02145323 02191004043

آلانیا ترکیه کجاست

مجله گردشگری سپهران 08 اسفند ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

آلانیا یکی از معروف ترین شهرهای ساحلی می باشد که در جنوب ترکیه در کرانه دریای مدیترانه جای گرفته است. این شهر زیبا و تاریخی به دلیل موقعیت استراتژیکی که داشته است، مورد توجه امپراتوری روم، سلجوقیان و عثمانی قرار گرفته و یادگار تاریخ پر از فراز و نشیب آن را می توان در بناهای قدیمی آلانیا مشاهده کرد. برای آشنایی بیشتر با آلانیا ترکیه، آب و هوا، جاهای دیدنی، غذاها و رستوران های معروف و هتل های آن و همچنین نحوه سفر به این شهر رویایی در ادامه با ما همراه باشید.

نمایی از شهر آلانیا ترکیه

نمایی از شهر آلانیا ترکیه

آلانیا ترکیه کجاست؟

وقتی صحبت از سفر به ترکیه میشود، بسیاری از افراد استانبول و آنتالیا را بخاطر می آورند. این در حالیست که در ترکیه تعداد بسیار زیادی از شهرهای توریستی وجود دارد که هر یک خوبی های خاص خودشان را دارند. آلانیا یکی از این شهرهای جذاب می باشد که در جنوب ترکیه واقع شده و تنها 135 کیلومتر با انتالیا فاصله دارد. رشته کوه های تروس را می توانید در شمال این شهر مشاهده کنید و با حرکت به سمت جنوب با سواحل چشم نواز دریای مدیترانه روبرو خواهید شد. در غرب آلانیا ماناوگات و در شرق آن قاضی پاشا قرار گرفته و مساحت آن حدود 1600 کیلومتر می باشد.

زبان رسمی مردم آلانیا ترکی استانبول می باشد و واحد پول در این شهر لیر است. با توجه به میزان فاصله موجود میان این شهر و تهران، حدود یک ساعت و نیم از نظر زمان با ایران اختلاف داشته و عقب تر است. نکته بسیار مهم اینکه، با خرید تور لحظه آخری آلانیا، ابتدا به فرودگاه آنتالیا پرواز مستقیم خواهید داشت و ادامه مسیر را با اتوبوس یا تاکسی و ماشین های شخصی طی خواهید کرد؛ چون آلانیا فرودگاه ندارد.

مکان های دیدنی آلانیا

مکان های دیدنی آلانیا

بهترین زمان سفر به آلانیا

اگر قصد خرید تور آلانیا نوروز 1403 را دارید، باید بدانید که در یکی از بهترین شرایط آب و هوایی این شهر سفر خواهید کرد. چون آلانیا دارای آب و هوای معتدل مدیترانه ای بوده و بهار معتدل، تابستان گرم و پاییز و زمستان نه چندان خنک است. بهار و تابستان شرایط برای شنا و آفتاب گرفتن در سواحل پر از شور و هیجان این شهر بسیار مناسب است.

نکته بسیار مهم اینکه، بهار و تابستان تعداد گردشگران آلانیا با رشد زیادی مواجه شده و به همین دلیل سفر گرانی را تجربه می کنید. در مقابل، پاییز و زمستان تقاضا برای سفر کاهش پیدا می کند و در نهایت هزینه های سفر نیز تا حد زیادی کمتر خواهد شد. البته لذت سفرهای بهاری و تابستانی به آلانیا قابل مقایسه با پاییز و زمستان نیست! با انتخاب تورهای لحظه آخری آژانس سپهران می توانید در بهار و تابستان نیز سفرهای بسیار ارزان و خاطره انگیز را در این شهر تجربه کنید.

قلعه آلانیا

قلعه آلانیا

جاذبه های تاریخی آلانیا

آلانیا در لیست شهرهای تاریخی ترکیه قرار گرفته و بناهای باستانی و قدیمی از اصلی ترین دلایل رشد گردشگری این شهر به شمار می روند. از بهترین جاهای تاریخی آلانیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برج قرمز آلانیا: این برج تاریخی در سال 1226 میلادی ساخته شده و یکی از ارزشمندترین بناهای تاریخی در آلانیا محسوب میشود. برج قرمز آلانیا در فاصله بسیار کوتاهی در ساحل دریای مدیترانه واقع شده است.
  • قلعه آلانیا: از معروف ترین بناهای تاریخی شهر می باشد که در دوران سلجوقیان و علاالدین کیقباد اول ساخته شده است. این قلعه تاریخی بسیاری از جاذبه های مهم و کافه ها را در دل خود جای داده و با انتخابش با یک تیر چند نشان میزنید.
  • آمفی تئاتر یونانی آلانیا: بقایای آمفی تئاتر بسیار بزرگ به جای مانده از قرن دوم میلادی همه ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

بهترین دیدنی های طبیعی آلانیا

آلانیا ترکیه با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی که دارد، مجموعه ای از بناهای تاریخی و طبیعت بکر را در خود جای داده است. در این شهر می توانید در کنار طبیعت گردی، از سواحل زیبا نیز لذت ببرید و تفریحات مهیج را در پارک های آبی تجربه کنید. برخی از دیدنی های طبیعی آلانیا عبارتند از:

  • غار داملاتاش در غرب آلانیا
  • رودخانه دیم چای با آبشار مصنوعی و کافه و رستوران های پررونق و مهیج
  • آبشار ماناوگات در نزدیکی روستایی به همین نام
  • ساحل کلئوپاترا در غرب ترکیه
  • اسکله آلانیا با شب های پر از شور و هیجان
  • پارک آبی واتر پلنت با بازی های مهیج بانجی جامپینگ، قایق سواری، سرسره های آبی

حمل  نقل عمومی آلانیا

علیرغم اهمیت بسیار زیاد آلانیا از نظر گردشگری، حمل و نقل عمومی این شهر به اندازه استانبول و آنتالیا پیشرفته نیست. به همین دلیل برای تردد در مناطق مختلف شهر مترو وجود ندارد و تنها می توانید از تاکسی و اتوبوس استفاده کنید.

بهترین مراکز خرید آلانیا

در کنار بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی و تفریحات مهیج، پیشنهاد می کنیم بخشی از سفر را به خرید از بازارهای آلانیا اختصاص دهید. در این شهر می توانید صنایع دستی ترکیه، شیرینی و خوراکی های معروف و همچنین انواع لباس و پوشاک و کیف و کفش و غیره را از برندهای معروف ترک و سایر کشورها خریداری کنید.

مرکز خرید آنالوم سنتروم، بازار آلانیا، مگامال، کوناکلی تایم سنتر، مرکز خرید میسون، مرکز خرید کلوب باران و فروشگاه های بلوار آتاتورک و مترو از جمله مکان های مناسب برای خرید در این شهر به شمار می روند.

در سفر به آلانیا چی بخوریم؟

برای کامل شدن لذت های سفر به آلانیا ترکیه، بدون شک هیچ چیز به اندازه خوردن غذاهای فوق العاده خوشمزه آن نیست. در رستوران های آلانیا می توانید انواع غذاهای ترکی از قبیل دونر کباب، ایچلی کوفته، لاهماجون، آدانا کباب، شیش کباب، اسکندر کباب، بیتی بیف، مانتی، بالیک اکمک، کارنی یاریک، هونکار بیندی، کادین بودو کوفته، کوزو تندیر، پیده، ایزگارا بالیک، یاپراک سارما و سوبورکی را نوش جان کنید.

رستوران باهاما در محله کارسی، رستوران تئو در آکچالی اوغلو، رستوران الیویا از پرطرفدارترین رستوران های آلانیا محسوب میشوند. علاوه براین، پیشنهاد می کنیم لذت خوردن غذاهای خیابانی را در آلانیا از دست ندهید.

بهترین هتل های آلانیا

نمیشود به آلانیا سفر کرد و یکی از هتل های آن را برای اقامت رزرو نکرد. با توجه به اهمیت بسیار زیاد گردشگری در این شهر، هتل های متنوعی در آن فعالیت دارند. به طوریکه متناسب با هر نوع سلیقه و بودجه گزینه های متعددی در میان هتل های آلانیا به چشم میخورد. برخی از هتل های پرطرفدار این شهر عبارتند از:

  • هتل سان پریم سی لانگ (Sunprime C-Lounge)
  • هتل لابراندا آلانتور (Labranda Alantur)
  • هتل آنتیک رومن پالاس (Antique Roman Palace)
  • هتل گرند کاپتان (Hotel Grand Kaptan)
  • هتل آسیا بیچ ریزورت اند اسپا (Asia Beach Resort & Spa Hotel)
  • هتل گرند اکان
  • هتل بیگ بلو

خرید تور آلانیا با سپهران سیر

برای سفر به آلانیا روش های مختلفی وجود دارد که یکی از بهترین آنها خرید تور می باشد. سپهران سیر یکی از معتبرترین آژانس های هواپیمایی می باشد که انواع تورهای نوروزی ترکیه را با قیمت های مناسب ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید تور لحظه آخری با قیمت های بسیار مناسب و اقامت در هتل های لوکس آلانیا کافیست با کارشناسان تور خارجی این مجموعه تماس بگیرید.

مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC