02145323 02191004043

کوش آداسی بهتره یا آنتالیا؟

تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
مجله گردشگری سپهران 30 خرداد ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

هر سال تابستان کشور ترکیه میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان است. اغلب این گردشگران پیش از سفر می‌خواهند شهرهای توریستی این کشور را بشناسند تا تعطیلات شیرین و به‌یادماندنی را سپری کنند. هرچند هر یک از شهرهای توریستی ترکیه جذابیت‌های زیادی دارند ولی شهرهای ساحلی و بندری در فصل تابستان محبوب‌تر است؛ درنتیجه بیشتر توریست‌ها درباره شهرهای بندری سؤالاتی را مثل: «کوش آداسی بهتره یا آنتالیا» جستجو می‌کنند تا برای خرید تور یکی از این دو شهر را انتخاب کنند. در این مقاله این دو شهر را با یکدیگر از نظر آب‌وهوا، قیمت‌ها و هزینه‌های سفر، جاذبه‌های گردشگری، مراکز خرید، هتل و اقامتگاه و تنوع غذایی مقایسه کردیم. مطالعه این مقاله را از دست ندهید تا بتوانید بهترین مقصد را برای مسافرت تابستانی خود داشته باشید.

بهترین زمان سفر به آنتالیا و کوش آداسی

به دلیل اینکه شهرهای کشور ترکیه هم‌جوار با دریای مدیترانه، دریای سیاه و اژه هستند، تقریباً آب‌وهوای یکپارچه و معتدلی دارند و در این کشور با تفاوت آب‌وهوایی زیادی مثلاً در شهرهای کوش آداسی یا آنتالیا مواجه نخواهید شد. بااین‌حال تفاوت کمی در شدت بارش، گرمای هوا و رطوبت با یکدیگر دارند که برای تعیین زمان‌بندی سفر خود بهتر است درباره‌اش بدانید.

آب‌وهوای آنتالیا مدیترانه‌ای است و در فصل تابستان هوایی گرم و خشک دارد. ماه‌های کم‌بارش یا بدون بارش این شهر از اواخر اردیبهشت تا شهریورماه ادامه هستند و از این نظر بسیار هوای مناسبی برای حمام آفتاب، تفریحات دریایی و گردش در شهر را خواهد داشت. حداکثر درجه هوا 35 درجه سانتی‌گراد است و اگر در ماه‌های تیر و مرداد به آنجا سفر می‌کنید، حتماً وسایل مراقبت پوستی را به همراه داشته باشید. زمستان‌های آنتالیا نیز سرد، پر بارش و ابری است و این هوا مناسب گردشگرانی خواهد بود که هوای سرد و بارانی را دوست دارند. دمای هوا کمتر به زیر صفر می‌رسد اما با سفر به آنتالیا در ماه‌های آبان تا بهمن روزهای بارانی را مشاهده می‌کنید.

آب‌وهوای کوش آداسی ملایم و خنک است و در فصل تابستان و زمستان درجه هوا تغییر چشمگیری ندارد؛ درنتیجه گرمای هوا در تابستان گرم و معتدل است و حداکثر دمای هوای 24 درجه سانتی‌گراد خواهد بود. هوای ملایم این شهر شرایط را برای شنا در دریا مهیا می‌کند، بهترین زمان سفر به کوش آداسی است و شما راحت‌تر می‌توانید از تفریحات دریایی استفاده کنید. ماه‌های دی تا اسفند نیز سردترین ماه‌های سال در کوش آداسی است و هوایی ملایم دارد. گردشگران در آنجا سرمای خشک را تجربه نخواهند کرد و میزان بارش‌ها کمتر از آنتالیا است. اگر می‌خواهید سفر ارزانی را تجربه کنید و از خلوتی شهر بیشترین بهره را ببرید، زمستان برای شما مناسب خواهد بود.

تصمیم‌گیری درباره پاسخ به این پرسش که: «تور کوش آداسی بهتره یا آنتالیا» براساس آب‌وهوا به سلیقه شما بستگی دارد. بااین‌حال اگر می‌خواهید نهایت لذت را از تفریحات دریایی مثل شنا، موج‌سواری و غواصی ببرید و ازطرفی برنامه‌ریزی شما برای تعطیلات تابستانی است، آنتالیا مناسب‌تر خواهد بود؛ به دلیل اینکه زمستان در کوش آداسی ملایم‌تر است، روزهای بارانی کمتری دارد و از طرف دیگر شهر خلوت‌تر می‌شود، این شهر نیز برای سفر ارزان و استفاده از حراج‌های فصلی مناسب به نظر می‌رسد. درمجموع آب‌وهوای این دو شهر تفاوت چندانی ندارد و تفریحات ساحلی جذابی برای گردشگران فراهم شده است.

نمایی از یک ساحل زیبا در کوش آداسی

نمایی زیبا از کوش آداسی

هتل های آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی؟

به دلیل اینکه صنعت گردشگری بخش عمده درآمد کشور ترکیه را تأمین می‌کند، خدمات رفاهی آن نیز در تمام شهرها یکسان و یکپارچه است و بیشترین تفاوت عمده به کیفیت و قیمت آن مربوط می‌شود. علاوه‌برآن زمان رزرو تور نیز در نوع هتل و قیمتش اثر دارد؛ مثلاً برای دو شهر آنتالیا یا کوش آداسی فصول سال در پیداکردن اقامتگاه اثرگذار است و نقش مهمی ایفا می‌کند و همچنین اگر در فصل زمستان بخواهید به یکی از این دو شهر سفر کنید، قیمت اقامتگاه‌ها ارزان‌تر از بهار و تابستان خواهد بود.

شهر آنتالیا بیشترین هتل‌های لوکس و درجه یک را دارد. اگر می‌خواهید سفری لاکچری به این شهر داشته باشید، حتماً از امکانات تفریحی این اقامتگاه‌ها استفاده کنید. تمامی این هتل‌ها خدمات رفاهی ویژه‌ای را ارائه می‌کنند و اتاق‌های VIP امکاناتی را مثل حمام ترکی و با طراحی دکوراسیون سنتی ارائه می‌کنند. از جمله هتل‌های معروف آنتالیا لارا، آکرا، کلون پلازا و اورنج کانلی هستند. به‌طورکلی آنتالیا از لحاظ رزرو هتل و ارائه خدمات گردشگری گران‌تر از کوشی آداسی محسوب می‌شود و مخصوص سفرهای لاکچری است.

شرایط رزرو هتل در شهر کوش آداسی نسبت به آنتالیا بهتر است و می‌توانید اقامتگاه‌های زیادی را مطابق با استانداردهای نرمال هتلداری جهان پیدا کنید. البته هتل‌های پنج‌ستاره و لوکس نیز در این شهر خدمات رفاهی سرگرم‌کننده‌ای را مثل غواصی و پارک آبی ارائه می‌کنند. پراکندگی هتل‌های معمولی و پنج‌ستاره در شهر کوشی آداسی از امتیازات این شهر محسوب می‌شود. سی لایت، کاریزما، آکوا فانتزی و پاین بی از بهترین هتل های کوش آداسی هستند. درمجموع نیز با وجود بوتیک هتل‌ها در کوش آداسی می‌توانید اقامت ارزان‌تری را داشته باشید و بیشتر بودجه سفر خود را برای تفریح و خرید ذخیره کنید.

بین آنتالیا یا کوش آداسی بیشتر هتل‌های آنتالیا پنج‌ستاره و گران‌قیمت است و برای سفرهای لاکچری مناسب خواهد بود. در کوش آداسی می‌توانید هتل‌های ارزان‌قیمت پیدا کنید و سفر ارزانی داشته باشید. هر دو شهر از لحاظ ارائه سطح امکانات رفاهی و تفریحی بسیار عالی هستند و کیفیت خوبی دارند. برای پیداکردن هتل مناسب خود زمان‌بندی را در نظر بگیرید تا علاوه بر پیداکردن اتاق خالی در شلوغی تعطیلات، از تخفیفات رزرو نیز استفاده کنید.

تصویری از یک هتل ۵ ستاره در آنتالیا

تصویری از یک هتل ۵ ستاره در آنتالیا

بررسی آنتالیا و کوش آداسی از نظر تنوع غذایی

سالانه گردشگران زیادی به آنتالیا سفر می‌کنند و هر یک سلیقه غذایی متفاوتی دارند. به دلیل همین نکته نیز تنوع غذایی در آنتالیا زیاد است و به هر نوع غذایی دسترسی خواهید داشت. انواع غذاهای دریایی را به‌ویژه ماهی کبابی می‌توانید در کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی صرف کنید. همچنین بهترین غذاهای سنتی را در رستوران‌های لاکچری امتحان کنید و تجربه مزه لذیذ اسکندرکباب و پیلاف را از دست ندهید. درصورتی‌که به مصرف انواع گوشت حساسیت دارید یا وگان هستید، می‌توانید منوی رستوران روککا و وانیل را امتحان کنید.

کوش آداسی مانند آنتالیا از تنوع غذایی بی‌نظیری بهره‌مند است و می‌توانید هر نوع غذایی را در این شهر پیدا کنید. اگر بین کوش آداسی یا آنتالیا، این شهر را به‌عنوان مقصد نهایی انتخاب کردید، حتماً طعم سیمیت ترکی را با یک استکان کمرباریک چای داغ در کافه‌های ساحلی بندر کوش آداسی امتحان کنید. همچنین اگر به غذاهای خیابانی علاقه دارید، هنگام گشت‌وگذار در شهر کومپیر را از دست ندهید و یک وعده از آن را صرف کنید. همچنین می‌توانید 12 تا از رستوران های کوش آداسی را که قبلا معرفی کرده‌ایم، ببینید و از میان آنها انتخاب کنید.

در مجموع غذاهای آنتالیا و کوش آداسی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. برای تصمیم‌گیری درباره اینکه آنتالیا بهتره یا کوش آداسی به سلیقه غذایی خود نگاه کنید. اگر حساسیت غذایی دارید، صرف غذا در رستوران‌های آنتالیا برای شما بهتر خواهد بود و اگر می‌‌خواهید زندگی روزمره مردم کوش آداسی را نیز تجربه کنید، غذاهای خیابانی نیز مناسب ذائقه شما است. در هر دو شهر آنتالیا یا کوش آداسی می‌توانید غذاهای دریایی مثل ماهی کبابی و صدف را امتحان کنید و طعم آن را به‌خاطر بسپارید.

تصویری از رستوران در شهر آنتالیا

تصویری از رستوران های آنتالیا

هزینه های سفر به آنتالیا بیشتر است یا کوش آداسی؟

هزینه سفر از معیارهای مهمی است که سفر خود را براساس آن برنامه‌ریزی خواهید کرد. هنگام به‌دست‌آوردن هزینه تقریبی سفر خود چند معیار مهم را باید در نظر بگیرید؛ حمل‌ونقل، مراکز خرید، غذا و اقامتگاه ازجمله آن موارد مهم است. به‌طورکلی میان آنتالیا یا کوش آداسی، آنتالیا گران‌تر است و با هر برنامه‌ریزی سفر لاکچری منتظر شما خواهد بود. حتی بیشتر هتل‌ها پنج‌ستاره هستند و مبلغ زیادی برای اقامت از شما دریافت می‌کنند. از این نظر کوش آداسی شهر گرم و صمیمی محسوب می‌شود و می‌توانید به‌راحتی اقامتگاه ارزان پیدا کنید. اگر محل اقامت خود را نزدیک مرکز شهر انتخاب کنید، هزینه رفت‌وآمد زیادی را نخواهید داد؛ البته این دو نکته را در نظر داشته باشید که نرخ هزینه حمل‌ونقل عمومی در آنتالیا یا کوش آداسی برابر است و تفاوتی نمی‌کند. برای غذا نیز اگر بخواهید از میان رستوران‌های لوکس انتخاب کنید، هزینه بیشتری را خواهد پرداخت ولی برای رستوران‌های ساحلی که در شهر بندری کوش آداسی بیشتر است، هزینه‌ها کمتر خواهد بود. خریدکردن در مراکز خرید کوش آداسی یا آنتالیا بستگی به زمان سفر شما دارد. اگر به دنبال خرید عمده هستید، حتماً در فصل زمستان به این دو شهر سفر کنید تا از تخفیفات و حراجی‌ها استفاده کنید.

در مجموع هزینه های سفر به کوش آداسی از آنتالیا بیشتر است. اگر به دنبال تعطیلات مقرون‌به‌صرفه هستید، به کوش آداسی و اگر می‌خواهید هم از پارک آبی استفاده کنید و هم تمام جاذبه‌های گردشگری را ببینید به آنتالیا سفر کنید؛ در این شهر با اقامت در هتل‌های لوکس و صرف غذاهای باکیفیت سفر گران‌قیمت را تجربه خواهید کرد. برای اینکه بدانید: «تور کوش آداسی بهتره یا آنتالیا» تخفیفات هر کدام را بررسی کنید و توری را انتخاب کنید که ارزان‌تر است.

نمایی از مرکز خرید در کوش آداسی

نمایی از مرکز خرید در کوش آداسی

جاهای دیدنی آنتالیا بیشتر است یا کوش آداسی؟

جاهای دیدنی آنتالیا با کوش آداسی متنوع است. شما می‌‌توانید جاذبه‌های تاریخی و گردشگری را در این دو شهر تماشا کنید و از جذابیت‌های تفریحی مثل پارک آبی و کنسرت‌های ساحلی لذت ببرید. بخشی از جاذبه‌های تاریخی آنتالیا و کوش آداسی به دوران عثمانی مربوط است و برخی دیگر به زمان یونانی‌ها و همچنین دوران حضور ایتالیایی‌ها در آن شهر برمی‌گردد. به دلیل اینکه هر دو شهر تاریخی هستند و از شهرهای مهم ترکیه محسوب می‌شوند، به‌لحاظ تعداد مکان‌های دیدنی آنتالیا یا کوش آداسی تفاوت چندانی بایکدیگر ندارند و برای دسترسی می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل عمومی در هر دو شهر استفاده کنید.

جاذبه‌ها دیدنی آنتالیا ترکیبی از جاهای تاریخی و تفریحی است. یکی از محبوب‌ترین تفریح‌های ساحلی آنتالیا پارک آبی است که سرگرمی‌های مهیجی مثل سرسره آبی دارد؛ علاوه‌برآن می‌توانید در جاذبه‌های تاریخی مثل خانه آتاتورک، آمفی‌تئاتر آسپندوس، مسجد مراد پاشا، دروازه هادریان و برج ساعت بازدید کنید. جاذبه‌های تاریخی و تفریحی به این موارد محدود نمی‌شود و آنتالیا از طبیعت فوق‌العاده‌ای بهره‌مند است. ازجمله می‌توانید غارنوردی را در غارهای کوکاین و کارائین تجربه کنید و به آبشار دودن بروید.

نمایی از شهر تاریخی آسپندوس

نمایی از شهر تاریخی آسپندوس؛ از جاهای دیدنی آنتالیا

بندر کوش آداسی مانند آنتالیا باوجود وسعت کم جاذبه‌های دیدنی جذابی دارد که به شما کمک می‌کند تا به تصمیم درباره «آنتالیا بهتره یا کوش آداسی» برسید. نقش طبیعت در جاهای دیدنی کوش آداسی از آنتالیا بیشتر است و در ساحل آن می‌توانید چشم‌انداز زیبایی از دریا را تماشا کنید و حمام آفتاب بگیرید. علاوه‌برآن جزیره کبوتر، بندرگاه کوش آداسی و روستای کرازلی از دیگر جاذبه‌های طبیعی این شهر هستند. وجود شهرهای باستانی و معابد قدیمی حاکی از قدمت و ریشه آن است؛ درنتیجه اگر علاقه‌مند به تاریخ هستید، گردش در شهر باستانی پرینه و معبد دیدایما را از دست ندهید.

آنتالیا یا کوش آداسی به‌لحاظ جاذبه‌های تاریخی و تفریحی تفاوت چندانی ندارند. اگر تفریحات ساحلی و طبیعی را ترجیح می‌دهید به کوش آداسی سفر کنید و اگر به‌ دنبال هیجان پارک آبی هستید به آنتالیا بروید. سطح دسترسی و قیمت در هر دو شهر یکسان است و فراموش نکنید برای شنا در آب دریا شهر آنتالیا یا کوش آداسی فصل تابستان برای سفر برنامه‌ریزی کنید؛ زیرا در فصل سرد سال دمای آب برای شنا مناسب نیست.

تصویری از جزیره کبوتر کوش آداسی

تصویری از جزیره کبوتر کوش آداسی

انتخاب نهایی؛ کوش آداسی یا آنتالیا؟

سفر به هر یک از شهرهای گردشگری ترکیه جذابیت‌های زیادی دارد که تصمیم‌گیری برای سفر به هر یک از این شهرها را دشوار می‌کند. داشتن لیستی از مجموع هزینه‌های آنتالیا یا کوش آداسی، شرایط آب‌وهوایی و امکانات تفریحی و رفاهی به شما خواهد کرد تا بهترین برنامه‌ریزی را داشته باشید. در این مقاله ابتدا شرایط آب‌وهوایی هر دو شهر را برای پیداکردن بهترین زمان سفر با تور آنتالیا یا تور کوش آداسی بررسی کردیم و بعد با معرفی اقامتگاه، بررسی هزینه‌ها، تنوع غذایی و جاهای دیدنی شناخت بیشتری را به شما درباره این دو شهر توریستی ترکیه دادیم. اگر تجربه سفر به هر یک از این شهرها را داری، دیدگاه خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول:

۱- کدام یک از شهرهای کوش آداسی و آنتالیا برای تعطیلات خانوادگی مناسب‌تر است؟

آنتالیا به دلیل داشتن پارک‌های آبی بزرگ، تفریحات متنوع و هتل‌های مجهز با برنامه‌های سرگرمی برای کودکان معمولا برای تعطیلات خانوادگی مناسب‌تر است. کوش آداسی با فضای آرام‌تر و سواحل کم‌جمعیت‌تر، برای خانواده‌هایی که به دنبال یک تعطیلات آرام و بازدید از جاذبه‌های تاریخی مانند افسوس هستند، گزینه بهتری است.

۲- آیا هزینه‌ها در کوش آداسی و آنتالیا تفاوت زیادی دارند؟

هزینه‌ها در آنتالیا به طور کلی بیشتر است، به خصوص در هتل‌های لوکس و رستوران‌ها. کوش آداسی به عنوان یک گزینه اقتصادی‌تر، هزینه‌های پایین‌تری را برای اقامت و غذا می‌طلبد. با این حال، هر دو شهر گزینه‌های متنوعی برای بودجه‌های مختلف ارائه می‌دهند و می‌توان در هر دو مقصد به صورت اقتصادی سفر کرد.

مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC