02145323 02191004043

عوامل موثر در هزینه سفر به مالدیو

مجله گردشگری سپهران 26 خرداد ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

مالدیو یکی از زیباترین کشورهای جهان است. سواحل سفید شنی، رنگ خاص آبی دریا و طبیعت بکر آن بهانه‌ای کافی و لازم برای سفر به این کشور رؤیایی خواهد بود. معمولاً گردشگرانی که خواهان سفرهای لاکچری هستند، به این کشور سفر می‌کنند و چندان دغدغه هزینه سفر به مالدیو را ندارند. بااین‌حال دانستن هزینه‌های آن کمک می‌کند تا سفر خود را بی‌دغدغه شروع کنند، با خیالی آسوده در ساحل شنی اقیانوس هند حمام آفتاب بگیرند و از شنا در آب نیلی دریا لذت ببرند. هزینه سفر به مالدیو شامل مواردی مثل محل اقامت، حمل‌ونقل داخل شهر، خوراک و تفریح می‌شود. در این مقاله واحد پول مالدیو، هزینه سفر با تور، هزینه ویزا، اقامت، غذا، تفریحات و حمل‌ونقل را بررسی کردیم تا افراد سفر خود را بی‌دغدغه آغاز کنند.

واحد پول مالدیو؛ اولین عامل موثر در هزینه سفر به مالدیو

روفیا یا روپیه واحد پول مشترک در کشورهایی مثل مالدیو، هندوستان و پاکستان است. لازم است برای سفر به مالدیو به‌قدر کافی دلار همراه داشته باشید؛ زیرا روفیا از ارزهای غیر قابل تبدیل جهان محسوب می‌شود و تنها مسافران می‌توانند آن را در صرافی‌های مالدیو چنج کنند. در نتیجه هزینه سفر به مالدیو را بر اساس نرخ روز دلار برآورد کنید و سپس آن را در صرافی‌های معتبر مالدیو تبدیل کنید.

 نکته مهم این است که فروشندگان محلی مالدیو و اقامتگاه‌های هاستل معمولاً خرید‌وفروش خود را با روفیا انجام می‌دهند و کمتر از مشتریان دلار می‌پذیرند. خوشبختانه هتل‌های مطرح مالدیو هزینه مدت اقامت شما و استفاده از خدمات تفریحی را با دلار حساب می‌کنند و اگر از طول اقامت شما در هتل بگذرد، نیازی به داشتن روفیا ندارید. صرافی‌های مالدیو نیز ارزهای مطرح جهان مثل دلار و یورو را می‌پذیرند؛ درنتیجه ریال ایران را نمی‌توانید به روفیا تبدیل کنید. به‌جای آن در صرافی‌های داخل ریال را به دلار تغییر دهید و بعد سفر خود را شروع کنید.

تصویری از واحد پول مالدیو

تصویری از روپیه؛ واحد پول مالدیو

هزینه سفر به مالدیو با تور

هزینه سفر به مالدیو از ایران با استفاده از تورهای فعال در آژانس‌های گردشگری قیمت کمتری نسبت به سفر فردی دارد. بااین‌حال زمان سفر شما در هزینه تور اثرگذار خواهد بود و اگر به دنبال سفری مقرون‌به‌صرفه هستید، فصول کم‌گردشگر مناسب‌تر است. شما می‌توانید با تورهای لحظه آخری، تور زمستان، تور نوروز و تور ارزان‌قیمت به این جزیره سفر کنید و ببینید مالدیو کجاست و چرا محبوب است.

گردشگران از اردیبهشت تا مهر به دلیل بارش‌های موسمی در مالدیو کمتر به این کشور زیبا سفر می‌کنند؛ درنتیجه قیمت تور ارزان‌تر است و هزینه کمتری را خواهید پرداخت. بهترین زمان سفر از آذر تا فروردین خواهد بود که از نظر رشد قیمت بسیار مناسب سفرهای لاکچری است.

در حال حاضر از لحاظ زمانی دو نوع تور برگزار می‌شود؛ تور اول 5 شب و 6 روز و تور دوم 6 شب و روز است که بر اساس میزان بودجه خود می‌توانید یکی از آن را انتخاب کنید. اگر بخواهید 5 شب در این کشور اقامت کنید، هزینه‌ سفر به مالدیو با تور تقریبا 47 میلیون تومان خواهد بود و با اضافه شدن یک شب تغییر محسوسی را در آن مشاهده نخواهید کرد.

هزینه ویزای مالدیو و عوارض خروج از کشور

ویزای گردشگری انواع مختلفی دارد و یکی از انواع آن ویزای فرودگاهی 30روزه است. لازم است برای سفر به مالدیو از ویزای فرودگاهی استفاده کنید و نیازی نیست که پیش از سفر اقدام خاصی انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت ویزای مالدیو نکات زیر را مطالعه کنید:

  • پس از ورود به فرودگاه مالدیو فرم درخواست ویزا را در باجه‌های مخصوص گذرنامه پر کنید
  • با پرداخت هزینه‌ای جزئی بین 100 تا 150 دلار ویزای شما صادر خواهد شد
  •  این ویزا به‌صورت مهر در پاسپورت شما ثبت می‌شود
  • مدت زمان صدور ویزا به شلوغی فرودگاه بستگی دارد؛ گاهی افسر گذرنامه آن را در لحظه صادر خواهد کرد و گاهی صدور آن چند ساعت زمان می‌برد
  • هزینه صدور ویزا از شما به‌صورت نقدی دریافت می‌شود. البته می‌توانید از کارت اعتباری خود نیز استفاده کنید
  • لازم است که علاوه بر هزینه ویزا محل اقامت خود و تاریخ برگشت را مشخص کنید و باید پاسپورت عکس‌دارتان شش ماه اعتبار داشته باشد

    هنگامی که شما هزینه سفر به مالدیو از ایران را برآورد می‌کنید، باید هزینه عوارض خروج از کشور را مدنظر قرار دهید. مطابق بودجه سال 1403 عوارض خروج از کشور از افراد عادی بر اساس تعداد دفعات خروج از کشور دریافت خواهد شد و می‌توانید هزینه آن را بر اساس تعداد دفعات مسافرت‌های خارجی خود محاسبه کنید:

    • مبلغ 520 هزار تومان برای سفر خارجی اول
    • مبلغ 780 هزار تومان برای سفر خارجی دوم
    • مبلغ یک میلیون و چهل هزار تومان برای سفر خارجی سوم و بیشتر

      هزینه اقامت در سفر به مالدیو

      کشور مالدیو یکی از مقصدهای گردشگری لوکس و لاکچری محسوب می‌شود که افراد به آنجا برای اقامت در جزایر خصوصی سفر می‌کنند؛ در نتیجه سهم زیادی از هزینه‌های سفر را به رزرو تعلق دارد. در سال‌های اخیر تنوع اقامتگاه‌های مالدیو بیشتر شده است و بر حسب علاقه خود می‌توانید در مهمان‌پذیرها و هتل‌ها اقامت کنید.

      در جزایر محلی هاستل‌هایی هم وجود دارند و این امکان را فراهم می‌کنند که گردشگران تعطیلات خود را در کنار بومیان بگذراند. هزینه اقامت در هر یک از اقامتگاه‌های مالدیو بر اساس روز سال متفاوت است؛ بااین‌حال هزینه هر یک را مطابق نرخ سال 2024 آماده کرده‌ایم.

      مهمان‌پذیر

      اگر می‌خواهید بیشتر هزینه سفر به مالدیو را صرف تفریحات و استفاده از امکانات رفاهی کنید و در عوض هزینه اقامتگاه خود را کمتر کنید، تعطیلات خود را در مهمان‌پذیرهای مالدیو بگذرانید. این مهمان‌پذیرها به اندازه هتل‌ها لاکچری است و قیمت پایین اقامت به دلیل موقعیت مهمان‌پذیرها است که در جزایر محلی قرار دارند.

      به‌عنوان نمونه هزینه اقامت در مهمان‌پذیر آلایکا در مافوشی، با احتساب مالیات 50 دلار است. البته اگر به دنبال اقامتگاهی باکیفیت‌تر هستید، می‌توانید در وایت سند دیگورا در جزیره دیگورا اقامت کنید که از شما 135 دلار دریافت خواهد کرد.

      پیشنهاد می‌کنیم در مدت اقامت خود در مالدیو اتاق‌هایی با چشم‌انداز زیبای اقیانوس را انتخاب کنید. به همین منظور مهمان‌پذیر آندری سانست در جزیره دانگتی اتاق‌هایی با چشم‌انداز دریا دارد که هزینه‌ای معادل 145 دلار را دریافت خواهد کرد.

      نمایی از یک هتل در مالدیو

      نمایی از یک هتل در مالدیو

      هتل

      درصورتی‌که انتخاب شما اقامت در یک هتل گران‌قیمت است، گزینه‌های زیادی از هتل‌ های مالدیو خواهید داشت. قیمت پایه این هتل‌های لوکس از 200 دلار شروع می‌شود. اگر می‌خواهید هر سه وعده غذایی خود را در هتل صرف کنید و از امکانات رفاهی بهره ببرید، هتل کاندیما مالدیو مبلغی 540 دلار از مسافران دریافت می‌کند. همچنین خانه‌های ییلاقی روی آب به‌خاطر موقعیت متفاوت خود از گران‌ترین اقامتگاه‌های مالدیو محسوب می‌شوند. اگر می‌خواهید روی آب‌های اقیانوس هند اقامت کنید، هزینه اقامت در آنجا از 800 دلار شروع می‌شود و قیمت آن وابسته به استفاده از سایر امکانات، بیشتر خواهد شد.

      در کنار این هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در مالدیو، هتل‌های بسیار گران‌قیمتی را نیز می‌توانید پیدا کنید که اقامت در آنها سفری رؤیایی و لوکس برایتان خواهد ساخت. مثلا قیمت مجموعه هتل‌های کاندیما از 6 هزار دلار برای هر شب شروع می‌شود و اقامت در این هتل ویژه افرادی است که طرفدار سفرهای فوق‌العاده گران هستند.

      هنگام برآورد هزینه سفر به مالدیو این نکته را مد نظر قرار دهید که می‌خواهید بیشترین بودجه خود را صرف کدام یک از بخش‌های سفر خود کنید. اگر دوست دارید بیشترین بهره را از تفریحات جزیره مالدیو ببرید، پس مهمان‌پذیرها برای شما مناسب‌تر خواهد بود و اگر مایل هستید تا در هتل گران‌قیمت اقامت کنید و از پکیج‌های خدمات رفاهی و گردشگری بهره‌مند شوید، اقامت در هتل‌های لوکس مالدیو برای شما بهترین گزینه است.

      هزینه غذا در سفر به مالدیو

      اینکه چقدر برای غذا در مالدیو هزینه کنید، به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید غذاهای بومی مالدیو را امتحان کنید و به کیفیت آن نیز اهمیت می‌دهید، لازم است رقمی معادل 90 دلار را برای هر وعده بپردازید. البته هزینه صبحانه از فهرست شما کم خواهد شد؛ زیرا خدمات اقامتگاه‌ها همراه با سرو صبحانه خواهد بود.

      قیمت غذاهای معمولی و ارزان از 40 دلار شروع می‌شود و در این صورت می‌توانید مقداری از هزینه سفر به مالدیو را برای تفریحات آبی پس‌انداز کنید. شما می‌توانید با اقامت در جزایر محلی هزینه‌ کمتری بابت غذا پرداخت کنید؛ این رقم بین 15 تا 30 دلار است و معمولاً غذا را با این قیمت در جزایر محلی پیدا می‌کنید.

      درصورتی‌که با تور به مالدیو سفر کنید، هزینه غذا نیز برای شما محاسبه شده است و نیازی نیست مبلغ بیشتری بپردازید. اگر بخواهید در کنار آن سری به رستوران‌های محلی مالدیو بزنید و هزینه بیشتری را پرداخت کنید، بر اساس ذائقه و بودجه خود می‌توانید از میان رستوران‌های لاکچری و ارزان انتخاب کنید.

      عکسی از غذاهای مالدیو

      عکسی از غذاهای محلی مالدیو

      هزینه حمل و نقل در سفر به مالدیو

      هزینه حمل و نقل در مالدیو به جزیره محل سکونت شما بستگی دارد و نرخ آن در هر جزیره متفاوت خواهد بود. قایق و هواپیما از اصلی‌ترین وسایل حمل‌ونقل در مالدیو محسوب می‌شوند. شما می‌توانید با پرداخت 100 دلار به‌ازای هر نفر با قایق‌های گردشگری در این جزیره رفت‌وآمد کنید.

      ازآنجایی‌که بعد مسافت بین بعضی از جزایر مالدیو زیاد است، باید از هواپیما برای گردش در جزیره‌های محلی استفاده کنید که رقم آن معادل 500 دلار خواهد بود. اگر با تور به مالدیو سفر کنید، هزینه‌ای برای حمل و نقل پرداخت نخواهید کرد و این اعداد مخصوص گردشگرانی است که شخصی به آنجا سفر می‌کنند یا می‌خواهند در نقاط دیگر مالدیو بگردند.

      تصویری از یک قایق مخصوص حمل و نقل در مالدیو

      تصویری از یک قایق مخصوص حمل و نقل در مالدیو

      هزینه تفریحات در سفر به مالدیو

      یکی از تفریحات آبی محبوب در میان گردشگران کایاک‌سواری است. این ورزش در بهترین زمان سفر به مالدیو یعنی بین ماه‌های آذر تا فروردین رونق زیادی دارد و به همین دلیل گران محسوب می‌شود. هزینه آن ساعتی حساب خواهد شد و هر فرد برای تجربه آرامش و رهایی در میان آب‌های شفاف اقیانوس هند مبلغی معادل 200 دلار را برای یک ساعت می‌پردازد.

      اگر هیجان کایاک‌سواری باب دلتان نیست و می‌خواهید پیرامون جزیره را با قایق کندوکاو کنید، هزینه آن معادل 30 دلار است. این قایق‌ها کف شیشه‌ای دارند و همزمان که جاذبه‌های طبیعی پیرامون را می‌بینید، از تماشای زندگی کف دریا به وجد خواهید آمد. تور اسنورکلینگ یا غواصی سطحی از دیگر تفریحات آبی این جزیره است که با پرداخت 80 دلار می‌توانید بخشی از زندگی جاری در اقیانوس را تماشا کنید.

      درصورتی‌که با استفاده از تورهای تفریحی به مالدیو سفر کنید، هزینه سفر شما کمی متعادل خواهد شد؛ از طرف دیگر تنوع تفریحات به‌اندازه‌ای است که بتوانید بیشترین بهره را از این تفریحات ببرید. برای برنامه‌ریزی بهتر می‌توانید بودجه‌ای معادل 300 دلار را برای تفریحات اختصاص دهید؛ در این صورت می‌توانید لذت 3 تفریح را در مالدیو تجربه کنید.

      عکسی از کایاک سواری در مالدیو

      عکسی از کایاک سواری در مالدیو

      هزینه بازدید از جاهای دیدنی مالدیو

      اگر عبارتی شبیه به «هزینه سفر به مالدیو چقدر است» را جستجو کردید تا بخش زیادی از بودجه خود را به بازدید از جاهای دیدنی مالدیو اختصاص دهید، این قسمت از مقاله مخصوص شما است. حمام آفتاب در سواحل شنی، غواصی، شنا با دلفین‌ها، پیاده‌روی در ساحل و تماشای آبی نئونی فیتوپلانگتون‌ها ازجمله سرگرمی‌های مالدیو به شمار می‌آید.

      قیمت استفاده از آن بر اساس محل اقامت شما، طول اقامت و نوع تور شما متفاوت خواهد بود و نمی‌توان برآورد دقیقی درباره آن به عمل آورد. همچنین اینکه شما در جزایر محلی یا جزیره مالدیو اقامت کنید در قیمت آن تأثیر زیادی دارد. بااین‌حال حدود قیمت آن مشخص است.

      نرخ ارزان‌ترین تفریح‌ها از 25 دلار شروع می‌شود. برای تفریحات دریایی مثل غواصی لازم است هزینه‌ای معادل 100 دلار را در جزیره مالدیو و 200 دلار به بالا را برای جزایر محلی بپردازید. همچنین  برای تماشای شنای دلفین‌ها 90 دلار در مالدیو و 175 دلار در جزایر محلی دریافت خواهد شد.

      هزینه تفریحات مالدیو گران است و اگر می‌خواهید بخش عمده سفر خود را به گردش اختصاص دهید، باید بودجه زیادی را کنار بگذارید. محل اقامت، زمان سفر و نوع تور در هزینه نهایی نقش زیادی دارد و هنگام برنامه‌ریزی این نکات لحاظ کنید.

      تصویری از یک ساحل درخشان

      نمایی از یک ساحل در مالدیو که با فیتوپلانگتون درخشان شده است

      هزینه خرید در سفر به مالدیو

      هزینه خرید در مالدیو را به شکل‌های مختلف مدیریت کنید. اگر به بازارهای محلی بروید، می‌توانید محصولات محلی و بومی را با قیمت ارزان‌تری خرید کنید. در این بازارهای محلی می‌توانید میوه‌ها و سبزیجات بومی را با قیمت کمی تهیه کنید و طعم آن را بچشید. همچنین اگر از طرفداران فروشگاه‌های لوکس و گران‌قیمت هستید، لازم است به شهر ماله بروید.

      انواع محصولات برندهای خارجی و منسوجات دستی مالدیو در این فروشگاه‌ها عرضه می‌شود که قیمت آن از 300 دلار به بالا است. به‌طورکلی هنگام برنامه‌ریزی برای هزینه سفر به مالدیو محدودیت چندانی نخواهید داشت؛ زیرا می‌توانید با گردش در بازارهای محلی سوغاتی‌های اقتصادی را بخرید یا دست و دلبازانه از مراکز خرید مدرن شهر ماله زیباترین محصولات لوکس را خریداری کنید.

      تصویری از یک مرکز خرید در مالدیو

      تصویری از یک مرکز خرید در مالدیو

      بودجه نسبی در تخمین هزینه سفر به مالدیو

      برای تعیین محدوده بودجه سفر به مالدیو به دلیل نوسانات قیمت ارز نمی‌توان نرخ دقیقی را مشخص کرد و این رقم در زمان‌بندی‌های مختلف متفاوت خواهد بود. بااین‌حال لازم است که بودجه‌ای معادل 50 تا 60 میلیون تومان را در نظر بگیرید تا سفری آسوده و بی‌دغدغه را تجربه کنید. بخشی از این هزینه صرف خرید بلیط، پرداخت عوارض خروج و ویزای فرودگاهی خواهد شد. بخش دیگر آن به خرید و استفاده از جاذبه‌های تفریحی مالدیو اختصاص خواهد یافت تا سفر به یاد ماندنی را تجربه کنید. بخش آخر بودجه برای حمل‌ونقل در جزیره است که رقمی معادل 100 دلار خواهد بود. در مجموع هزینه‌های اصلی شما به سه بخش تقسیم خواهد شد. همچنین بهتر است برای هزینه‌های پیش‌بینی نشده در تور مالدیو هم بودجه کمی را در نظر بگیرید.

      سوالات متداول:

      ۱- هزینه‌های اقامت در مالدیو چگونه است؟

      هزینه‌های اقامت در مالدیو بسیار متنوع و بسته به نوع اقامتگاه متفاوت است. اقامت در استراحتگاه‌های لوکس و خصوصی با ویلاهای دارای آب‌نما ممکن است از چند صد تا چند هزار دلار در هر شب هزینه داشته باشد، در حالی که گزینه‌های ارزان‌تر مانند مهمانسراها و هتل‌های محلی نیز با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری در دسترس هستند.

      ۲- هزینه‌های غذا و نوشیدنی در مالدیو چگونه است؟

      غذا و نوشیدنی در مالدیو به ویژه در استراحتگاه‌های لوکس ممکن است بسیار گران باشد، به طوری که یک وعده غذایی می‌تواند بین ۲۰ تا ۱۰۰ دلار یا بیشتر هزینه داشته باشد. با این حال، در جزایر محلی و رستوران‌های مستقل، هزینه‌ها معمولاً پایین‌تر است و می‌توان یک وعده غذایی ساده را با ۵ تا ۲۰ دلار تهیه کرد.

      مقالات پربازدید
      6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC