی نشوید. سفر ارزان به بالی امکان‌پذیر است. تنها کافی است تور بالی را انتخاب کنید تا بتوانید به بهشت جنوب شرقی آسیا سفر کنید و خاطرات زیبایی را برای خود بسازید.

سوالات متداول:

۱- میانگین هزینه روزانه سفر در بالی چقدر است؟

میانگین هزینه روزانه سفر در بالی 330 هزار روپیه یا 22 دلار برای غذا، نوشیدنی و فعالیت‌ها در روز است. محل اقامت انتخابی و هزینه‌های اضافی مانند تور، ماساژ، سوغاتی و غیره نیز به این هزینه اضافه می‌شود.

۲- بیشترین هزینه سفر با بالی چه مواردی شامل می‌شوند؟

بلیط پرواز و اقامتگاه اغلب بیشتری هزینه را شامل می‌شود. دیدن جاذبه‌های شهری، استفاده از تفریحات، خوردن غذا و سایر موارد، همگی با بودجه کم نیز امکان‌پذیر هستند.

مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC