02145323 02191004043

بهترین سواحل مارماریس کجاست؟

مجله گردشگری سپهران 30 خرداد ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

با حرکت کشور ترکیه به سمت توسعه صنعت توریسم، سواحل مارماریس نیز گسترش یافت؛ درنتیجه هر ساله تعداد زیادی از گردشگران به این شهر بندری سفر می‌کنند. مارماریس بیش از ده ساحل مختلف دارد، برخی از سواحل مارماریس به مرکز شهر نزدیک هستند و دسترسی راحتی به هتل‌ها و مراکز خرید دارند و برخی دورتر از آن قرار گرفته‌اند؛ بنابراین گردشگران برای کسب آرامش و ریلکس کردن به آنجا می‌روند. پیش از آغاز سفر لازم است موقعیت این سواحل را بشناسید و از امکانات رفاهی آن مثل کافه‌ها، رستوران‌ها و برنامه‌های شبانه اطلاع داشته باشید. در ادامه با مطالعه این موارد خواهید توانست بهترین تصمیم را بگیرید.  

ساحل ایچملر

ساحل ایچملر یکی از سواحل نزدیک به شهر مارماریس است. این ساحل تنها هشت کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارد و پس از 15 دقیقه رانندگی به آنجا خواهید رسید. تمیزی، نزدیکی به اقامتگاه‌های گردشگری و داشتن امکانات رفاهی متعدد ایچملر را به ساحل پر طرفدار و شلوغ مارماریس تبدیل کرده است. شما می‌توانید گردش خود را با شنا در دریا آغاز کنید، روی صندلی‌های حصیری حمام آفتاب بگیرید و نوشیدنی‌های خنک مخصوص مارماریس را بنوشید و لذت ببرید.

در اطراف این ساحل رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند و یکی از غذاهایی که چشیدن طعم آن را نباید از دست بدهید، ساندویچ ماهی تازه است که معمولا در کافه‌های محلی سرو می‌شود. ساحل ایچملر طولانی‌ترین ساحل ترکیه به شمار می‌آید و طبیعت آن نیز همراه با جنگل‌های سرسبز از منظره زیبایی بهره‌مند است. اگر این ساحل را به‌عنوان یکی از مقصدهای تفریحی انتخاب کردید، تفریحات آبی را مثل قایق‌سواری، جت اسکی و غواصی را از دست ندهید.

نمایی از ساحل ایچملر

نمایی از ساحل ایچملر

ساحل کلئوپاترا؛ از سواحل افسانه ای مارماریس

اگر اقامتگاه خود را در شمال شهر مارماریس رزرو کردید یا مشکلی با دور شدن از محل اقامت خود در مارماریس ندارید؛ حدود 22 کیلومتر رانندگی کنید و خود را به یکی از سواحل افسانه‌ای مارماریس برسانید. معمولا داستان‌ها و افسانه‌های زیادی پشت برخی از شهرهای جهان نشسته است و ساحل کلئوپاترا یکی از آنها محسوب می‌شود.

معروف است که شن‌های طلایی این ساحل را کلئوپاترا از سواحل شمال آفریقا به آنجا آورده است و محلی‌ها باور دارند که این دو ساحل به یکدیگر شبیه هستند. این افسانه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند و آن را به یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی مارماریس در میان سواحل تبدیل کرده است. علاوه بر آن چشم‌انداز زیبایی از ترکیب ماسه‌های طلایی، سنگ‌های ساحلی و دریای اژه دارد و از نمای فوق‌العاده‌ای برای عکاسی پرتره، عاشقانه و خانوادگی برخوردار است. تمامی امکانات تفریحی دریایی سایر سواحل مارماریس در اینجا نیز فراهم است. می‌توانید حمام آفتاب بگیرید، از تفریحات آبی مثل جت اسکی استفاده کنید یا با کشتی‌های توریستی گردشی در اطراف این ساحل داشته باشید.

تصویری از ساحل کلئوپاترا

تصویری از ساحل کلئوپاترا

ساحل مارماریس

ساحل مارماریس بهترین دسترسی را به نقاط مهم شهر دارد و ساحل اصلی شهر بندری مارماریس محسوب می‌شود. در اطراف این ساحل هتل‌های لوکس پنج‌ستاره، رستوران‌های بین‌المللی و مراکز خرید فعالیت می‌کنند و گردشگران دسترسی راحتی به آن خواهند داشت. در واقع گردشگران در یک روز می‌توانند در این ساحل حمام آفتاب بگیرند، سپس گشت‌وگذاری در مراکز خرید اطراف آن داشته باشند و درنهایت با صرف شام در یکی از رستوران‌های بین‌المللی مارماریس به بهترین هتل های مارماریس که در آن اقامت دارند بازگردند.

امکانات رفاهی سایر سواحل مارماریس در آنجا نیز فراهم است؛ مثل می‌توانید در کافه‌های ساحلی باقلوای ترکی با چای را امتحان کنید یا از تفریحات آبی مثل شنا در دریا یا غواصی لذت ببرید. از آنجایی که این ساحل در نزدیکی بندر مارماریس قرار دارد، بهترین غذایی که صرف کنید، ساندویچ ماهی تازه است که به راحتی در این ساحل پیدا خواهید کرد.

نمایی از ساحل مارماریس

نمایی از ساحل مارماریس

ساحل ترنج؛ آب های درخشان در سواحل مارماریس

اگر می‌خواهید در دریا شنا کنید و درباره تمیزی آب سواحل شهر مارماریس تردید دارید، ساحل ترنج برای شما مناسب خواهد بود. این ساحل دارای پرچم آبی است که پاکیزگی آب و رعایت معیارهای بهداشتی را در آن تائید می‌کند. بنابراین می‌توانید با خیال راحت در دریا شنا کنید یا با غواصی از جاذبه‌های دریایی ساحل ترنج لذت ببرید.

بیشتر گردشگران برای تماشای غارها، صخره‌های سنگی و مرجانی موجود در زیر دریا این ساحل را به‌عنوان مقصد انتخاب می‌کنند؛ درنتیجه اگر خواهان غواصی و تماشای زندگی جاری در اعماق دریا هستید، ساحل ترنج گزینه مناسبی است.

برای رفتن به ساحل ترنج می‌توانید از خودروی شخصی و همچنین وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید. این ساحل 21 کیلومتر تا مارماریس فاصله دارد و دوری از آلودگی‌های صوتی مرکز شهر، آن را به محیطی جذاب برای ریلکس کردن و کسب آرامش تبدیل کرده است.

دسترسی به  ساحل ترنج با هر دو روش خودرو و قایق ویژگی‌های خود را دارد؛ با استفاده از خودرو از مسیر جنگلی لذت می‌برید و با قایق‌سواری نیز جاذبه‌های طبیعی سواحل مارماریس ترکیه را تماشا کنید.

ساحل آکیاکا

ساحل آکیاکا در روستایی با همین نام واقع در موگلا است و حدود سی کیلومتر تا مرکز شهر مارماریس فاصله دارد؛ درنتیجه برای رفتن به آن لازم است یا از فرودگاه سوار اتوبوس شوید یا از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید. سرتاسر ساحل آکیاکا را جنگل‌های کاج پوشانده است و رودخانه آزماک نیز در آن منطقه جریان دارد؛ بنابراین در آنجا می‌توانید عکس‌های زیبایی را به یادگار ثبت کنید.

علاوه بر تفریحات رایج ساحلی مثل شنا در دریا، جت اسکی، غواصی و حمام آفتاب، می‌توانید در رودخانه آزماک قایقرانی کنید؛ کافی است با اجاره یکی از انواع مختلف کایاک یا استفاده از قایق‌های گردشی اطراف ساحل آکیاکا و روستا را بگردید. امکانات رفاهی مثل رستوران‌ها و کافه‌ها شبانه‌روزی در این ساحل فعالیت می‌کنند و فضای خوبی برای تست غذاهای محلی فراهم است. اگر به دنبال ساحلی آرام و به دور از هیاهوی موجود در سواحل شهر مارماریس هستید و به طبیعت ساحل نیز اهمیت می‌دهید، ساحل آکیاکا گزینه‌ای مناسبی برای شما خواهد بود.

تصویری از ساحل آکیاکا

تصویری از ساحل آکیاکا

ساحل کوملوبوک؛ جاذبه های تاریخی سواحل مارماریس

ساحل کوملوبوک ترکیبی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی را در دل خود جای داده است. این ساحل در جنوب غرب مارماریس قرار دارد و فاصله آن تا مرکز شهر 25 کیلومتر است. راه رسیدن به این ساحل زیبا از قایق‌سواری می‌گذرد، در بندر مارماریس قایق‌های گردشگری برای رساندن گردشگران به ساحل کوملوبوک فعالیت می‌کنند؛ درنتیجه تا رسیدن به مقصد می‌توانید از زیبایی‌های دریای مدیترانه لذت ببرید.

اگر علاقه دارید تا منطقه اطراف ساحل کوملوبوک را بشناسید، پس از آنکه در آب‌های شفاف دریا شنا کردید و حمام آفتاب گرفتید، می‌توانید در این منطقه پیاده‌روی کنید و به غاری با قدمت پنج هزار سال بروید یا از شهر باستانی آموس بازدید کنید.

در مجموع با انتخاب ساحل کوملوبوک به‌عنوان مقصد چندین تفریح را در کنار همدیگر خواهید داشت که البته این از مزیت‌های بیشتر سواحل مارماریس ترکیه محسوب می‌شود. کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری در ساحل کوملوبوک قرار دارند و غذاهای محلی و بین‌المللی را سرو می‌کنند و از جهت شکم‌گردی در آن منطقه نگرانی نخواهید داشت.

نمایی از ساحل کوملوبوک

نمایی از ساحل کوملوبوک

ساحل کیزکومو (ساحل دختر شنی)

ساحل کیزکومو در روستای اورهانیه در جنوب غرب مارماریس قرار دارد و دریایی کم‌عمق دارد. اگر در آب آن دریا شنا کنید، عمق آب کم است و پاهای شما ماسه‌های کف دریا را لمس خواهد کرد. درنتیجه به راحتی می‌توانید با استفاده از کمربند ماسه‌ای در میان آب به میانه دریا بروید و قدم بزنید.

انواع مختلف ورزش‌های آبی و قایق‌سواری فراهم است و انواع رستوران‌ها و کافه‌ها تا پاسی شب در این ساحل فعالیت می‌کنند. دیدن عکس از سواحل مارماریس و ساحل کیزکومو به شما نشان خواهد داد که در این مناطق می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی مثل شهر باستانی بیوبوس بازدید کنید و پرتره‌های خوبی از خود و محبوبتان بگیرید. برای صرف غذا رستوران‌های محلی اورهانیه را فراموش نکنید. ساکنان محلی دست‌ودل‌بازانه از شما استقبال و با غذاهای محلی در رستوران‌های خود از شما پذیرایی خواهند کرد.

تصویری از ساحل کیزکومو

تصویری از ساحل کیزکومو یا ساحل دختر شنی

ساحل چیفتلیک؛ از خلوت ترین سواحل مارماریس

هنگام برنامه‌ریزی سفر با تور به مارماریس و مرور برنامه‌های آن، برای گردش در سواحل مارماریس تور مورد نظر خود را براساس برنامه گشت‌وگذار در روستا و ساحل چیفتلیک انتخاب کنید. ساحل چیفتلیک یکی از آرام‌ترین و خلوت‌ترین سواحل مارماریس ترکیه است و طبیعت بکری دارد. این ساحل یک ساعت تا مرکز شهر مارماریس فاصله دارد و تقریبا با رسیدن به باییرکوی به نزدیکی این ساحل خواهید رسید.

ساحل چیفتلیک از تفریحات آبی مثل غواصی و شنا در دریای مدیترانه برخوردار است و در رستوران‌ها و کافه‌ها می‌توانید غذاهای ویژه این روستا را امتحان کنید. از طرفی محیط آرام آن فضایی دلپذیر برای حمام آفتاب و ریلکس کردن دارد و از طرف دیگر با جنگل‌گردی در میان درختان سبز کاج می‌توانید قسمت‌های کمتر شناخته شده این منطقه را ببینید. فضای این روستا به قدری آرامش دارد که اگر به صورت شخصی به آنجا سفر کردید، بیشتر زمان خود را در روستا و ساحل چفتلیک بگذرانید و در هتل‌ها و هاستل‌های محلی آن اقامت کنید.

جزیره سدیر

جزیره سدیر و ساحل کلئوپاترا در شمال شهر مارماریس قرار دارند. برای رسیدن به آن لازم است که از قایق‌های گردشی استفاده کنید و از بندر مارماریس خود را به جزیره سدیر برسانید. ترکیبی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی را در این نقطه تماشا خواهید کرد؛ از طرفی می‌توانید به تماشای ویرانه‌های شهر باستانی کدرای شامل دیواره‌های شهر و آمفی‌تئاتر بروید یا می‌توانید از معبد آپولو بازدید کنید.

از طرف دیگر سرتاسر جزیره با درختان زیتون پوشیده شده است و اگر از طرفداران پیاده‌روی هستید فضایی مناسب برای گشت‌زنی دارد. جزیره سدیر با افسانه‌هایی که درباره ساحل کلئوپاترا نقل می‌کنند، پیوند دارد و حتی به جزیره کلئوپاترا شناخته می‌شود؛ اگر به دنبال عکس از سواحل مارماریس و جزیره سدیر هستید، ماسه‌های طلایی این جزیره موید افسانه کلئوپاترا هستند. علاوه بر اینها تفریحات آبی جذابی فراهم است؛ مثلا سوار بر کشتی‌های کروز در اطراف جزیره گردش کنید و از برنامه‌های داخل کشتی مثل کنسرت لذت ببرید.

تصویری از جزیره سدیر

تصویری از جزیره سدیر مارماریس

ساحل اوزون یالی؛ از سواحل طویل مارماریس

یکی از طولانی‌ترین سواحل مارماریس ترکیه ساحل اوزون یالی است که 10 کیلومتر امتداد دارد. ماه جولای تا آگوست رفت‌وآمد گردشگران به آنجا زیاد است؛ بنابراین ساحل اوزون یالی شلوغ‌ترین روزهای خود را در این بازه زمانی می‌گذراند. اگر به دنبال آرامش بیشتری هستید، ماه‌های اول فصل پاییز نیز می‌توانید به اوزون یالی سفر کنید. تنوع اقامتگاه در این ساحل مارماریس از امتیازات آن محسوب می‌شود؛ بیشتر این هتل‌ها چشم‌انداز دریا دارند یا از دسترسی خوبی به مراکز خرید مارماریس برخوردارند.

تفریحات متنوعی منتظر شما خواهند بود؛ مثلا عصر یکی از روزهای تابستانی که تابش نور خورشید ملایم‌تر شده است، امتداد ساحل را با محبوبتان پیاده‌روی کنید و با تماشای غروب آفتاب خاطره خوشی بسازید. حمام آفتاب نیز از گزینه‌های رایج در تفریحات سواحل مارماریس است و صندلی‌های حصیری در سرتاسر ساحل برای شما فراهم شده است. غواصی، شنا در دریای مدیترانه، جت‌اسکی و قایق‌سواری نیز از دیگر تفریحات موجود در ساحل اوزون یالی محسوب می‌شوند.

ساحل دالیان

ساحل دالیان در روستای دالیان قرار دارد و 80 کیلومتر دورتر از شهر مارماریس است. در این نقطه نیز جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی هر سال مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. لاک‌پشت‌های کوچک، خرچنگ‌ها، حمام گلی، بنای باستانی کاونوس و قایق‌رانی در دریاچه‌های دالیان ازجمله تفریحات مهیج این روستا است.

در امتداد رودخانه دالیان که به دریا می‌ریزد، رستوران‌های زیادی هستند که پیشنهاد می‌کنیم حداقل یکی از وعده‌های غذایی خود را در آن صرف کنید. اگر می‌خواهید از هوای مطبوع و خنک دالیان لذت ببرید، حتما سفر خود را در فصل بهار و به‌ویژه ماه اردیبهشت برنامه‌ریزی کنید و در ماه‌های گرم سال مثل مرداد این ساحل را انتخاب نکنید، زیرا هوا به شدت گرم و آفتابی خواهد بود.

ساحل آموس مارماریس؛ از محبوب ترین سواحل مارماریس

ساحل آموس در شهر مارماریس قرار دارد و با دسترسی راحت به مراکز خرید و اقامتگاه‌ها یکی از سواحل محبوب گردشگران محسوب می‌شود. آب دریای ساحل آموس شفاف، زلال و بدون آلودگی است و برای شنا کردن درباره آن نگرانی نخواهید داشت. در اطراف ساحل آموس جاذبه‌های تاریخی زیادی وجود دارد؛ می‌توانید از شهر تاریخی آموس بازدید کنید یا به قلعه مارماریس بروید. علاوه بر آن ساحل آموس شب‌های زنده و بیداری دارد و می‌توانید در کنسرت‌های ساحلی از آوازهای ترکی و حضور خواننده‌های مطرح بهره ببرید.

در سرتاسر ساحل آموس مارماریس صندلی‌های حصیری برای حمام آفتاب فراهم است تا گردشگران زیر نور گرم خورشید ریلکس کنند و از آن لذت ببرند. علاوه بر آنکه تفریحات آبی جذابی مثل غواصی و کایاک‌سواری در این ساحل فراهم است، در نزدیکی آن نیز پارک آبی آتلانتیس و دلفین‌لند هستند که می‌توانید از تفریحات مهیجشان استفاده کنید.

تصویری از ساحل آموس مارماریس

تصویری از ساحل آموس مارماریس

کدام یک از سواحل مارماریس را انتخاب کنیم؟

در واقع شهر مارماریس سواحل مدیترانه را در خود جای داده است و هنگام سفر با تور مارماریس گزینه‌های زیادی را برای انتخاب خواهید داشت. برای آنکه برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید، لازم است که ساحل مورد نظر را براساس معیارهایی مثل دسترسی، نزدیکی به هتل و مراکز خرید، شلوغی یا خلوتی و زمان سفر انتخاب کنید. ساحل ایچملر، ساحل مارماریس و ساحل آموس دسترسی بسیار خوبی دارند و داخل شهر هستند؛ همچنین ساحل دالیان و کلئوپاترا از شهر فاصله دارند و باید از خودرو یا قایق استفاده کنید. اگر به تمیزی ساحل و آب دریا اهمیت می‌دهید، ساحل ترنج را انتخاب کنید و اگر از علاقه‌مندان تاریخ هستید، جزیره سدیر را فراموش نکنید. فصل بهار و تابستان بهترین زمان سفر به سواحل مارماریس است و خوب است بدانید که استفاده از خدمات عمومی سواحل هزینه‌ای ندارد.

سوالات متداول:

۱- بهترین سواحل مارماریس برای خانواده‌ها کدام‌اند؟

ساحل ایچملر و ساحل ترنج از بهترین سواحل مارماریس برای خانواده‌ها هستند. این سواحل دارای آب‌های آرام و شفاف، امکانات رفاهی خوب و محیطی امن و تمیز هستند که برای کودکان و خانواده‌ها مناسب است.

۲- بهترین زمان برای بازدید از سواحل مارماریس چه موقع است؟

بهترین زمان برای بازدید از سواحل مارماریس از ماه مه تا اکتبر است. در این دوره، هوا گرم و آفتابی و آب دریا برای شنا و فعالیت‌های آبی مناسب است. ماه‌های ژوئیه و اوت شلوغ‌ترین زمان‌ها هستند، بنابراین برای تجربه‌ خلوت‌تر می‌توانید ماه‌های مه، ژوئن، سپتامبر یا اکتبر را انتخاب کنید.

مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC